Gépinfo

Új MTZ traktor bukkant fel és egy látványos fehérorosz fejlesztés a fülkében

Agrofórum Online

Az orosz-ukrán háború kirobbanása óta nehéz helyzetben termel a fehérorosz MTZ/Belarus traktorgyár, de mindig akad valami említésre méltó újdonságuk. Most például egy új modell érkezését készítik elő.

Immár az első részletesebb ismertetők is befutottak a helyi sajtótól az MTZ/Belarus tervezett újdonsága kapcsán. A traktor a 921.3 nevet viseli, látványosan keskeny kialakítású, és ha hozzátesszük, hogy összkerékhajtású, akkor könnyen kitalálható, hogy elsősorban a szőlőkbe és gyümölcsültetvényekbe szánja a vállalat.

Maga a 921.3 már létezett az eddigi kínálatban is, ezzel a specifikációval viszont újdonságnak számít. Új átviteli rendszerrel, számos modern komponenssel szerelték fel, a kuplung az eddiginél könnyebben kezelhető, javult a gép egyensúlya is, és még a vibrációt is sikerült csökkenteniük.

Az ablakok fóliázottak a napsugárzás hatásának csökkentése érdekében, és a tetőméret is változott, szűkítetté vált, hogy a traktor könnyebben elférjen a sorok között és az ágak alatt.

Szűkített kialakítás az ültetvényekbe
Szűkített kialakítás az ültetvényekbe
Szűkített kialakítás az ültetvényekbe

A meghajtásról D-245.5S2 dízelmotor gondoskodik, amely a belorusz OJSC UKH MMZ gyártmánya. Az erőforrás teljesítménye 95 LE, viszont csupán a Stage 2 emissziós előírásoknak felel meg, így európai uniós forgalomba nem kerülhet.

Újdonság az MTZ/Belarus háza tájáról a kartámaszba épített vezérlőpult is. Külső megjelenésében nem feltétlenül a 21. századi szintet képviseli, viszont kétségkívül praktikus, hogy a legtöbb funkció immár egy helyről vezérelhető. A haladási sebesség, az üzemmód (szállítás vagy munka), az olajáramlás, a frontra vagy hátra függesztett eszközök működtetése mind innen oldható meg.

Gombok és joystickok mindenütt
Gombok és joystickok mindenütt

Látványos előrelépés, hogy a kezelőkarok lényegében eltűnnek ezáltal a belső térből, az irányítás, működtetés gombokkal és joystickokkal történik. A legelső ilyen kartámaszba épített vezérlőpultot a 3322-es traktormodellbe szerelik be, mégpedig CVT (fokozatmentes) váltóval együtt. Ezután a 3522-es és 3525-ös gépek is megkapják a fejlesztést, a tervek szerint jövő tavaszig.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Bemutatta új elektromos pickup-platformját a Stellantis

2024. december 19. 11:10

A PSA és a FiatChrysler egyesült részei platformkáoszának megszüntetése érdekében négy platformot jelentettek be az elektromos modellek számára.

Román kistraktorok a fiatal gazdáknak

2024. december 13. 08:40

Uniós országként Romániában is működik a Fiatal Gazda pályázat, amelyen a termelők 45 éves korukig vehetnek részt.

Letarolják a kínaiak az európai autópiacot?

2024. december 8. 14:10

A Chery vállalat 2024-ben kezdte meg európai terjeszkedését, elsőként az Omoda és Jaecoo márkák bevezetésével.

A Ford Ranger év végére megelőzheti a Toyota Hiluxot a magyar pickup-piacon

2024. december 5. 13:10

A tavalyihoz képest 13 százalékkal 4966 darabosra hízó pick-up-piacon a Toyota Hilux az első 43,1 százalékos piaci részesedéssel.

Okos app könnyíti meg a traktorosok életét

2019. január 11. 10:16

Az egyik új funkció, a napi kivizsgálás lehetővé teszi a gépek működtetői számára, hogy ellenőrzőlistákat készítsenek gumikról, fékekről, elsősorban a gép általános állapotáról.

24 traktor került az agrárszakképzésbe

2020. szeptember 2. 09:43

Ünnepélyes keretek között adta át a Magtár Kft. az Agrárszakképzési konzorciumnak és tagintézményeinek az iskolatraktornak szánt STEYR Kompakt erőgépeket Szekszárdon, a Csapó Dániel Mezőgazdasági Technikumban és Szakközépiskolában rendezett országos tanévnyitó ünnepségen. A teljes iskolatraktor flotta átadása 7 traktorral kezdődött, a további erőgépek szállítása az iskolákhoz az elkövetkezendő hetekben egyenként történik majd.

Üzemanyagtartállyal kombinált pótsúly a hosszabb üzemórákért

2024. augusztus 4. 16:10

A maximális tömege 1800 kg, és belül egy 500 literes tárolótér található, amely 210 liter üzemanyag befogadására is szolgál.

Lépéstartás a gépfejlesztéssel - Gumiabroncs körkép 2018 (2. rész)

2018. november 26. 08:48

Az új fejlesztésű mezőgazdasági gumiabroncsok egyre nagyobb méretben (átmérő, szélesség) készülnek annak érdekében, hogy a nagy motorteljesítményű traktorok vonóerő kifejtését, illetve az önjáró betakarítógépek nagy tömegének hordozását alacsony talajtömörítéssel legyenek képesek megvalósítani.