Gépinfo

Gázüzemű MTZ/Belarus traktorok kerültek piacra, új irány a fehérorosz gyártónál

Agrofórum Online

Egyelőre 200 darab készült el az MTZ/Belarus gázüzemű motorral felszerelt traktoraiból, amelyek nagy segítséget nyújtanak a gazdáknak az üzemanyagköltség visszaszorításában.

Az MTZ/Belarus a második világháborút követően, 1946-ban szovjet márkaként kezdte meg működését. Ma már a fehérorosz gazdaság bevételeit gyarapítja értékesítéseivel, ami nem jelentéktelen tétel, hiszen éppen idén tavasszal adták hírül, hogy elkészült a 4 milliomodik traktor Minszkben.

Nem mindennapi mérföldkő volt ez a gyártó történetében, hiszen a 3 milliós határt 1995-ben adták át, vagyis bő negyedszázad kellett az újabb egymillió darab összeszereléséhez és eladásához.

Az MTZ/Belarus a termékei 95 százalékát külföldön értékesítette az orosz-ukrán háború előtt, ez az arány viszont alighanem romlott mostanában, hiszen a nyugati szankciók Fehéroroszországot is sújtják.

Talán ez az oka annak is, hogy az MTZ/Belarus idén nyáron bejelentette, miszerint gázüzemű motorokkal felszerelt traktorok gyártásába kezd a tatárföldi Jelabugában. Az elhatározást pedig gyorsan követte a tett, a napokban ugyanis a fehérorosz gyártó közösségi oldalán feltűnt egy mutatós Belarus 2022-es modell, a fülkéje mögött egy diszkrét gázpalackkal.

Az új termék a fehérorosz márka, valamint a Gazprom Gazomotornoe Toplivo és a RariTEK Holding együttműködéséből született meg. A tervek szerint 2023–2024 során egyelőre 200 ilyen traktort szerelnek össze, legfőképpen Belarus 1221.3-as modelleket, de a fotó tanúsága szerint a modernebb dizájnú 2022-es traktornak is elkészítették a gázüzemű változatát.

Az MTZ/Belarus elsősorban az üzemanyagköltségek csökkentésével, valamint a környezetterhelés visszaszorításával indokolta az újfajta hajtás bevezetését. Minden bizonnyal azonban szerepet játszik benne az is, hogy a nagyjából másfél éve zajló orosz-ukrán következményeként megjelent a kőolaj alapú üzemanyagokkal való takarékoskodás igénye is Fehéroroszországban, valamint az egyik legnagyobb gazdasági partnernek számító Oroszországban.

(Fotók: Belarus Tractors/Facebook)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Töretlenül nő a kereslet az akkumulátoros gépekre

2025. június 7. 14:10

Egyre népszerűbbek Magyarországon is az akkumulátoros kerti gépek és a robotfűnyírók – a Husqvarna szerint a piac szárnyal.

50 éves a Fliegl: fél évszázada a mezőgazdaság szolgálatában! 

2025. június 3. 11:10

Érzelem, innováció és közösség: így ünnepelt együtt a Fliegl család és partnerei a cégcsoport fél évszázados történetét.

Újabb innovációs díjat nyert az AMAZONE

2025. május 4. 13:10

Az AMAZONE 2025-ben sorozatban másodszor nyerte el a stern Innovációs Díjat, megerősítve vezető helyét a mezőgazdasági technológiában.

AXIÁL-NEXT márkanévvel erősítik a digitális átállást        

2025. május 2. 13:10

A magyar gépforgalmazó óriás vállalat egységes márkaként vezeti be digitalizációs megoldásait, AXIÁL-NEXT néven.

Nő a traktorok iránti kereslet

2019. szeptember 3. 12:33

A gépkeresletet egyre inkább a szükségletek, és nem a támogatások irányítják.

Új traktorokat mutatott be a John Deere, itt a 6M sorozat

2024. július 7. 14:10

A kompakt 6M 95-östől a nagy teljesítményű 6M 250-es modellig terjedő sorozat különböző alvázméretekkel rendelkezik.

D-vitamin hajtja az új Fendt traktort

2024. szeptember 23. 11:10

Elkészült a Fendt tisztán elektromos hajtású e100 Vario traktorának új, normál nyomtávú, 90 LE-s változata.

Papuccsal a traktorfülkében – felesleges mánia, vagy követendő trend?

2024. február 25. 10:10

Új trend terjed a termelők, főleg a fiatalok körében. Igényessé váltak a környezetükre, és nem csupán munkaeszközként tekintenek a traktorra, amivel dolgoznak, hanem büszkék rá, és fontos számukra annak tisztasága.