Gépinfo

Letarolják a kínaiak az európai autópiacot?

Agrofórum Online

A kínai Chery Automobile Co. Ltd., Kína ötödik legnagyobb autógyártója és legnagyobb autóexportőre jelentős lépéseket tesz az európai, köztük a magyar újautópiac meghódítása felé.

A vállalat 2024-ben kezdte meg európai terjeszkedését, elsőként az Omoda és Jaecoo márkák bevezetésével.

Magyarországon az Omoda 5 modell 2024 szeptemberében debütált, belső égésű motorral és teljesen elektromos változatban egyaránt. Az autó 4,4 méter hosszú és 2620 mm a tengelytáv. Az elektromos változat 61 kWh-s akkumulátorral rendelkezik, amely a valós üzemi terhelést a korábbi eljárásnál pontosabban modellező WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) eljárás adatai szerint 410 km-es hatótávot biztosít.

A DC töltés maximális teljesítménye 110 kW, így a 30%-ról 80%-ra a töltési idő mindössze 28 perc a gyári adatok szerint. Az alacsony légellenállási együtthatóval kombinálva az Omoda 5 EV mindössze 15,5 kWh-t fogyaszt 100 kilométerenként.

A benzines verzió egy 187 lóerős, 275 Nm nyomatékű 1,6-os turbómotort kapott. Az alapfelszereltségű, benzines modell ára 9,99 millió forinttól indul.

Európai gyártás

A Chery stratégiai döntést hozott az európai gyártás megkezdéséről is. 2024 tavaszán a vállalat megvásárolta a 2021-ben bezárt egykori Nissan-gyárat Barcelonában, ahol a spanyol EV Motors-szal közösen alapított leányvállalaton keresztül tervezi az Omoda és Jaecoo márkák járműveinek gyártását.

Az első itt készült autó 2024. november 23-án gördült le a gyártósorról, amely egy Ebro S700 plug-in hibrid SUV volt, ez a Chery Tiggo 7 Pro modelljének európai változata.

Ambiciózus tervek

A Chery ambiciózus tervei között szerepel, hogy 2025 végéig három új autómárkát vezet be az európai piacra: az Omoda mellett a Jaecoo és az Exlantix is megjelenik.

Az Exlantix márka kizárólag akkumulátoros-elektromos autókat kínál majd. Az Európai Unió által a kínai elektromos járművekre kivetett vámok kihívást jelentenek a vállalat számára. Ennek ellenére a Chery elkötelezett az európai piac iránt, és a barcelonai gyár megnyitásával igyekszik minimalizálni a vámok hatását.

Hosszú távra terveznek

A Chery érkezése Magyarországra és Európába új színt hoz az autópiacra, versenyképes árú és modern technológiával felszerelt járműveivel.

A vállalat európai gyártásának beindítása és a helyi piac igényeire szabott modellek bevezetése azt mutatja, hogy a Chery hosszú távon kíván jelen lenni és versenyezni az európai autópiacon, ráadásul olyan szegmensekben is, amelyekben az európai gyártók nem túl erősek az elmúlt időszakban.

(Kép: facebook.com/OMODA.hu)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Új fegyverrel jelentkeztek az indiaiak, most már a világelsőség a cél

2025. november 15. 13:10

A 100 LE alatti teljesítménytartományban tör világelsőségre az indiai TAFE, amely most új fegyvert vet be ennek érdekében.

Kínos nevet kapott a német önjáró silózó, gyorsan el is tűnt a színről

2025. november 13. 09:10

Minden márka büszke a történelmi örökségére, de akadnak olyan esetek is, amikor egy név már vállalhatatlanná válik.

Új motorról suttognak a Fendt háza táján, ez új korszakot hoz el

2025. november 8. 13:10

Az ötödik generációs Fendt 800 Vario traktorokba már az új AGCO Power CORE80 motorok kerülnek, amelyek kiemelkedő teljesítményűek, miközben hihetetlenül takarékosak.

"A gép nem váltja ki az embert, csak jobb döntésekhez segíti" – Interjú a mesterséges intelligenciával

2025. november 7. 07:10

A mesterséges intelligencia nemcsak adatokat elemez, hanem döntéseket is segít. Interjú a jövő egyik legizgalmasabb „agrárszereplőjével”.

Már 402 km hatótávval elérhető a Ford E-Transit

2024. december 29. 14:10

A Ford E-Transit elektromos haszongépjármű új, nagyobb akkumulátorral ellátott változata már rendelhető Németországban.