Huszonhat százalékkal ugrott meg júliusban a hazai személyautó és kishaszonjármű forgalomba helyezések száma – derült ki a Datahouse adatiból.
Az elmúlt hónapban 17 567 jármű kapott rendszámot az előző kategóriákban. Idén a július volt az első hónap, hogy éves alapon több mint húsz százalékkal bővült a piac. A két évvel ezelőtti júliushoz képest 63 százalékos pluszt mutatnak az adatok.
Összesen 105 015 járművet adtak el ezen a piacon eddig ebben az évben. Ezzel éves alapon 10 százalékos növekedést mértek, a két évvel ezelőttihez képest látványosabb, 41 százalékos a bővülés.
Az összevont listán júliusban Suzuki, Ford, Volkswagen sorrend alakult ki a dobogón. A teljes hét hónap dobogósait nézve a Suzuki és a Ford mögött az Opel állhatott fel a dobogóra.
A tavalyhoz képest 34 százalékkal 3431 darabosra bővült pick-up-piacon továbbra is a Ford Ranger az első 50 százalékos piaci részesedéssel a január-július időszak adatai alapján. Második a Toyota Hilux 18 százalékos piacrésszel. A harmadik helyen a Nissan Navara áll 14 százalékos piaci részesedéssel.
A szegmensek közötti versenyt 32 százalékos piaci részesedéssel vezető és egy év alatt 6 százalékkal 33228 darabosra bővülő SUV-piacon az első öt helyezett sorrendje ugyanaz mint egy hónappal ezelőtt. A hatodik helyre feljött a Renault Captur, amely június végén még a nyolcadik helyen állt. A KIA Sportage és a Toyota RAV4 1-1 helyet rontott egy hónap alatt az év eddigi összesített versenyében. Az Opel Mokka X és a Hyundai Kona megőrizte 9. és 10. helyétt. Az Esztergomban készülő Suzuki Vitara egyébként 6956 darabbal vezeti szegmenst.
Az éves alapon 29 százalékkal 7952 darabra bővülő furgon-piacon továbbra is a Ford Transit az első, a Fiat Ducato a második, míg a Renault Master is harmadik volt egy hónappal ezelőtt. A három típus 22, 13, illetve 11 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik.
„Az első félévi értékesítési számok nagyon közel vannak időarányosan növekedési várakozásainkhoz, így az év végére várt értékesítési volumenek reálisnak, sőt inkább túlteljesíthetőnek látszanak. A WLTP2 szabvány szeptember 1-i kötelező bevezetése is generál előrehozott forgalomba helyezéseket és hasonló folyamat várható az év végén is a jövő évben hatályba lépő szén-dioxid előírás miatt.
A kishaszonjármű piac emelkedést mutatott, de időarányosan némileg elmarad az előrejelzéstől. Továbbra is szükségesnek tartjuk és szorgalmazzuk a vegyes használatú kishaszonjármű kategória felélesztését. Ez a kategória nagymértékben támogatná a kis-, és középvállalatokat, ami a kormányzat deklarált célja is, ennek ellenére bevezetését egyelőre nem támogatja.” – hívta fel a figyelmet Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) ügyvezető elnöke.