11℃ 0℃
március 4. Kázmér, Lúciusz, Zorán
Gépinfo

Orosz óriás kínai motorral: 7,5 órán át nyüstölték szántóföldön a Kirovec legnagyobb traktorát

Agrofórum Online

Szántóföldi gyakorlati teszten tették próbára a közelmúltban a Kirovec legnagyobb traktormodelljét. Az orosz óriás negyedével-harmadával hatékonyabb üzemelésre volt képes a gyártó szerint.

Az orosz Kirovec traktorok Szentpéterváron készülnek, az üzem elődjét 1801-ben alapították, erőgépeket pedig 1924 óta gyártanak. Az ukrajnai háború, illetve a nyomában járó gazdasági szankciók a Kirovec helyzetét is megnehezítették, de a termelés átszervezésével eddig sikerült megoldaniuk a nehézségeket.

A márkához eddig 600 ezer traktor összeszerelése fűződik, jelenleg a 240-460 LE-s teljesítménytartományban készítenek erőgépeket a 200 ezer négyzetméteres üzemben. 70 százalékban saját alkatrészekből dolgoznak, a hidak, sebességváltók, fülkék, elektromos egységek mind belső gyártásúak.

A közelmúltban látogatott el a szentpétervári gyárba Roman Golovchenko belorusz miniszterelnök, és ennek kapcsán adták hírül a fehérorosz lapok, hogy a Kirovec traktorok 23 százalékban belorusz alkatrészekből készülnek – itt van tehát a fentebb említett „kiskapuk” egyike.

A nyár folyamán pedig egy Kirovec K-746M traktor szántóföldi tesztjére került sor, szintén Fehéroroszországban. Egy hasonló (meg nem nevezett) konkurens modell teljesítményével hasonlították össze az újdonságot, és a nyilvánosságra hozott adatok szerint emez közel 30 százalékkal hatékonyabb munkavégzésre volt képes.

A magyarázat szerint az előnyt a 30 LE-vel nagyobb motorteljesítmény, valamint az automata átvitel szolgáltatta. A Kirovec K-746M modellt 460 LE-s Weichai WP12 dízel-erőforrás hajtja (vagyis kínai alkatrészeket is tartalmaz), a tömege 16 630-18 730 kg, a hátsó emelési kapacitása pedig 8,5 tonna. A gyártó honlapja szerint az eggyel kisebb (420 LE-s) modell ára 199 ezer dollár, vagyis 75 millió forintnak megfelelő összeg.

Az említett fehéroroszországi szántóföldi teszt két szakaszból tevődött össze. Először a traktor 4,5 órán keresztül 20 cm-es mélységben művelte a talajt, majd további 3 órára 23 cm-es mélységbe állították a munkagépet. A munkasebesség 11 km/h volt.

A Kirovec K-746M 70-75 százalékos motorterheléssel dolgozott ezeknél a feladatoknál, míg a konkurens 90 százalékossal. A beloruszok megállapítása szerint az ő gépük 25-30 százalékkal gazdaságosabban üzemelt, ennek részleteit azonban nem közölték.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Ez lett a nemzet kedvenc traktora Németországban – meglepő?

2025. február 20. 09:40

2024-ben összesen 29 291 darab új traktor talált gazdára Németországban. Ez 1042 darabos, vagyis 3,4 százalékos visszaesést jelent.

Háromtengelyessé szerelték át az orosz nagytraktort

2025. február 19. 08:10

A Kirovec 6x6 erőgép immár 20,5 tonnás tömeggel büszkélkedhet, amivel persze nem túl kíméletes a talajhoz.

Elsőként a világon: elektromos hajtású forgóborona született – de mennyire bírja a kemény munkát?

2025. február 17. 14:40

Az olasz gyártó egyelőre a legkisebb, 3 méteres munkaszélességben készítette el az elektromos munkagép prototípusát.

Bikaerős gumihevederes traktorral kísérleteznek a kínaiak

2025. február 12. 13:10

Az egyelőre prototípusként létező gép 220 LE-s motorral szerelt, powershift váltóval ellátott, és meglepően fordulékony.

Gazdariport: az új Case IH Magnummal nemcsak gépet, de időt is vásárol a gazda

2024. július 24. 12:10

Egy megbízható gép jelentősen csökkentheti a munkaórák és munkafolyamatok számát.

Traktoros ínyencségek - gasztronómia a szántóföldön

2020. április 25. 04:36

Milyen lehetősége van a messze határban dolgozónak friss élelemhez jutni? Cikkünkben néhány ötletet mutatunk be a nemzetközi sajtóból.

Giugiaro design és német minőség, kell ennél több?

2018. október 2. 10:36

Nem árulok el nagy titkot azzal, ha kijelentem, a mezőgazdasági technológiák fejlődése már régóta túlmutat a személyautókon.

Újjáélesztették a Renault traktort, modern formatervvel álltak elő

2024. április 11. 15:10

Két évtizede nem létezik már a Renault traktormárka, egy német dizájncég mégis eljátszadozott a gondolattal, hogyan nézne ki ma egy francia erőgép.