11℃ 1℃
március 3. Kornélia, Kunigunda, Frigyes
Gépinfo

Fontos döntést hozott az elektromos járművek akkumulátorairól az Iveco Csoport

BASF Hungária Kft.

Az Iveco csoport (EXM: IVG) bejelentette, hogy a világ vezető vegyipari vállalatát és az autóipar legnagyobb vegyipari beszállítóját, a BASF-et választotta a vállalatcsoport elektromos járműveiben használt lítium-ion akkumulátorok újrahasznosítási megoldását biztosító első partnereként.

Ez a döntés az Iveco csoport körforgásos gazdasági stratégiájának a részét képezi, amely a „4R” (Repair – javítás, Refurbish – felújítás, Repurpose – továbbhasznosítás és Recycling – újrahasznosítás) keretrendszert követi az akkumulátorok élettartamának meghosszabbítása, egyben az általános környezeti hatásuk csökkentése érdekében.

Az Iveco csoport biztosítja a kiterjesztett gyártói felelősség betartását: ez a politika a gyártókat teszi felelőssé az általuk forgalomba hozott termékek teljes életciklusa során a tervezéstől az élettartam végéig.

Az Iveco csoport elektromos kisteherautóiban, buszaiban és teherautóiban használt lítium- ion akkumulátorok teljes újrahasznosítási folyamatát a BASF fogja megszervezni és irányítani (amely a közelmúltban nyitotta meg Európa első, az akkumulátor-anyagok gyártására és az akkumulátorok újrahasznosítására egyetlen összevont helyszínen, a németországi Schwarzheide-ben szakosodott központját).

Fekete massza

A megállapodás magában foglalja az akkumulátorok begyűjtését, csomagolását, szállítását és újrahasznosítását több európai országban is, többek között Franciaországban, Németországban és az Egyesült Királyságban.

A begyűjtést követően a BASF a mechanikus feldolgozás során az akkumulátorokat fekete masszává alakítja át, amiből kritikus fontosságú nyersanyagok (így például nikkel, kobalt és lítium) vonhatók ki és nyerhetők vissza, ezek pedig az új akkumulátorok gyártásában használhatók fel.

Ezáltal a BASF Európában létrehozza a teljes akkumulátor-újrafeldolgozási értékláncot, amivel helyben, alacsony szén-dioxid- kibocsátással újrahasznosított fémeket tud biztosítani az akkumulátoripar számára.

© BASF
Balról: Dr. Daniel Schönfelder, a BASF katalizátorok divíziójának elnöke, aki a vállalat akkumulátor-alapanyag- és akkumulátor-újrahasznosítási üzletágáért is felelős, valamint Francesco Donato, az Iveco Csoport beszerzési vezetője

„Az életciklus szemlélet az egyik stratégiai fenntarthatósági prioritásunk – nyilatkozta Angela Qu, az Iveco csoport ellátási láncért felelős vezetője. – A BASF osztja velünk ezt a megközelítést, és e vállalatcsoport széleskörű európai akkumulátor-begyűjtő hálózata és újrahasznosítási képességei segítségével tudjuk majd az elhasználódott akkumulátoroktól az újakig a körforgást bezárni.

Együttműködésünkkel utat nyitunk a körforgásos gazdaságnak és csökkentjük a CO2-lábnyomunkat, ami pedig teljes mértékben összhangban van a csoport azon vállalásával, hogy 2040-re elérjük a karbonsemlegességet.”

„Az Iveco csoporttal közös partnerségünk az első megállapodásunkat jelenti az elektromos kisteherautók, buszok és teherautók akkumulátorainak újrahasznosítása terén, és fontos lépés akkumulátor-újrahasznosítási üzletágunk számára ahhoz, hogy tevékenységünket a haszongépjárművek körére is kiterjesszük – mondta Dr. Daniel Schönfelder, a BASF Katalizátorok divíziójának elnöke, aki a vállalat akkumulátor-alapanyagokkal és akkumulátor-újrahasznosítással foglalkozó üzletágáért is felelős. – Ez lehetővé teszi számunkra, hogy tovább erősítsük európai begyűjtőhálózatunkat és további lépést tegyünk előre ezen a fejlődő piacon.

Újrahasznosítási megoldásainkkal támogatni kívánjuk az európai piacot a kör bezárásában és az EU elemekről, illetve akkumulátorokról szóló rendeletének a körforgásos gazdaságra összpontosító, ambiciózus politikai követelményeinek teljesítésében.”

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Ez lett a nemzet kedvenc traktora Németországban – meglepő?

2025. február 20. 09:40

2024-ben összesen 29 291 darab új traktor talált gazdára Németországban. Ez 1042 darabos, vagyis 3,4 százalékos visszaesést jelent.

Háromtengelyessé szerelték át az orosz nagytraktort

2025. február 19. 08:10

A Kirovec 6x6 erőgép immár 20,5 tonnás tömeggel büszkélkedhet, amivel persze nem túl kíméletes a talajhoz.

Elsőként a világon: elektromos hajtású forgóborona született – de mennyire bírja a kemény munkát?

2025. február 17. 14:40

Az olasz gyártó egyelőre a legkisebb, 3 méteres munkaszélességben készítette el az elektromos munkagép prototípusát.

Bikaerős gumihevederes traktorral kísérleteznek a kínaiak

2025. február 12. 13:10

Az egyelőre prototípusként létező gép 220 LE-s motorral szerelt, powershift váltóval ellátott, és meglepően fordulékony.

Az elektromos traktorok és más mezőgazdasági gépek váratlanul nagy kockázatot jelenthetnek

2023. augusztus 3. 17:10

Az elektromos hajtás egyre inkább terjed a mezőgazdaságban használt gépek esetében is. Pedig ennek a technikának is vannak kockázatai, amelyekről talán kevesebb szó esik.

John Deere robot traktor, valódi- vagy álhír?

2019. október 8. 09:03

Az elmúlt napokban több helyen találkozhattunk a hírrel, miszerint a John Deere cég Spanyolországban bemutatott egy robot traktor koncepciót.

Magyarországon is kapható lesz a Makita akkumulátoros, terepi kávéfőzője

2018. március 26. 06:38

Szívesen lefőznél egy jó kávét a határszemle során? Esetleg az aratás, vetés vagy műtrágyázás közben innál egy friss feketét?

Bánj el a tűzifával a STIHL akkumulátoros fűrészeivel

2023. november 24. 10:10

Tűzifa vásárlásakor érdemes tisztában lennünk az adott fafajta fűtőértékével. Válasszunk alacsony nedvességtartalmú fát, és ne súlyra, hanem térfogatra vásároljunk.