A 100 LE alatti teljesítménytartományban tör világelsőségre az indiai TAFE, amely most új fegyvert vet be ennek érdekében.
Az Agrofórum csapata idén is eljutott a hannoveri Agritechnicára, a világ egyik legnagyobb mezőgazdasági kiállítására és vásárára. A rendezvény méreteiről mindent elárul, hogy két tucat csarnokban nézhetők meg az erő- és munkagépek, kiegészítve a modern precíziós gazdálkodás eszközeivel, így egyetlen nap alatt teljességgel lehetetlen megismerni a bőséges kínálatot. Újdonságokból, innovációkból idén is akadt rendesen, köztük természetesen olyanok is, amelyek a magyar gazdák érdeklődésére is számot tarthatnak.
Az indiai gyártású TAFE traktorok magyarországi forgalmazóval is rendelkeznek, így a hazai gazdák is ismerhetik a robusztus, tartós, sokoldalú és kedvező árú erőgépeket, amelyek a talajmunkáktól a szállításig többféle feladatot elláthatnak. Az 1,6 milliárd dollár éves forgalmú gyártó 16,3 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik az AGCO Csoportban (olyan márkák tartoznak ehhez, mint a Challenger, Fendt, Massey Ferguson és Valtra), és az együttműködésből természetesen jelentősen profitál.
A TAFE évente 200 ezer traktort értékesít világszerte, általában a kisebb teljesítménytartományban (20–110 LE). Éppen ezért fontos hír az Agritechnicáról, hogy megjelenik az első 100 LE-s traktoruk az európai piacon. Ez a magyar gazdáknak is kedvező fejlemény, hiszen egy újabb márkában gondolkodhatnak, ha esetleg a régi MTZ-jüket szeretnék költségkímélő módon lecserélni.

A 1015-ös modellel egyértelműen az a célja az indiai óriásvállalatnak, hogy a 100 LE alatti kategóriában globális piacvezetővé váljon. Az új erőgép meghajtásáról 2,9 literes, 103 LE-s Deutz motor gondoskodik, amely természetesen megfelel a legszigorúbb, Stage V emissziós előírásoknak. Az erőt 30/15-ös power shuttle váltó viszi át a talajra, a csúcssebesség pedig 40 km/h, amelyet a traktor 1750-es fordulatszám mellett ér el. A hátsó emelési kapacitás 4,4 tonna. A TAFE 1015-ös traktor 2027-ben fog megjelenni a piacon.
Szintén újdonság, hogy elkészült a EVX75 hibrid erőgépük, amely 75 LE-s hajtáslánccal felszerelt. Ez egy Stage V emissziós dízelmotorból, illetve egy 400 V-os akkumulátorcsomagból (és a hozzá tartozó elektromotorból) tevődik össze.

Igény esetén így a gép zéró-kibocsátásúként is dolgozhat, hibridként pedig rendkívül üzemanyag-takarékosan és környezetbarát módon. A csúcstempó itt is 40 km/h. A hűtött-fűtött kabin, az elektro-hidraulikus hátsó emelés és a független TLT szintén fontos elemek.
Itt nézhető meg a TAFE rengeteg újdonsága:
(Fotók: TAFE Tractors/Facebook)