A Fendt rekordszintű piaci részesedést ért el a traktorok regisztrációjában Németországban. Az Allgäu régióban található központtal működő traktor- és aratógép-márka, a Fendt tavaly piacvezető volt az új traktor-regisztrációkban az összes teljesítményosztályában.
Ez azokból az adatokból derült ki, amelyeket a Szövetségi Gépjármű Közlekedési Hatóság (KBA) és a Német Gépipari és Üzemmérnöki Szövetség (VDMA) ismertetett. Amint azt az AGCO GmbH traktor gyártó cég bejelentette, a traktorpiac Németországban növekedett a 2020-as koronavírus járvány ellenére is. Az új regisztrációk száma 32 037 volt; ez 3058 darabbal több, mint 2019-ben. A Fendt 21,3 százalékos piaci részesedést ért el, és ez 1,6 százalékpontos pluszt jelent 2019-hez képest.
Az AGCO közlése szerint a Fendt új szintre lépett az 51 lóerő feletti teljesítményosztályban. Ebben a szegmensben a márka piaci részesedése 27,2 százalék volt, ami 1,7 százalékpontos növekedést jelent az előző évhez képest. A kategória második helyezettjéhez képest nézett különbség 9,3 százalékponttal nőtt.
Az AGCO közlése szerint a Fendt tavaly Franciaországban is sikeres volt. Az 51 lóerő feletti traktorok szegmensében 1,3 százalékponttal 14,9 százalékra növekedett a márka ottani piaci részesedése. Tíz évvel ezelőtt ez körülbelül 8 százalék volt. Németországtól eltérően a koronavírus-járvány jelentősen sújtotta Franciaországban az ottani mezőgazdasági piacot. A francia piacon összesen 24 271 újonnan eladott traktort regisztráltak 2020-ban. A teljes piac 7,5 százalékkal csökkent az előző évhez képest. A speciális traktor kategóriában a Fendt 200 V/F/P Varios még Franciaországban is piacvezető volt 19,4 százalékos piaci részesedéssel – közölte az AGCO. Ráadásul a Fendt-t ismét első lett a 2020-as francia kereskedői elégedettségi barométer szavazásán – hívta fel a figyelmet a német Proplanta agrároldal.
Christoph Gröblinghoff, az AGCO/Fendt elnöke elégedett a kedvező adatokkal. Ugyanakkor emlékeztetett arra, hogy a globális koronavírus-járvány 2020 első felében közvetlenül érintette a vállalat működését. A beszállítók alkatrész-szállítási problémái miatt öt hétre le kellett állítani a traktortermelést Marktoberdorfban. A hiányt azonban sikerült pótolni és az ügyfeleket is kiszolgálták.