Összesen 1041 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba 2022 első hat hónapjában Magyarországon, ez látványos, 41,4 százalékos növekedés tavalyhoz képest, míg a 2020-as esztendővel szemben 35,2 százalékos a plusz.
Idén a június az első olyan hónap a hazai mezőgazdasági pótkocsi-piacon, amikor kettőszáz feletti darabszámban kelt el pótkocsi, ennek ellenére a magas bázis miatt most a legalacsonyabb havi szintű emelkedés, csupán 9,2 százalékos. Januárban 18 százalékos, februárban már 65 százalékos, márciusban 75 százalékos, áprilisban 45 százalékos, májusban pedig 63 százalékos volt az éves alapú többletértékesítés. A június ezzel szemben önmagában tíz százalékos alatti bővülést hozott. Ez 225 darabos eladást jelentett a 2020 júniusi 206-tal szemben – derült ki a Datahouse adataiból. A múlt havi adat kétéves alapon egyébként 40 százalékos mínuszt jelentett.
A júniusi listán a Fliegl 50 darabbal lett első, míg a második Pronar 25 darabot adott el. Harmadik az Farmtech lett 16, negyedik pedig az Agrogép és a Joskin holtversenyben 13-13 darabbal. Utánuk Brantner, Metal-Fach, IGJ Agro, Labinprogres és Fémagrotúr alakult ki júniusban.
A hat havi összesített listán ezek után tovább lépett előrefelé az előnyt nézve a Flieg, a második helyezett Pronarhoz képest már 79 darabos az előnye. A Fliegl így 22 százalékos piacrészre tett szert a 229 darabbal, míg a Pronar 14,4 százalékra a kereken 150 darabbal. A harmadik az Agrogép és a metal-Fach holtversenyben 6,2-6,2 százalékos piacrésszel és 64-64 darabos forgalomba helyezéssel. A Top 10-be a Bicchi, a Farmtech, a Bagodi Mezőgép, Szűcs Tamás, az IGJ Agro, és a tizedik helyen egyenlő értékesítéssel a Joskin és az Oehler került be.
Tömegkategória szerinti bontásban a 10 és 30 tonna közöttiben volt a legnagyobb, 713 darabos ez a piac. Ez 68,5 százalékos részesedést jelent. A 3,5 és 10 tonna közötti kategóriában 177 darabot helyeztek forgalomba, a 0,75 és 3,5 tonna közöttiekből 137-et, a 30 tonna felettiből 9, a 0,75 tonna alattiból pedig 5 darabot.