18℃ 11℃
április 15. Anasztázia, Tas, Oktávia
Gépinfo

Erősebb, de takarékosabb a Lexus hibrid városi crossovere

Agrofórum Online

Öt év után búcsúzik az UX 250h a Lexus kínálatából, átadva helyét a fejlettebb hajtásláncot alkalmazó és ahhoz gazdagabb felszereltséget társító UX 300h modellnek.

Az új modell a Lexus névadási szokásai szerint magasabb teljesítményt takar, amit teljes egészében a hibrid hajtáslánc elektromos komponensének fejlesztésével értek el a mérnökök. A változatlanul megőrzött 2,0 literes, soros négyhengeres M20A-FXS szívó benzinmotorhoz, amely termikus hatásfokát tekintve a mai napig a világ egyik legkiválóbb belső égésű erőforrásának számít, a Lexus ötödik generációs hibrid komponenseit társították.

Lítium-ion akkumulátor

Míg a 250h modell nikkel metál-hidrid (NiMH) akkumulátortechnológiát alkalmazott, a 300h modernebb, nagyobb feszültségű, jobb hatásfokú lítium-ion akkumulátort kap. Az új akkutechnológia egyben a menetkész tömeget is csökkenti.

Az eddig különálló egységként beépített invertert pedig a villanymotorral integrálták. A két módosítás együtt a maximális motorteljesítmény 8 százalékos növekedését hozta: a korábbi 135 kW (184 LE) helyett az UX 300h csúcsteljesítménye eléri a 146 kW-ot (199 LE.)

Erősebb, mégis takarékosabb a továbbfejlesztett villany- és benzinmotor kombináció
Erősebb, mégis takarékosabb a továbbfejlesztett villany- és benzinmotor kombináció

Állandó mágneses villanymotor

Az E-Four összkerékhajtással szerelt modellváltozatokban hátul vadonatúj, állandó mágneses villanymotor váltja a korábbi indukciós motort. Ez több mint ötször nagyobb teljesítményt (5,3 helyett 30 kW) és csaknem kétszeresére emelt forgatónyomatékot (55 helyett 84 Nm) eredményez.

Ez egyrészt közvetlenebb gázreakciókat eredményez, másrészt a hátsó tengelyre jutó, nagyobb nyomaték révén javítja a menetstabilitást. Harmadrészt pedig a generátorként is szolgáló villanymotor lassításkor hatékonyabban képes visszanyerni a felszabaduló mozgási energiát.

Kisebb fogyasztás

A megnövelt elektromos teljesítmény jóvoltából szélesebb tartományban tehermentesíthető a benzinmotor. Megfelelő körülmények esetén az UX 300h hajtásláncvezérlése akár 115 km/óra sebességnél is leállíthatja a belső égésű erőforrást, kizárólag elektromos hajtásra támaszkodva. Ez tovább csökkenti az üzemanyag-fogyasztást: menethelyzettől és modellváltozattól függően 0,3-0,5 l/100km (5-9%) megtakarítást ígérnek a WLTP-norma szerint.

Gyorsabb processzor

Az UX 300h elsődleges kezelőfelülete a 8 vagy 12,3 colos érintőképernyő. Mindkettő gyorsabb processzort kapott, és közvetlenebbül reagál az érintésre. A nagy felbontású grafika a külső fényviszonyoktól függetlenül jó leolvashatóságot biztosít. A hangvezérlő rendszer a korábbinál pontosabban érti a természetes ritmusú beszédet. A rendszer képes különbséget tenni a vezetőtől és az első utastól kapott parancsok között, valamint kiszűri a háttérzajt, így használatához nem szükséges leállítani a zenelejátszást.

Az érintőképernyő gyorsabb processzort kapott, és a hangvezérlő rendszert is úgy módosították, hogy könnyebb legyen az irányítása
Az érintőképernyő gyorsabb processzort kapott, és a hangvezérlő rendszert is úgy módosították, hogy könnyebb legyen az irányítása

Digitális kulcs

Fontos újdonság a 2024-es modellévben a digitális kulcs: az opciós rendszer a felhasználó okostelefonját észlelve és azonosítva oldja a központi zárat, és engedélyezi a hajtáslánc indítását. A digitális kulcs akár öt felhasználóval megosztható anélkül, hogy a tulajdonos a helyszínen lenne. Ez különösen hasznos, ha többen használják az autót.

Fotó: Lexus

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Elmarad a NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow-Mezőfalva

2025. április 15. 15:29

Ragadós száj- és körömfájás miatt elmarad a 2025-ös NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow mezőfalvi rendezvénye.

Sekély művelés 12 méteren: AMAZONE TopCut 12000-2T

2025. április 12. 16:10

Az AMAZONE TopCut 12000-2T, egy 12,1 m munkaszélességű kombinált aprítóhenger, rugalmasan alkalmazkodik a különböző növénykultúrákhoz.

AMAZONE Venterra VR 4: maximális precizitás a gyomirtásban

2025. április 5. 16:10

Az AMAZONE legújabb fejlesztése, a Venterra VR 4 kultivátor hatékony, precíziós megoldás a mechanikus gyomirtás terén.

Integrált növénytermesztés: technológia és jövő

2025. március 29. 13:10

Az idei Agritechnica szakkiállításon az integrált növénytermesztés új lendületet kap a modern technológiák és a precíziós megoldások révén.

Beépítették a Google-t a megújult Nissan Qashqaiba

2024. április 23. 11:10

Elkészült a Nissan Qashqai megújult verziója, amely átdolgozott külsővel és technológiai fejlesztésekkel, valamint a Google rendszerével kapható.

Álom és valóság határán a Lexus legkisebb szabadidőjárműve

2024. május 27. 11:10

A legkisebb Lexus, az LBX köré három alkotóművész álmodott fantáziavilágot, amely kifejezi a crossover fiatalos stílusát.

Az új Nissan Juke fantasztikus testreszabási lehetőségeket kínál

2020. január 29. 09:32

A vadonatúj Juke ugyanazt a stílust és szórakoztató karaktert kínálja, de immár egy fejlett technológiai csomaggal együtt, ami a legjobban hálózatba kapcsolt Nissanná teszi.

Vadonatúj hajtásláncot kap a Lexus UX

2024. január 21. 10:10

Egy viszonylag visszafogott modellfrissítés részeként megkapja a cégcsoport ötödik generációs hibrid hajtásláncát a Lexus UX, amely 300h néven vadonatúj hibrid hajtáslánccal érkezik.