Gépinfo

Klasszikus John Deere 6R 215 traktor – de miért piros?

Agrofórum Online

Az élénkpiros traktor nem valamilyen feltűnősködés eredménye, hanem a tűzoltóknak készült. Egyebek mellett lehetővé teszi, hogy a gép kezelője az ülést akár 6 másodperc alatt átfordítva az addigi menetiránnyal szemben is probléma nélkül vezesse a járművet. Ezenkívül sok hasznos kiegészítővel is felszerelték.

A traktort a Kotschenreuther cég – amely John Deere gépek kereskedelmével, erőgépalkatrészek gyártásával foglakozik – látta el azzal a szerkezettel, amely a tolatást nagyban leegyszerűsíti.

Ezenkívül a megrendelőnek egyéb különleges igényei is voltak, mint a kabin megerősítése azzal, hogy a teteje fölé rácsot szereltek, vagy a traktor alján elhelyezkedő érzékeny alkatrészek és a gázolajtank védelme, amikor a John Deere nehezen járható, göröngyös felületen, például erdőben közlekedik, a kocsi oldalát védő polikarbonát lap, amely extrém ütésálló, vagy a víztartály és az erdőtüzek oltása közben használt erdészeti szárzúzó.

A Kotschenreuther képviselője elmondta, hogy erdőtüzek esetén nyiladék kialakítása hatékony lehet a tűz megfékezésében. Az ülés gyors megfordításával és a traktoron szintén megtalálható erdészeti marógéppel hátrafelé haladva a sűrűn benőtt helyeken is gyorsan nyiladék készíthető, miközben a marógép biztonságos távolságban van a tűztől.

A 40 vagy 50 km/h haladási sebességnek köszönhetően nem kell a traktort szállítani, az bármilyen úttípuson biztonságosan közlekedhet, nem csak terepen. 

A megrendelés egy szlovák partnercégen keresztül történt, és minden érintett bízik benne, hogy a traktorral sikerül a veszélyes erdőtüzeket elhárítani.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Váratlan újdonsággal léptek elő a kínaiak, alaposan meglepték vele a piacot

2025. december 24. 09:10

A válsághelyzetek mindig új szereplők, „trónkövetelők” felbukkanását segítik elő, így van ezt most a traktorpiacon is.

Erősen titkolózik a John Deere, elképesztően nagy dobásra készülhetnek, van is egy tipp rá

2025. december 21. 16:10

Valóban új traktor készült a John Deere boszorkánykonyhájában? Ha igen, akkor miért nem leplezték le az Agritechnica kiállításon? Ez a kérdés foglalkoztatja most a fél világot.

A 12 kerekű traktor extrán talajkímélő, mégis van vele egy óriási probléma

2025. december 18. 09:10

Ha a hagyományos 4 kereket megduplázzuk vagy megtriplázzuk egy traktoron, azzal jelentős talajkímélést érünk el, hiszen kétszeresére-háromszorosára növeljük a felfekvő felületet.

Piacra került az egyik legmutatósabb nagytraktor, a műszaki tartalomra is elégedetten csettinthetünk

2025. december 8. 13:10

A hatalmas kiterjedésű mezőgazdasági területek művelése nagy teljesítményű gépeket kíván meg, ezt az igényt elégíti ki Argentína legnagyobb gyártója is.

Kilátás kompromisszumok nélkül - Forgatható, emelhető vezetőfülke Deutz-Fahr traktorokhoz

2018. szeptember 7. 09:00

Különleges, felemelhető, és akár 200 fokos szögben elfordítható vezetőfülkét fejlesztettek ki a Paul Nutzfahrzeug GmbH mérnökei egy Deutz-Fahr traktorra.

Európa legnagyobb mezőgépgyártói - 2020

2020. december 30. 12:32

Amíg a világ négy legnagyobb full-liner (teljes portfóliót gyártó) mezőgépgyártója - Agco, CNH Industrial, Claas és John Deere - továbbra is vezeti a globális mezőgép piacot, addig az európai cégek és cégcsoportok megerősítették pozíciójukat a short-liner (speciális portfóliót gyártó) gyártók között.

Erősebb önjáró permetező, precízebb direktvetőgép, ÁTK-pályázathoz való traktorok

2025. január 17. 08:10

Számos újdonság a permetezőgépektől a traktorokon át a rakodógépekig a szegedi székhelyű SZEGÁNA Kft. termékválasztékából.

Lépéstartás a gépfejlesztéssel - Gumiabroncs körkép 2018 (2. rész)

2018. november 26. 08:48

Az új fejlesztésű mezőgazdasági gumiabroncsok egyre nagyobb méretben (átmérő, szélesség) készülnek annak érdekében, hogy a nagy motorteljesítményű traktorok vonóerő kifejtését, illetve az önjáró betakarítógépek nagy tömegének hordozását alacsony talajtömörítéssel legyenek képesek megvalósítani.