Gépinfo

Storti – Kutya egy etetőkocsi, de a jó értelemben

Agrofórum Online

Egy Storti Dunker TVs 80-as vontatott kivitelű gépet már az idei, hódmezővásárhelyi Alföldi Állattenyésztési és Mezőgazdasági Kiállításon is látni lehetett.

Egy új beszállítónak köszönhetően tovább bővült az eddig főként a Bobcat, Doosan és Same építőipari valamint mezőgazdasági gépekről ismert DM-Ker Kft. termékkínálata. A vállalat ugyanis az idei évtől az olaszországi Storti takarmánykeverő és –kiosztó kocsikat is felvette árulistájára. Egy Dunker TVs 80-as vontatott kivitelű gépet már az idei, hódmezővásárhelyi Alföldi Állattenyésztési és Mezőgazdasági Kiállításon is látni lehetett.

„Régóta próbálunk egy olyan partnert találni, amelyik takarmánykeverő és –kiosztó kocsikat gyárt. Ez nem meglepő lépés, hiszen az állattenyésztés támogatása miatt már aktuális volt a termékpaletta bővítése. Hosszú keresgélés után végül a Storti mellett döntöttünk” – magyarázta a DM-Ker Kft. standján Gyenes Károly beszerzési vezető.

A Storti egy 60 éve alapított családi vállalkozás, amely nagy tapasztalattal rendelkezik a takarmányozás terén, ráadásul teljes a palettájuk: a kis géptől a nagy gépig, a vonatottól az önjáróig, a rakodhatón át a függőleges és vízszintes tengelyű gépig mindennel tudnak szolgálni.

Hódmezővásárhelyen a DM-Ker Kft. standján egy Dunker TVs 80 típusú kocsit lehetett megtekinteni. A nemrég hazánkba érkezett demó gépet a nyáron több gazdaságban is bemutatják majd az érdeklődő állattartóknak. A cég újdonsága ugyanakkor a T1 80-as modell, amely a magyar piacon is népszerű lehet a jövőben. Ez a gép gyakorlatilag mindenben ugyanaz, mint a Hódmezővásárhelyen kiállított, ám azon számos funkció alapfelszereltség volt – például a lépcső és a mindkét irányba kihordó szalag. A T1-es modellek esetében viszont ezeket opcióként lehet választani, így az alap kivitel olcsóbbá vált.

„Ami a Stortit megkülönbözteti más gyártótól, az az, hogy kiemelten figyelnek a minőségre, és nem spórolnak az anyagon. A felépítmény oldalfala például nem a megszokott 6 mm, hanem 8 mm. Ezzel egy masszív szerkezetet hoztak létre, ami nem azért fontos, mert egyébként nem bírná el a takarmányt, hanem azért, mert a szilázs savassága nehezebben kezdi ki a gépet, később korrodálódik el. Hozzáteszem, hogy szintén opcióként kapható hozzá belső műanyag vagy rozsdamentes acél bevonat is” – magyarázta az Agrofórumnak Gyenes Károly, aki hozzátette: nem véletlen, hogy Nyugat-Európában nagyon elterjedt a Storti, amelyet a legjobb gyártók között tartanak számon.

Az önjáró takarmánykeverő és –kiosztó kocsik esetében is egyedi a Storti, a gép silómarója ugyanis fordított rendszerben dolgozik, fordított irányban mozog, mint azt más gyártóknál megszokhattuk. Ráadásul a kést mindössze vágásra használják, nem tölti be a csiga szerepét is, ahogy ez szintén megfigyelhető a többi hasonló, konkurens terméken. Emiatt aztán kíméletesebb a takarmánnyal, ami megőrzi a kérődzők számára szükséges szálhosszat. A szakember szerint mindezek mellett a megváltoztatott forgásirány miatt a begyűrődés, tömörödés és ritkább.

„A keverőcsigák a Storti esetében mechanikus hajtásúak, míg más gyártónál sok esetben hidraulikusak. A hidraulikus hajtás hátránya, hogy a rosszabb hatásfok miatt a teljesítményigénye nagyobb, illetve a hidromotor kopása miatt idővel csökken a leadott teljesítmény, és kialakítása is drágább. A bemutatott Dunker TVs 80-as gépünkhöz például egy 57 lóerős traktor is elég. Azt szoktuk mondani, hogy véleményünk szerint ez a leghosszabb várható élettartalmú és a várhatóan legkisebb költséggel üzemeltethető gép a piacon” – állította Gyenes Károly.

A Storti gépei egyébként 8 köbméterestől akár 60 köbméteres kivitelig elérhetők, utóbbi persze csak fix telepítésű takarmánykeverőként. De létezik 44 köbméteres, kamion után köthető kivitel is, az önjáró kocsik pedig 16 köbmétertől egészen 30 köbméterig beszerezhetők.

A Veronához közeli gyárban készített, jellemzően kutyákról elnevezett – Terrier, Doberman, Husky, Poiner, stb. – takarmánykeverő és –kiosztó kocsik szervizelését hazánkban természetesen szintén a DM-Ker látja el, amelyhez az olasz vállalattól minden segítséget megkapnak.

(Gribek Dániel – Agrofórum Online)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Elmarad a NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow-Mezőfalva

2025. április 15. 15:29

Ragadós száj- és körömfájás miatt elmarad a 2025-ös NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow mezőfalvi rendezvénye.

Sekély művelés 12 méteren: AMAZONE TopCut 12000-2T

2025. április 12. 16:10

Az AMAZONE TopCut 12000-2T, egy 12,1 m munkaszélességű kombinált aprítóhenger, rugalmasan alkalmazkodik a különböző növénykultúrákhoz.

AMAZONE Venterra VR 4: maximális precizitás a gyomirtásban

2025. április 5. 16:10

Az AMAZONE legújabb fejlesztése, a Venterra VR 4 kultivátor hatékony, precíziós megoldás a mechanikus gyomirtás terén.

Integrált növénytermesztés: technológia és jövő

2025. március 29. 13:10

Az idei Agritechnica szakkiállításon az integrált növénytermesztés új lendületet kap a modern technológiák és a precíziós megoldások révén.

Robot fejőgép, agrárvilágítás, biztonsági nyakfogó... - Állattenyésztési innovációk Hódmezővásárhelyről

2019. május 22. 16:46

Az agrárinformatika és tartástechnológia kapcsán a megosztott helyezéseknek köszönhetően a szakmai zsűri összesen hat fejlesztést emelt ki.

Megnyitotta kapuit az Alföldi Állattenyésztési és Mezőgazda Napok

2022. május 5. 14:00

Megnyitotta kapuit a hazai állattenyésztő szakma egyik legkiemelkedőbb rendezvénye, az Alföldi Állattenyésztési és Mezőgazda Napok.

Charolais marhák látványos bírálatával is várnak az állattenyésztési napokon

2022. május 2. 14:36

Látványos showbírálattal, gasztrodélutánnal és charolais bállal is várja az érdeklődőket a Magyar Charolais Tenyésztők Egyesülete a májusi hódmezővásárhelyi gazdanapokon.

Solis traktorok 20-tól 90 lóerőig

2018. június 20. 17:32

A 90 LE-s Solis common rail befecskendező rendszerrel, 12/12-es mechanikus váltóval, két pár hidraulikacsatlakozóval, valamint egy és kétkörös légfékkel, tágas, klímával szerelt kabinnal kapható.

Gépészet Videó