A Big Bud erőgépeket látásból alighanem a legtöbb magyar gazda ismeri. Ezeket a monstrumokat szívesen nevezik a világ legnagyobb traktorainak, alighanem jogosan, hiszen erre a fizikai méreteik mellett a teljesítményük is feljogosítja őket.
A legelső példány, a Big Bud 747 (más néven 16V-747 Big Bud) még 1977-ben készült el az amerikai Montana államban. Az 1100 LE-s gépet Wilbur Hensler tervezte és Ron Harmon építette meg a Northern Manufacturing Company nevű cége dolgozóival, mintegy 300 ezer dolláros költséggel.
A kaliforniai gyapottermesztő Rossi testvérek számára készült, akik 11 esztendőn keresztül használták, majd eladták egy floridai cégnek. A Big Bud aztán hosszabb időre feledésbe merült, illetve később is előfordult, hogy működésképtelenné vált, egész egyszerűen azért, mert nem tudtak megfelelő méretű (2,4 méter átmérőjű) gumiabroncsot szerezni rá.
1997-ben Robert és Randy Williams vásárolták meg, akik gyakran kötöttek a nagytraktor mögé egy 24 méter munkaszélességű kultivátort, amellyel percenként 0,53 hektárt voltak képesek megművelni, 13 km/h munkasebességgel.
2020-ban fontos fordulatot jelentett, hogy a Big Bud eredeti, ikonikussá vált abroncsait némileg kisebbre cserélték, hogy a gumi hiánya később ne akadályozhassa a munkavégzésben. A Goodyear LSW 1400/30r46 abroncsok is nagyjából 2 méter átmérőjűek, így a gép sem veszített impozáns megjelenéséből.
A traktor magassága 4,3 méter, a hosszúsága 8,2 méter, míg a szélessége ikerkerekekkel 7,77 méter. A tömege 48 tonna, de ha teljesen feltöltik a 3800 literes üzemanyagtartályt, akkor az 50 tonnát is meghaladja.
Friss hír a Big Budról, hogy a 700-as modell idén augusztus végén is megjelenik az amerikai Farm Progress szakkiállításon. Mindez a Titan International Inc. bábáskodásának köszönhető, amely a világ egyik legnagyobb gumiabroncs- és kerékgyártója.
„Nem ritka a régi Big Budok esetében, hogy évtizedeken keresztül képesek működni, nem egyszer elérve a 40 ezer üzemórás határt. Az új 700-as modellel mindezt meg kívánjuk ismételni azáltal, hogy könnyen szerelhetővé tettük, széles körben elérhető alkatrészekkel láttuk el. Ugyanakkor sokkal masszívabbá is vált minden korábbi gépünknél”
– jelentette ki büszkén Ron Harmon, a Big Equipment Company tulajdonosa. Az új traktor 640 LE-s CAT motorral van felszerelve, és immár ennél is alkalmazható a Goodyear LSW (Low Sidewall, azaz alacsony oldalfalú) technológiája. Az ilyen kerekek a hagyományosnál nagyobb felniátmérővel és kisebb abroncs-oldalfallal rendelkeznek, ez pedig jelentősen csökkentheti a pattogást, a lengést és a talajtömörödést.