Gépinfo

Fontos döntést hozott az elektromos járművek akkumulátorairól az Iveco Csoport

BASF Hungária Kft.

Az Iveco csoport (EXM: IVG) bejelentette, hogy a világ vezető vegyipari vállalatát és az autóipar legnagyobb vegyipari beszállítóját, a BASF-et választotta a vállalatcsoport elektromos járműveiben használt lítium-ion akkumulátorok újrahasznosítási megoldását biztosító első partnereként.

Ez a döntés az Iveco csoport körforgásos gazdasági stratégiájának a részét képezi, amely a „4R” (Repair – javítás, Refurbish – felújítás, Repurpose – továbbhasznosítás és Recycling – újrahasznosítás) keretrendszert követi az akkumulátorok élettartamának meghosszabbítása, egyben az általános környezeti hatásuk csökkentése érdekében.

Az Iveco csoport biztosítja a kiterjesztett gyártói felelősség betartását: ez a politika a gyártókat teszi felelőssé az általuk forgalomba hozott termékek teljes életciklusa során a tervezéstől az élettartam végéig.

Az Iveco csoport elektromos kisteherautóiban, buszaiban és teherautóiban használt lítium- ion akkumulátorok teljes újrahasznosítási folyamatát a BASF fogja megszervezni és irányítani (amely a közelmúltban nyitotta meg Európa első, az akkumulátor-anyagok gyártására és az akkumulátorok újrahasznosítására egyetlen összevont helyszínen, a németországi Schwarzheide-ben szakosodott központját).

Fekete massza

A megállapodás magában foglalja az akkumulátorok begyűjtését, csomagolását, szállítását és újrahasznosítását több európai országban is, többek között Franciaországban, Németországban és az Egyesült Királyságban.

A begyűjtést követően a BASF a mechanikus feldolgozás során az akkumulátorokat fekete masszává alakítja át, amiből kritikus fontosságú nyersanyagok (így például nikkel, kobalt és lítium) vonhatók ki és nyerhetők vissza, ezek pedig az új akkumulátorok gyártásában használhatók fel.

Ezáltal a BASF Európában létrehozza a teljes akkumulátor-újrafeldolgozási értékláncot, amivel helyben, alacsony szén-dioxid- kibocsátással újrahasznosított fémeket tud biztosítani az akkumulátoripar számára.

© BASF
Balról: Dr. Daniel Schönfelder, a BASF katalizátorok divíziójának elnöke, aki a vállalat akkumulátor-alapanyag- és akkumulátor-újrahasznosítási üzletágáért is felelős, valamint Francesco Donato, az Iveco Csoport beszerzési vezetője

„Az életciklus szemlélet az egyik stratégiai fenntarthatósági prioritásunk – nyilatkozta Angela Qu, az Iveco csoport ellátási láncért felelős vezetője. – A BASF osztja velünk ezt a megközelítést, és e vállalatcsoport széleskörű európai akkumulátor-begyűjtő hálózata és újrahasznosítási képességei segítségével tudjuk majd az elhasználódott akkumulátoroktól az újakig a körforgást bezárni.

Együttműködésünkkel utat nyitunk a körforgásos gazdaságnak és csökkentjük a CO2-lábnyomunkat, ami pedig teljes mértékben összhangban van a csoport azon vállalásával, hogy 2040-re elérjük a karbonsemlegességet.”

„Az Iveco csoporttal közös partnerségünk az első megállapodásunkat jelenti az elektromos kisteherautók, buszok és teherautók akkumulátorainak újrahasznosítása terén, és fontos lépés akkumulátor-újrahasznosítási üzletágunk számára ahhoz, hogy tevékenységünket a haszongépjárművek körére is kiterjesszük – mondta Dr. Daniel Schönfelder, a BASF Katalizátorok divíziójának elnöke, aki a vállalat akkumulátor-alapanyagokkal és akkumulátor-újrahasznosítással foglalkozó üzletágáért is felelős. – Ez lehetővé teszi számunkra, hogy tovább erősítsük európai begyűjtőhálózatunkat és további lépést tegyünk előre ezen a fejlődő piacon.

Újrahasznosítási megoldásainkkal támogatni kívánjuk az európai piacot a kör bezárásában és az EU elemekről, illetve akkumulátorokról szóló rendeletének a körforgásos gazdaságra összpontosító, ambiciózus politikai követelményeinek teljesítésében.”

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

700 km-es hatótáv egy elektromos családi autótól? Igen!

2025. január 30. 14:40

Gyakorlati körülmények között, ráadásul autópályán, 130 km/h-val haladva teljesítettek két rátöltéssel 1000 km-t egy Peugeot E-3008-assal.

Land Cruiser: a legendás terepjáró születése és sikertörténete

2025. január 29. 13:10

Az első generáció 1951-ben született meg, és a típus azóta is a robusztusság, a megbízhatóság és a kivételes terepjáró-képességek szinonimája.

Ilyen autót akarnak venni a magyarok

2025. január 29. 11:10

A potenciális autóvásárlók kétharmada inkább használt autót keres, ezzel szemben 21 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy új autót venne.

A legújabb Zetor bemutatkozott Magyarországon

2025. január 28. 08:10

A 6-os szériával a Zetor tulajdonképpen visszatér a gyökereihez, évtizedekkel ezelőtt a szériákat nem nevekkel, hanem számokkal jelölték.

Már 1978-ban előrukkolt a VW az elektromos mobilitás korai úttörőjével

2020. március 22. 08:21

A Volkswagen T2-esen alapuló elektromos VW kisteherautó formájában a hannoveri székhelyű vállalat ténylegesen megmutatta a jövőbeli ID. BUZZ elődjét.

Hogyan érdemes tárolni az akkumulátoros és benzines gépeket?

2020. december 4. 04:38

A STIHL szakértői szerint az akkumulátoros eszközök esetében nagy gondot kell fordítani a megfelelő tárolási körülmények biztosítására.

Durva terepkörülményekre tervezett akkumulátoros koncepcióautókat mutattak be 

2023. december 9. 15:10

A világ egyik ikonikus terepjáróra, a Land Cruiser akkumulátoros elektromos tanulmánya mellett egy akkumulátoros elektromos pickup koncepciót is bemutatott a Toyota.

Egy új akkumulátor-technológia mindent megváltoztat az agráriumban is

2023. október 12. 10:10

A nátrium-ion akkumulátor fejélesztését sokáig beárnyékolta a lítium-ion akkumulátor. Ez azonban megváltozni látszik, a kínai akkumulátorgyártók már megkezdték a tömeggyártást, és már használnak nátrium-ion akkumulátorokat az elektromos autókban.