4℃ -6℃
február 21. Eleonóra, Zelmira, Péter
Gépinfo

Itt az utcai Hilux eddigi legizgalmasabb kiadása

Agrofórum Online

Rali-világbajnoki színvilág, sportos igénybevételre méretezett futómű és részletekbe menő, gondos kidolgozottság jellemzi a Toyota 177 lóerős terep-sportautóját.

Sok minden történt azóta a Toyota – pontosabban a márka nemzetközi sportrészlege, a Gazoo Racing – háza táján, hogy tavaly ősszel bemutatkozott a Hilux GR Sport koncepció. 2018-ban, 19 évvel a Corolla WRC bajnoki címe után a Toyota Yaris WRC megnyerte a rali-világbajnokságot. Ez azonban csak a kezdet volt, hiszen az idei év első napjaiban újabb ralibajnokot avatott a Gazoo Racing: a Toyota Hiluxszal versenyző Nászer El-Attija és Matthieu Baumel 2018-as ezüstérmük után a dobogó legfelső fokára állhattak a Dakar ralin. A kettős világsiker után nem csoda, hogy a Toyota szabad utat engedett az utcai Hilux eddigi legizgalmasabb kiadásának, és limitált szériában kereskedelmi forgalomba hozta a Hilux GR Sportot.

A világ legnagyobb számban értékesített, globálisan forgalmazott pickupja (a 140 országban értékesített Hiluxból 2018 során közel 550 ezer darabot adtak el világszerte) nyilvánvaló optikai átalakításokon esett át. A fekete méhsejt-rácsozatú hűtőmaszk és az azt díszítő, hatalmas, ezüstszínű Toyota felirat egyaránt a Dakar versenyautó stílusát követi. A Gazoo Racing harci színeihez igazodva háromféle kivitelben, piros, fehér vagy fekete fényezéssel rendelhető autó minden változata fekete motorházfedelet kap, újabb utalásként a motorsport-gyökerekre. A többszörös győztes motorsportrészleg neve, illetve logója díszíti a hátfalat és a plató oldalát, a küszöböt és az utastér számtalan pontját, a fejtámláktól a motorindító gombon át a padlókonzolon elhelyezett, sorszámozott plakettig.

A versenymérnökök a futóművet is átalakították: az egyedi rajzolatú, 17 colos keréktárcsákon feszülő terepabroncsokat feszesebb lengéscsillapítók és a kettős keresztlengőkaros első felfüggesztéshez társított keményebb első rugók igyekeznek a talajon tartani. Nemcsak vertikális kihívások várnak azonban a négy hajtott kerékre, hiszen a 177 lóerős, 2,8 literes dízelmotor 450 Nm nyomatékcsúcsával is meg kell küzdeniük. Gombnyomásra szelídíthető a hajtáslánc, a visszafogottabb erőkifejtés egyben csekélyebb üzemanyag-fogyasztással is jár, míg ha a „Dakar-üzemmódot” választjuk, éles gázreakciók és telt nyomatékgörbe (a nyomatéki csúcs 1600 és 2400/perc között érhető el) gondoskodnak a homokdűnékhez és kősivatagokhoz illő menetdinamikáról.

A limitált kiadású Hilux GR Sport persze nemcsak a Gazoo Racing, hanem a Toyota alkotása is, így a márka új utasvédelmi filozófiájával összhangban olyan, előremutató biztonsági funkciókat kínál, mint a személyautókhoz kifejlesztett járműstabilitás-szabályozás (VSA) vagy a 3,5 tonnás vontatókapacitás maximális kihasználását támogató utánfutó-stabilizáló rendszer.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Ez lett a nemzet kedvenc traktora Németországban – meglepő?

2025. február 20. 09:40

2024-ben összesen 29 291 darab új traktor talált gazdára Németországban. Ez 1042 darabos, vagyis 3,4 százalékos visszaesést jelent.

Háromtengelyessé szerelték át az orosz nagytraktort

2025. február 19. 08:10

A Kirovec 6x6 erőgép immár 20,5 tonnás tömeggel büszkélkedhet, amivel persze nem túl kíméletes a talajhoz.

Elsőként a világon: elektromos hajtású forgóborona született – de mennyire bírja a kemény munkát?

2025. február 17. 14:40

Az olasz gyártó egyelőre a legkisebb, 3 méteres munkaszélességben készítette el az elektromos munkagép prototípusát.

Bikaerős gumihevederes traktorral kísérleteznek a kínaiak

2025. február 12. 13:10

Az egyelőre prototípusként létező gép 220 LE-s motorral szerelt, powershift váltóval ellátott, és meglepően fordulékony.

Újdonság a piacon: Dacia Dokker Pickup

2018. november 15. 06:37

Ugyan a Dacia Dokker Pickup nem kifejezetten szépség, hasznosságban nincsen párja: terhelhetősége 675 kilogramm, az alumínium lemezekből összeillesztett, 179 centiméter hosszú platót kopásálló műanyag oldalfalak szegélyezik.

Félelmetes hűtőrácsot kapott az új Isuzu D-Max

2023. december 6. 11:10

A 2024-es Isuzu D-Max új stíluselemekkel és funkció frissítésével jelentkezik, a modellt nemrég mutatták be a nemzetközi piacon. Ez a D-Max harmadik generációs modellje, amelyet még 2019-ben vezettek be világszerte, és most egy arculatváltással frissítették.

Luxusautóként kényeztet a legújabb Toyota pickup

2024. október 25. 14:40

A TRD Rally-csomag sokkal inkább a Tundra terepjárós, kalandozós énjét erősíti, mintsem a kifinomult, személyautós karakterét.

Itt a hiperolcsó Toyota Hilux Champ pickup

2023. december 2. 11:10

A Toyota Hilux Champ egy nagy teherbírású pickup a fejlődő országok számára, amelyet hivatalosan is bemutatták a thaiföldi piacon.