Gépinfo

Eltűnnek a New Holland ekék a piacról?

Agrofórum Online

Úgy tűnik, hogy az anyavállalat CNH Industrial eladta svédországi ekegyártó üzemét, így szűk évtized után eltűnhetnek a New Holland ekék a piacról.

A szántás műveletét elég komoly támadások érték a közelmúltban Magyarországon, de úgy tűnik, világszerte is egyre inkább a forgatás nélküli talajművelést preferálják a gazdálkodók. Az új trendhez pedig a gyártóknak is muszáj igazodniuk.

A Case IH, New Holland és Steyr márkákat birtokló CNH Industrial a Profi című szaklap angol verziója szerint nemrég eladta az ekegyártó részlegét, mégpedig a Svédországban lévő gyárral és az Överum márkanévvel egyetemben.

A történet még 2016 októberére nyúlik vissza, a CNH Industrial ekkor jelentette be, hogy felvásárolta a Kongskilde Industries vállalatot, amely a talajművelés, vetés és szálastakarmány-kezelés területén gyárt gépeket, Kongskilde, Överum és JF márkaneveken.

Az anyavállalat most tehát az Överumot értékesítette, ezáltal a New Holland ekék el fognak tűnni a piacról, hiszen a CNH irányítása alatt ezen a néven forgalmazták a gépeket. A vásárló a német FairCap befektetőtársaság, amely középméretű vállalatok felvásárlásával és fejlesztésével foglalkozik.

A következő hónapok a zökkenőmentes tulajdonosváltásról szólnak majd. Azt viszont egyelőre nem lehet tudni, hogy újra visszatér-e az Överum brand, vagy marad a New Holland, és az ekék értékesítését továbbra is az ő hálózatukon keresztül végzik-e.

Hét és fél esztendeje a CNH célja még az volt, hogy a New Holland valódi „full linerré” váljon, vagyis minden munkafolyamathoz kínáljon mezőgazdasági gépeket. A külföldi szaksajtó megjegyzése szerint az óriásvállalat az átfestésen és átmárkázáson kívül nem fordított túl sok pénzt és energiát a hajdani Överum termékek fejlesztésére, így nem volt különösebben meglepő a gyár és a brand mostani eladása.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

700 km-es hatótáv egy elektromos családi autótól? Igen!

2025. január 30. 14:40

Gyakorlati körülmények között, ráadásul autópályán, 130 km/h-val haladva teljesítettek két rátöltéssel 1000 km-t egy Peugeot E-3008-assal.

Land Cruiser: a legendás terepjáró születése és sikertörténete

2025. január 29. 13:10

Az első generáció 1951-ben született meg, és a típus azóta is a robusztusság, a megbízhatóság és a kivételes terepjáró-képességek szinonimája.

Ilyen autót akarnak venni a magyarok

2025. január 29. 11:10

A potenciális autóvásárlók kétharmada inkább használt autót keres, ezzel szemben 21 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy új autót venne.

A legújabb Zetor bemutatkozott Magyarországon

2025. január 28. 08:10

A 6-os szériával a Zetor tulajdonképpen visszatér a gyökereihez, évtizedekkel ezelőtt a szériákat nem nevekkel, hanem számokkal jelölték.

A mezőgépárak csúcsot döntenek

2021. május 15. 11:36

A nyersanyagárak növekedése alapvetően befolyásolja a végtermék, például a traktor gyártási költségének növekedését, amely végül az eladási árban is realizálódik.

Az AGCO és a CNH is partnerek az új digitális projektben

2018. április 9. 09:01

A dolgok internete (IoT) magában rejti azt a lehetőséget, hogy megnövelje a mezőgazdasági hatékonyságot, de a különböző traktor- és gépgyártóktól származó termékek jelenleg “nem beszélik” mindig ugyanazt a nyelvet, tehát nem képesek digitális információ-cserére.

A New Holland metán hajtású traktor koncepciója elnyerte a 2018 Good Design díjat

2019. január 15. 08:02

A nemzetközi zsűri a metán hajtású traktor koncepcióját is beválasztotta a 26 nyertes közé. Valós körülmények között a koncepció traktor 10%-kal kisebb szén-dioxid emisszióval és 80%-kal kisebb teljes emisszióval dolgozik, mint a hasonló dízelmotoros traktor.

A digitális technika növeli a kombájnvezetők teljesítményét

2018. november 20. 15:37

A közeljövőben már az is elérhető lesz, hogy a vezető munka közben újságot olvas, és időnként feltölti a hajtóanyag tartályt. A vágási, anyagmozgatási, cséplési, tisztítási és ürítési komplex folyamatok lehetővé teszik, hogy a kezelőnek nincs más dolga, mint felügyelni a kombájn képességeinek érvényesülését.