Gépinfo

Négy ok, ami miatt a gatyánk rámegy az elektromos autó javítására

Agrofórum Online

Az elektromos autók fenntartása alapvetően olcsóbb, mint a hagyományos robbanómotoros autóké. Viszont ha balesetben sérülnek, a javítás sokba kerülhet.

Egy német biztosítócég a saját kutatásai alapján – hiszen a biztosítók számára is zsebbe vágó lehet – úgy számolja, hogy az elektromos autók javításának költsége a hasonló kategóriájú benzin- vagy dízelüzemű járművekhez képest körülbelül 30-35%-kal magasabb. Ennek a jelenségnek négy alapvető oka van.

Mi teszi drágábbá a javítást?

Egyrészt az esetleg károsodott akkumulátorok hibájának azonosítása, javítása vagy cseréje hatalmas összegbe kerülhet. Másrészt a nem működő elektromos autók javítása nehézkes. Sokszor egy balesetet követően annyi ideig tart, mire a szerviz foglalkozik velük, hogy végeredményben javíthatatlanná válnak. Harmadrészt az elektromos autót javító műhelyek hosszú határidőkkel dolgoznak, negyedrészt az óradíjuk is magas.

Egységesíteni kell az eljárásrendet

Annak érdekében, hogy ez a helyzet megváltozzon és a költségek csökkenjenek, a biztosítási ágazat elvárja a gyártóktól, hogy az akkumulátorokat a balesetektől védjék, már a tervezéssel. Fontos az is, hogy közvetlenül a baleset utáni állapotukat felmérjék. És nem utolsósorban szükséges olyan iránymutatásokat kidolgozni, amelyek gazdaságilag és környezetvédelmi szempontból is fenntartható eredményt jelentenek, ha az akkumulátorokat javítani vagy részlegesen akár cserélni kell.

A balesetes elektromos járművek javításához is olyan szempontok kidolgozása szükséges, amivel egységesíteni lehet a folyamatot. Ez környezetvédelmi érdek is. Hiszen bár az elektromos autók fogyasztása alacsony és az áruk is megfizethető, az emberek mégis kevésbé választják majd őket, ha rájönnek, mennyibe fáj nekik a szervizelés.

Ugyanakkor a biztosítócég a tanulmányában arra is rámutatott, hogy az elektromos autók tulajdonosai 5-10%-kal kevesebb balesetet okoznak, mint a benzin- vagy dízelüzem autóké.

Fotó: Pixabay

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A gazdák új legjobb barátja: így dolgozik a robotkutya

2025. augusztus 9. 16:10

Tényleg jönnek a robotkutyák! Egy új fejlesztés azt ígéri, hogy a négylábú gépek hamarosan a gazdák legjobb segítőivé válhatnak.

Forradalom a traktorok alatt: jönnek az okos abroncsok

2025. július 13. 11:10

Az agrár gumiabroncspiac 2025-ben világszerte eléri a 7 milliárd dollárt, Európában 2,3 milliárdot – fenntarthatóság és IoT vezérli a jövőt.

100 éve mozgásban – jubileumot ünnepel a Kramer

2025. július 9. 14:10

A mezőgazdasági és építőipari gépek egyik legismertebb európai gyártója, a Kramer idén ünnepli alapításának 100. évfordulóját.

Töretlenül nő a kereslet az akkumulátoros gépekre

2025. június 7. 14:10

Egyre népszerűbbek Magyarországon is az akkumulátoros kerti gépek és a robotfűnyírók – a Husqvarna szerint a piac szárnyal.

A Ford felfüggeszti az F-150 Lightning elektromos pickup gyártását

2024. november 20. 12:10

A Ford elektromos autók részlege jó ideje veszteségeket termel. 6 hétre fel is függesztik az elektromos kisteherautójuk gyártását.

Februárban jön az elektromos autóra igényelhető támogatás

2024. január 12. 15:10

A hazai gazdasági társaságoknak lehetőségük lesz tisztán elektromos személygépkocsi, kisteherautó vagy kisbusz megvásárlásához vissza nem térítendő állami hozzájárulásra pályázni – tájékoztatott az Energiaügyi Minisztérium.

Tesla-hasonmás e-autóval támad a kínai mobiltelefon-gyártó

2023. november 25. 09:10

Kínában bemutatták az európai piacon még csak a mobiltelefonjairól és okos kiegészítő eszközeiről ismert Xiaomi márka első elektromos autóját, amelyet Xiaomi SU7-nek neveztek el.

Mit tud a teljesen elektromos Dacia Spring?

2024. január 15. 10:10

A kisautók esetében járó 3000 eurós kedvezmény eltörlése senkinek sem jó, de a francia–román autógyártó lépése a kisebb pénzű vásárlókat a márka felé irányíthatja.