Gépinfo

Letarolják a kínaiak az európai autópiacot?

Agrofórum Online

A kínai Chery Automobile Co. Ltd., Kína ötödik legnagyobb autógyártója és legnagyobb autóexportőre jelentős lépéseket tesz az európai, köztük a magyar újautópiac meghódítása felé.

A vállalat 2024-ben kezdte meg európai terjeszkedését, elsőként az Omoda és Jaecoo márkák bevezetésével.

Magyarországon az Omoda 5 modell 2024 szeptemberében debütált, belső égésű motorral és teljesen elektromos változatban egyaránt. Az autó 4,4 méter hosszú és 2620 mm a tengelytáv. Az elektromos változat 61 kWh-s akkumulátorral rendelkezik, amely a valós üzemi terhelést a korábbi eljárásnál pontosabban modellező WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) eljárás adatai szerint 410 km-es hatótávot biztosít.

A DC töltés maximális teljesítménye 110 kW, így a 30%-ról 80%-ra a töltési idő mindössze 28 perc a gyári adatok szerint. Az alacsony légellenállási együtthatóval kombinálva az Omoda 5 EV mindössze 15,5 kWh-t fogyaszt 100 kilométerenként.

A benzines verzió egy 187 lóerős, 275 Nm nyomatékű 1,6-os turbómotort kapott. Az alapfelszereltségű, benzines modell ára 9,99 millió forinttól indul.

Európai gyártás

A Chery stratégiai döntést hozott az európai gyártás megkezdéséről is. 2024 tavaszán a vállalat megvásárolta a 2021-ben bezárt egykori Nissan-gyárat Barcelonában, ahol a spanyol EV Motors-szal közösen alapított leányvállalaton keresztül tervezi az Omoda és Jaecoo márkák járműveinek gyártását.

Az első itt készült autó 2024. november 23-án gördült le a gyártósorról, amely egy Ebro S700 plug-in hibrid SUV volt, ez a Chery Tiggo 7 Pro modelljének európai változata.

Ambiciózus tervek

A Chery ambiciózus tervei között szerepel, hogy 2025 végéig három új autómárkát vezet be az európai piacra: az Omoda mellett a Jaecoo és az Exlantix is megjelenik.

Az Exlantix márka kizárólag akkumulátoros-elektromos autókat kínál majd. Az Európai Unió által a kínai elektromos járművekre kivetett vámok kihívást jelentenek a vállalat számára. Ennek ellenére a Chery elkötelezett az európai piac iránt, és a barcelonai gyár megnyitásával igyekszik minimalizálni a vámok hatását.

Hosszú távra terveznek

A Chery érkezése Magyarországra és Európába új színt hoz az autópiacra, versenyképes árú és modern technológiával felszerelt járműveivel.

A vállalat európai gyártásának beindítása és a helyi piac igényeire szabott modellek bevezetése azt mutatja, hogy a Chery hosszú távon kíván jelen lenni és versenyezni az európai autópiacon, ráadásul olyan szegmensekben is, amelyekben az európai gyártók nem túl erősek az elmúlt időszakban.

(Kép: facebook.com/OMODA.hu)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Román kistraktorok a fiatal gazdáknak

2024. december 13. 08:40

Uniós országként Romániában is működik a Fiatal Gazda pályázat, amelyen a termelők 45 éves korukig vehetnek részt.

A Ford Ranger év végére megelőzheti a Toyota Hiluxot a magyar pickup-piacon

2024. december 5. 13:10

A tavalyihoz képest 13 százalékkal 4966 darabosra hízó pick-up-piacon a Toyota Hilux az első 43,1 százalékos piaci részesedéssel.

Éjszakai kiadás készült a Claas traktorokból

2024. november 21. 15:10

Exkluzív verzióban érhető el az Arion 550 Cmatic és 660 Cmatic, valamint az Axion 830 Cmatic, 870 Cmatic, 930 Cmatic és 960 Cmatic.

A Ford felfüggeszti az F-150 Lightning elektromos pickup gyártását

2024. november 20. 12:10

A Ford elektromos autók részlege jó ideje veszteségeket termel. 6 hétre fel is függesztik az elektromos kisteherautójuk gyártását.