Gépinfo

Tovább növelte előnyét a Fliegl

Agrofórum Online

Összesen 1041 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba 2022 első hat hónapjában Magyarországon, ez látványos, 41,4 százalékos növekedés tavalyhoz képest, míg a 2020-as esztendővel szemben 35,2 százalékos a plusz.

Idén a június az első olyan hónap a hazai mezőgazdasági pótkocsi-piacon, amikor kettőszáz feletti darabszámban kelt el pótkocsi, ennek ellenére a magas bázis miatt most a legalacsonyabb havi szintű emelkedés, csupán 9,2 százalékos. Januárban 18 százalékos, februárban már 65 százalékos, márciusban 75 százalékos, áprilisban 45 százalékos, májusban pedig 63 százalékos volt az éves alapú többletértékesítés. A június ezzel szemben önmagában tíz százalékos alatti bővülést hozott. Ez 225 darabos eladást jelentett a 2020 júniusi 206-tal szemben – derült ki a Datahouse adataiból. A múlt havi adat kétéves alapon egyébként 40 százalékos mínuszt jelentett.

A júniusi listán a Fliegl 50 darabbal lett első, míg a második Pronar 25 darabot adott el. Harmadik az Farmtech lett 16, negyedik pedig az Agrogép és a Joskin holtversenyben 13-13 darabbal. Utánuk Brantner, Metal-Fach, IGJ Agro, Labinprogres és Fémagrotúr alakult ki júniusban.

A hat havi összesített listán ezek után tovább lépett előrefelé az előnyt nézve a Flieg, a második helyezett Pronarhoz képest már 79 darabos az előnye. A Fliegl így 22 százalékos piacrészre tett szert a 229 darabbal, míg a Pronar 14,4 százalékra a kereken 150 darabbal. A harmadik az Agrogép és a metal-Fach holtversenyben 6,2-6,2 százalékos piacrésszel és 64-64 darabos forgalomba helyezéssel. A Top 10-be a Bicchi, a Farmtech, a Bagodi Mezőgép, Szűcs Tamás, az IGJ Agro, és a tizedik helyen egyenlő értékesítéssel a Joskin és az Oehler került be.

Tömegkategória szerinti bontásban a 10 és 30 tonna közöttiben volt a legnagyobb, 713 darabos ez a piac. Ez 68,5 százalékos részesedést jelent. A 3,5 és 10 tonna közötti kategóriában 177 darabot helyeztek forgalomba, a 0,75 és 3,5 tonna közöttiekből 137-et, a 30 tonna felettiből 9, a 0,75 tonna alattiból pedig 5 darabot.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Földindulásszerű bejelentés, erre a hírre vártak hónapok óta a mezőgépgyártásban

2025. december 6. 16:10

Hatalmas cégfelvásárlás híre érkezett a rakodógépek területéről, az ügylet a magyarországi gazdálkodókat is alighanem érinteni fogja.

Egyesül a MEGOSZ és a MEGFOSZ, szenzációs együttműködés körvonalazódik, megvan az új név is

2025. december 3. 09:10

A géptámogatások intézményesített rendszere is generálta eddig a gépgyártók és a gépforgalmazók közötti különbözőséget, aminek most véget lehet vetni.

Hihetetlenül olcsó a Valtra új traktorszériájának fenntartása, már csak tankolni kell

2025. december 1. 13:10

A fenntarthatóság és környezetvédelem fogalmait eddig talán nem kapcsoltuk a mezőgazdasági traktorokhoz, de a Valtra újdonsága ebben is változást hoz.

Őrült tesztet hajtottak végre Finnország havas-jeges útjain, döbbenetes eredménnyel

2025. november 29. 13:10

Érdemes kifejezetten téli abroncsokat beszerezni a traktorokhoz? Egy friss finnországi teszt után ez nem lehet kérdés.

A magyar mezőgépgyártás hírei

2020. május 3. 08:46

Egy világjárvány kellett ahhoz, hogy belássuk, a mezőgazdaságnak nagyobb szüksége van a digitalizációra, mint hittük.

Tíz százalékos idei mínuszban a mezőgazdasági pótkocsi-piac

2020. szeptember 8. 07:55

Az első nyolc hónapban 935 darab új mezőgazdasági pótkocsi kelt el, ez tíz százalékos mínuszt jelent az előző év azonos időszakához képest.

Letolós vagy láncos? Szervestrágyázás Fliegl módra

2025. április 25. 16:10

A szerves anyag visszapótlásának fontossága az utóbbi években jelentősen megnőtt, melyhez számtalan gyártó kínál eszközöket.

Felére zuhant a mezőgazdasági pótkocsipiac - a Fliegl továbbra is piacvezető

2020. augusztus 10. 10:02

Júliusban 127 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, ez 46 százalékos csökkenés 2019 azonos időszakához képest.