Összesen 708 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba 2020 első hat hónapjában Magyarországon, ez 0,9 százalékos emelkedés tavalyhoz képest, míg 2018-al szemben 25 százalékos a plusz.
A traktorpiachoz hasonlóan a márciustól májusig tartó csökkenési időszakot növekedés követte júniusban. Márciusban még 15, áprilisban 6, májusban pedig újra 15 százalékos volt a zuhanás, míg júniusban a 160 eladás 5 százalékos növekedést jelentett éves alapon. Idén így a június volt az a hónap, amikor a legtöbb mezőgazdasági pótkocsi értékesítették – derült ki a Datahouse adataiból. A múlt havi adat kétéves alapon egyébként 40 százalékos mínuszt jelentett.
A júniusi listán a Fliegl 44 darabbal lett első, míg a második Pronar 30 darabot adott el. Harmadik az Agrogép lett 16, negyedik az Farmtech 13 darabbal. Utánuk Zaslaw, Brantner, Joskin, Oehler lett ötödik holtversenyben, mindegyik márka 6-6 darabot adott el júniusban. A kilencedik helyen két márka végzett, az IGJ Agro és a Wielton, mindegyik 4 mezőgazdasági pótkocsit adott el júniusban.
A hat havi összesített listán ezek után továbbra is a Fliegl vezet. A Fliegl csaknem kétszer annyi értékesítéssel lett első, mint a második Pronar. A 181 darabos Fliegl-eladás 26 százalékos piaci részesedést jelent. A Pronar 95 darabja 13 százalékot, az Agrogép 65 pótkocsija pedig 9 százalékot jelent. A Top 10-be a Metal-Fach, a Joskin, a Farmtech, a Bagodi Mezőgép, az Oehler, a Labinprogres és a Zaslaw került be. A május végi állapothoz képest az első két helyen ugyanúgy a Fliegl és a Pronar áll. Viszont az Agrogép a júniusi 16 darabbal feljött a harmadik helyre és a Metal-Fach visszacsúszott a negyedikre, ez a márka csak 3 pótkocsit adott el az elmúlt hónapban.
Tömegkategória szerinti bontásban a 10 és 30 tonna közöttiben volt a legnagyobb, 488 darabos ez a piac. Ez 69 százalékos részesedést jelent. A 3,5 és 10 tonna közötti kategóriában 131 darabot helyeztek forgalomba, a 0,75 és 3,5 tonna közöttiekből 66-ot, a 30 tonna felettiből 15, a 0,75 tonna alattiból pedig csupán 8 darabot.