Gépinfo

Új fegyverrel jelentkeztek az indiaiak, most már a világelsőség a cél

Agrofórum Online

A 100 LE alatti teljesítménytartományban tör világelsőségre az indiai TAFE, amely most új fegyvert vet be ennek érdekében.

Az Agrofórum csapata idén is eljutott a hannoveri Agritechnicára, a világ egyik legnagyobb mezőgazdasági kiállítására és vásárára. A rendezvény méreteiről mindent elárul, hogy két tucat csarnokban nézhetők meg az erő- és munkagépek, kiegészítve a modern precíziós gazdálkodás eszközeivel, így egyetlen nap alatt teljességgel lehetetlen megismerni a bőséges kínálatot. Újdonságokból, innovációkból idén is akadt rendesen, köztük természetesen olyanok is, amelyek a magyar gazdák érdeklődésére is számot tarthatnak.

Az indiai gyártású TAFE traktorok magyarországi forgalmazóval is rendelkeznek, így a hazai gazdák is ismerhetik a robusztus, tartós, sokoldalú és kedvező árú erőgépeket, amelyek a talajmunkáktól a szállításig többféle feladatot elláthatnak. Az 1,6 milliárd dollár éves forgalmú gyártó 16,3 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik az AGCO Csoportban (olyan márkák tartoznak ehhez, mint a Challenger, Fendt, Massey Ferguson és Valtra), és az együttműködésből természetesen jelentősen profitál.

A TAFE évente 200 ezer traktort értékesít világszerte, általában a kisebb teljesítménytartományban (20–110 LE). Éppen ezért fontos hír az Agritechnicáról, hogy megjelenik az első 100 LE-s traktoruk az európai piacon. Ez a magyar gazdáknak is kedvező fejlemény, hiszen egy újabb márkában gondolkodhatnak, ha esetleg a régi MTZ-jüket szeretnék költségkímélő módon lecserélni.

A TAFE 1015 leleplezése

A 1015-ös modellel egyértelműen az a célja az indiai óriásvállalatnak, hogy a 100 LE alatti kategóriában globális piacvezetővé váljon. Az új erőgép meghajtásáról 2,9 literes, 103 LE-s Deutz motor gondoskodik, amely természetesen megfelel a legszigorúbb, Stage V emissziós előírásoknak. Az erőt 30/15-ös power shuttle váltó viszi át a talajra, a csúcssebesség pedig 40 km/h, amelyet a traktor 1750-es fordulatszám mellett ér el. A hátsó emelési kapacitás 4,4 tonna. A TAFE 1015-ös traktor 2027-ben fog megjelenni a piacon.

Szintén újdonság, hogy elkészült a EVX75 hibrid erőgépük, amely 75 LE-s hajtáslánccal felszerelt. Ez egy Stage V emissziós dízelmotorból, illetve egy 400 V-os akkumulátorcsomagból (és a hozzá tartozó elektromotorból) tevődik össze.

Vonzó fekete-narancs színezést kapott a TAFE EVX75 hibrid traktor

Igény esetén így a gép zéró-kibocsátásúként is dolgozhat, hibridként pedig rendkívül üzemanyag-takarékosan és környezetbarát módon. A csúcstempó itt is 40 km/h. A hűtött-fűtött kabin, az elektro-hidraulikus hátsó emelés és a független TLT szintén fontos elemek.

Itt nézhető meg a TAFE rengeteg újdonsága:

(Fotók: TAFE Tractors/Facebook)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Kínos nevet kapott a német önjáró silózó, gyorsan el is tűnt a színről

2025. november 13. 09:10

Minden márka büszke a történelmi örökségére, de akadnak olyan esetek is, amikor egy név már vállalhatatlanná válik.

Új motorról suttognak a Fendt háza táján, ez új korszakot hoz el

2025. november 8. 13:10

Az ötödik generációs Fendt 800 Vario traktorokba már az új AGCO Power CORE80 motorok kerülnek, amelyek kiemelkedő teljesítményűek, miközben hihetetlenül takarékosak.

"A gép nem váltja ki az embert, csak jobb döntésekhez segíti" – Interjú a mesterséges intelligenciával

2025. november 7. 07:10

A mesterséges intelligencia nemcsak adatokat elemez, hanem döntéseket is segít. Interjú a jövő egyik legizgalmasabb „agrárszereplőjével”.

Egy nem szokványos vetőgép, amit kisebb gazdaságoknak érdemes kipróbálniuk

2025. november 6. 16:10

3 métertől 12 méterig terjedő változatokban egyaránt elérhető az a holland munkagép, amelyet takarónövények, repce, lóhere és fűmag vetéséhez ajánl a gyártó.