Gépinfo

Szenzációs: hibrid hajtású kombájnt tesztel a CLAAS

Agrofórum Online

Akár 8-10 százalékos üzemanyag-megtakarítás is elérhető lesz a CLAAS tesztelés alatt álló LEXION e-hybrid kombájnjával.

A „hibrid” kifejezés nem idegen a CLAAS LEXION kombájnoktól, hiszen már negyedszázad is eltelt azóta, hogy a német gyártó bemutatta az első hibrid technológiát használó betakarító-cséplő gépét. A LEXION 480 kombájnnál ez akkor a cséplőrendszert jelentette, amely forradalmi újdonságnak számított.

A magyarországi forgalmazó AXIÁL Kft. írásából kiderül, hogy a szabadalmaztatott APS HYBRID SYSTEM az APS cséplőszerkezet és a ROTO PLUS másodlagos leválasztó rendszer kombinációjaként született meg az 1995-ös Agritechnica kiállításra.

Ez a műszaki megoldás azóta is mértékadó a nagy teljesítményű kombájnok szegmensében az áteresztőképesség, szemminőség és a sokféle termény betakarítására való képesség tekintetében.

Ha a tesztek sikerrel zárulnak, a „hibrid” kifejezés hamarosan másféle értelemben is teret nyer a LEXION kombájnok esetében. A CLAAS ugyanis a hírek szerint a hibrid hajtás bevezetésével próbálkozik, ami ismét csak újszerű lenne a betakarító-cséplő gépek esetében.

A hagyományos dízelmotor természetesen megmarad a kombájnban, de kerül mellé egy elektromotor is (egy generátorral és akkumulátorral kiegészítve), amely a munkaterhelés növekedése során besegít a másik erőforrásnak. A gyártó szerint ez a megoldás stabil motorfordulatot eredményez, ami kívánatos az aratás egyenletessége szempontjából.

A CLAAS szerint az újdonság bevezetésére nagyjából 3–5 évet kell még várni. A projekt központi szereplőjének számító LEXION e-hybrid viszont máris a jövőbemutató fejlesztések között versenyez a DLG díjáért a november 12–18. között tartandó hannoveri Agritechnica szakkiállításon.

A koncepció szerint munkavégzés közben az akkumulátor folyamatosan töltődik, és amikor megugrik a motorterhelés, akkor az elektromotor rögtön rásegítést ad a dízel-erőforrásnak. Az eddig tesztek tapasztalata szerint akár 8-10 százalékos üzemanyag-megtakarítás is elérhető az új rendszerrel.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Bikaerős gumihevederes traktorral kísérleteznek a kínaiak

2025. február 12. 13:10

Az egyelőre prototípusként létező gép 220 LE-s motorral szerelt, powershift váltóval ellátott, és meglepően fordulékony.

Új traktor érkezett az oroszoktól

2025. február 3. 13:10

A PowerShift váltós gép meghajtásáról Stage IIIA emissziós szintű, hathengeres, közel 9 literes KAMAZ 689 motor gondoskodik.

Mit tankolunk a jövőben a traktorokba?

2025. február 1. 10:10

Nagy lehetőségek vannak az újfajta, sokszor még kísérleti fázisban járó üzemanyagokban. Melyek ezek és mi várható tőlük?

700 km-es hatótáv egy elektromos családi autótól? Igen!

2025. január 30. 14:40

Gyakorlati körülmények között, ráadásul autópályán, 130 km/h-val haladva teljesítettek két rátöltéssel 1000 km-t egy Peugeot E-3008-assal.

Agritechnica 2022 kiállítási előzetes a Väderstad csoporttól

2021. november 5. 04:36

A Mattias Hovnert által vezetett sajtótájékoztatón ismertették azokat az új fejlesztéseket, amelyek a nagyközönség számára, a hannoveri Agritechnica kiállításon (2022. február 27., Hall 13) kerülnek bemutatásra.

Megérkezett a „Főnök” a Valtrától: itt az S 416-os traktor

2023. szeptember 25. 13:10

Az S traktorsorozat legnagyobb tagját, a 420 LE-s S 416-os modellt mutatta be a napokban a finn Valtra. Az új gép nem retten meg a nehéz munkáktól, de immár akár tizedével kevesebb üzemanyaggal is beéri.

E-Control Mobile alkalmazással kalibrálható Väderstad vetőgépek

2019. november 11. 14:50

Mivel az okostelefon vezeték nélkül kapcsolódik a Väderstad vetőgéphez, a gép kezelője szabadon mozoghat a gép körül a kalibrálás közben.

Trendek a vetéstechnológiában - Agritechnica 2019

2020. március 10. 09:02

Az új digitális üzemeltetési feltételek között, a sikeres vetés megvalósítása érdekében, a vetőgépeket el kell látni fejlett szenzor technológiával és elektromos hajtással.