Magyarországon a forgalomba helyezési statisztikák szempontjából – a hatályos jogszabályok értelmében – a kombájnokat, egyes rakodógépeket és quadokat, illetve egyéb járműveket is a traktorok közé sorolják a hagyományos értelemben vett traktorok mellett.
A traktor: „olyan gépi meghajtású, kerekes vagy lánctalpas mezőgazdasági vagy erdészeti traktor, amelynek legalább két tengelye van, legnagyobb tervezési sebessége legalább 6 km/óra, fő funkciója pedig a vonóerejének felhasználása, s kifejezetten arra tervezték, hogy bizonyos, mezőgazdasági vagy erdészeti munkálatok elvégzésére tervezett cserélhető berendezéseket vontasson, toljon, szállítson és működtessen, illetve, hogy mezőgazdasági és erdészeti pótkocsikat vontasson, a mezőgazdasági vagy erdészeti munkálatok keretében teherszállításra is átalakítható, és/vagy utasülésekkel szerelhető fel” – 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet, C. függelék, 2. cikk d) pont.
Az adatsorban az előző kategóriák együttesen szerepelnek, így eddigi cikkeinkben ezek alapján tettük mi is közre ezeket. Mivel egyes mezőgazdasági vontatókat gyártó márkáknál 20-40 százalékos arányt is képviselhetnek a hétköznapi értelemben nem traktornak számító járművek, de néhány, alapvetően nem mezőgazdasági fókuszú márkáknál ez jóval nagyobb arány is lehet – a jövőben igyekszünk a „tisztított adatokat” publikálni.
Azaz a traktorok adatsorából eltávolítjuk a rakodógépeket, kombájnokat, quadokat stb., hogy még pontosabb képet adhassunk a hazai piac alakulásáról. Bízunk abban, hogy így reálisabb kép alakulhat majd ki egy-egy márkát illetően.