Az 55–115 lóerős tartományba tartozó, Stage V emissziós szintű traktormodelleket mutatott be nemrég a kínai YTO. A 2007 óta Magyarországon is jelen lévő márka már a 130–180 LE-s verziókon is bőszen dolgozik.
A kínai YTO márka története 1955-ben kezdődött, és akkor még szovjet licenc alapján gyártottak (lánctalpas) traktorokat. 1985-től már a Fiat technológiáját átvéve készítettek kerekes traktorokat, és erőgépeik 2007-ben Magyarországon is megjelentek.
A nagyvállalat Kína legnagyobb mezőgépgyártója, amely fennállása óta 3 milliónál is több traktorral, illetve dízelmotorral segítette az ország agráriumának fejlődését. A honlapjuk tanúsága szerint 25-től egészen 300 LE-ig kínálnak erőgépeket (évente összesen 90 ezer darabot értékesítenek belőlük), és a novemberi hannoveri Agritechnica kiállításon újabb fontos mérföldkövet jelenthettek be.
Elkészültek ugyanis a Stage V károsanyag-kibocsátási normát teljesítő traktoraik, ami elengedhetetlen feltétel a nyugati térhódításhoz. Rögtön kétfajta négyhengeres masinával rukkoltak elő, ráadásul állításuk szerint harmadával alacsonyabb áron, mint a nagynevű vetélytársak.
A Doosan dízelmotorral szerelt NMF széria az 55–70 LE-s tartományban kínál három modellt, míg az NLY sorozat tagjait saját gyártmányú erőforrások hajtják, és ezek egy kategóriával feljebb, a 97–115 LE-s tartományban találhatók.
Az újdonságoknak részben magyar vonatkozásuk is van, a teszteket ugyanis az elmúlt két évben nálunk, illetve Lengyelországban végezték. Az új YTO traktorok négyoszlopos fülkét és gömbölydedebb dizájt is kaptak. A 12/12-es váltó mellett a 2,9 tonnás hátsó emelési kapacitást kell még kiemelnünk.
A tervek szerint a kínai márka hamarosan elkészül a 130–180 LE-s Stage V-ös motorokkal szerelt traktorokkal is. Ezeket a 2025-ös Agritechnicán szeretnék majd bemutatni, és feltehetőleg már hathengeres motor fog dolgozni a burkolatuk alatt.