4℃ -6℃
február 21. Eleonóra, Zelmira, Péter
Gépinfo

Háromtengelyessé szerelték át az orosz nagytraktort

Agrofórum Online

Egy lelkes német gazda fogott egy fél évszázados Kirovec nagytraktort, és még nagyobb monstrumot varázsolt belőle, kiküszöbölve az erőgép korábbi hibáit.

Az orosz Kirovec márkanevet valószínűleg sokan ismerik Magyarországon, azt viszont kevesebben tudhatják, hogy a gyár története egészen 1789-ig nyúlik vissza. 1801-ben költözött a jelenlegi helyére Szentpéterváron, ám akkoriban persze még nem traktorokat gyártottak, hanem elsősorban ágyúgolyókat öntöttek benne.

1917-ben a „nagy októberi szocialista forradalom” következményeként az üzem állami kézbe került, és hamarosan – amerikai Fordson-licenc alapján – belefogott a traktorgyártásba is. A Kirovec K-700 nagytraktor története ennél jóval fiatalabb, bár már bő hat évtized eltelt azóta is, hogy 1962-ben legördült az első ilyen monstrum a gyártószalagról.

Még abban az évben eljutott belőle a „baráti” kommunista államokba is, még az NDK-ba is, vagyis Kelet-Németországba. A meghajtásáról nyolchengeres, 215 LE-s turbódízel motor gondoskodott, és az idők során kialakultak a továbbfejlesztett változatai.

Köztük a K-700A 1975-ben, amely 12,8 tonnát nyomott, még nagyobb kerekeket kapott a hatékonyabb vonóerő érdekében, az üzemanyagtartályát pedig 320 literre növelték. Mindezzel együtt a K-700A csupán átmeneti változatnak bizonyult, és nemsokára leváltotta a K-701-es modell.

A K-700A tehát egyfajta ritkaságnak tekinthető, éppen ezért is különleges, hogy a német Manuel Ristau ezt választotta ki a kínálatból, majd jelentős átalakításokat végzett el rajta. A legszembetűnőbb, hogy egy harmadik tengelyt is a gépbe applikált, mert a K-700A ugyan bivalyerősnek számított, ám a kapaszkodóképessége néha elmaradt a várttól.

A hatkerekűvé alakítással viszont megszűnt ez a probléma, és az összkerékhajtású masina ebből a szempontból immár kifogástalannak tekinthető. A Kirovec 6×6 (ahogy a német sajtó emlegeti) immár 20,5 tonnás tömeggel büszkélkedhet, amivel persze nem túl kíméletes a talajhoz, ráadásul a méretes abroncsok vízzel vannak feltöltve.

Manuel Ristau nem véletlenül ezt a modellt alakította át, ugyanis maga is a hajdani NDK-ban, a lengyel határ közelében él és gazdálkodik. A végeredményről az alábbi videó tanúskodik:

Itt pedig az átalakítás munkafolyamatáról is találhat fotókat: KATTINTSON!

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Ez lett a nemzet kedvenc traktora Németországban – meglepő?

2025. február 20. 09:40

2024-ben összesen 29 291 darab új traktor talált gazdára Németországban. Ez 1042 darabos, vagyis 3,4 százalékos visszaesést jelent.

Elsőként a világon: elektromos hajtású forgóborona született – de mennyire bírja a kemény munkát?

2025. február 17. 14:40

Az olasz gyártó egyelőre a legkisebb, 3 méteres munkaszélességben készítette el az elektromos munkagép prototípusát.

Bikaerős gumihevederes traktorral kísérleteznek a kínaiak

2025. február 12. 13:10

Az egyelőre prototípusként létező gép 220 LE-s motorral szerelt, powershift váltóval ellátott, és meglepően fordulékony.

Új traktor érkezett az oroszoktól

2025. február 3. 13:10

A PowerShift váltós gép meghajtásáról Stage IIIA emissziós szintű, hathengeres, közel 9 literes KAMAZ 689 motor gondoskodik.

Évi ezer új Kirovec traktor Szentpétervárról

2014. október 12. 15:09

Ez év első félévében 23 százalékkal több traktor készült a szentpétervári Kirovec traktorgyárban az előző év hasonló időszakához képest.