Gépinfo

Letarolhatja a piacot egy 90 éves autó?

Agrofórum Online

Néhány héttel az új Škoda Superb világpremierjét követően a Volkswagen márka pozsonyi üzemében megkezdődött a negyedik „modern” modellgeneráció sorozatgyártása.

A Kvasinyból stratégiai okokból áthelyezett termeléssel az ott felszabaduló kapacitás további Octavia modellek gyártására fordítható. A Superb már első „modernkori”, 2001-es bemutatkozása óta a Škoda modellpalettájának belsőégésű motoros (ICE) kínálatának zászlóshajója.

Még 2020 novemberében született meg a döntés, hogy a Superb negyedik generációjának gyártását a Volkswagen személyautók pozsonyi üzemébe helyezik át. Ez a lépés a hatékonyságot a termelési hálózat szinergia lehetőségeinek kihasználásával tovább növelő Beta+ projekt része. A Škoda Superb és a Volkswagen Passat teljes fejlesztése a Škoda Auto vezetése alatt zajlott, s mindkettő ugyanazon a gyártósoron készül.

Átszervezték a gyártást

A Superb gyártásának Pozsonyba költöztetésével Kvasiny üzemében 2024 nyarától további Octavia modellek előállítására szabadul fel kapacitás, a Mladá Boleslav-i telephelyen pedig tisztán elektromos, akkumulátorhajtású modellsorozatok további tagjai gördülhetnek le a szerelőszalagról.

Legkorszerűbb robotok

A Škoda Superb szlovákiai gyártása a karosszéria elemekkel kezdődik, amelyeket túlnyomórészt a helyszínen, Pozsonyban sajtolnak, majd az új karosszéria műhelybe szállítanak. Az üresen álló csarnokot a Beta+ projekt keretében alapjaiban alakították át, a Škoda Auto emellett alig két év alatt több mint 500, a legkorszerűbb technológiát képviselő robotot, valamint irányító rendszereket és ragasztó berendezéseket telepített ide, emellett új beszállítók is érkeztek.

A szerelőcsarnokot szintén széleskörűen átépítették, ezt a gyártósort ugyanis – ahol az új modelleket harmonikusan integrálták az eddigi Volkswagen és Škoda modellek összeszerelésébe – korábban nem használták hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) járművek gyártására. 

Új formai nyelvezet, széles hajtásrendszer-kínálat

A negyedik „modern” modellgeneráció gyártása a Škoda Superb Combi változattal vette kezdetét, 2024 közepétől pedig a Limuzin kivitel is megjelenik a választékban. A korszerű és gazdaságos motorok palettáján 110 kW (150 LE) és 195 kW (265 LE) között három benzin-, míg a 110 kW (150 LE) – 142 kW (193 LE) teljesítmény tartományban két dízelüzemű erőforrás sorakozik.

A portfóliót egy új, kizárólag a Combi változathoz rendelhető, több mint 100 kilométer tisztán elektromos hatótávú hálózatról tölthető hibrid hajtás (Plug-in Hybrid), valamint a Superb számára újdonságként egy enyhe-hibrid (Mild Hybrid) változat egészíti ki.

Formatervezés és technika – 1934 óta iránymutató

A Škoda Superb modelltörténete a Škoda 640 Superb 1934-es bemutatójáig nyúlik vissza. A cseh autógyártó csúcsmodelljei ettől kezdve először 1949-ig viselték e jól csengő nevet, majd 2001-ben a cseh márka ismét e történelmi jelölést használta a csúcsmodellje első modern generációjára.

Napjainkig összesen több mint 1,6 millió darab gördült le a szerelőszalagról a Škoda belsőégésű motoros zászlóshajójából.

(Fotó: Skoda)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Agresszív stratégiával válaszol a gépgyártó arra, hogy a vásárlói hangulat a mélypontra került

2024. november 14. 10:40

A harmadik negyedévben az AGCO forgalma 25 százalékkal 2,6 milliárd dollárra esett tavalyhoz képest, a nettó bevétele 30 millió dollár volt.

Orosz óriás kínai motorral: 7,5 órán át nyüstölték szántóföldön a Kirovec legnagyobb traktorát

2024. november 11. 09:40

Először a traktor 4,5 órán keresztül 20 cm-es mélységben művelte a talajt, majd további 3 órára 23 cm-es mélységbe állították a munkagépet.

Új MTZ traktor bukkant fel és egy látványos fehérorosz fejlesztés a fülkében

2024. november 8. 09:40

Maga a 921.3-as traktormodell már létezett az eddigi kínálatban is, ezzel a specifikációval viszont újdonságnak számít.

Megvannak a 2025-ös év traktorai: 6 kategóriában díjaztak

2024. november 6. 16:10

Győzteseket 6 kategóriában hirdettek, igazodva a modern kor agráriumának követelményeihez. November 6-án értünk a hosszú kiválasztási folyamat végére.

A klíma hatása a hibridválasztásra

2019. május 31. 13:00

2017 őszén a kieli egyetemmel és a bólyi AgResearch kísérleti szolgáltatóval együttműködve összesen három helyszínen végeztünk kísérletsorozatot Németországban, valamint Magyarországon közkedvelt és nagy teljesítményű repcehibridekkel.

Miért fejlődtek eltérő színű és méretű sütőtökök a kigyűjtött magokból?

2023. november 22. 04:39

Vásárolt sütőtökből kigyűjtött magokat vetettem el a kertben. Belőlük többféle méretű és színű tökök fejlődtek ki. Mi okozhatta ezt?

Újdonságok a DEKALB kukoricavetőmag-portfóliójában

2023. október 25. 06:40

Ahogy a partnereink már megszokhatták, idén is több új DEKALB kukoricahibriddel bővítjük portfóliónkat, alkalmazkodva a jelen kor kihívásaihoz. Az intenzív, precíziós nemesítői munka új termékei és azok gyors, helyes pozícionálása révén a DEKALB nemesítői és fejlesztői munkatársai évről évre képesek kiaknázni a genetikai előrehaladásban rejlő potenciált, melyet digitális megoldásainkkal karöltve kínálunk a hazai gazdák számára.

A jól választott silókukorica-hibrid a takarmányelőállítás alapja

2023. október 9. 06:40

A silókukoricából készített kukoricaszilázs magas rosttartalma és emészthetősége miatt a kérődző állatok takarmányozásának egyik fontos alapanyaga.