18℃ 11℃
április 15. Anasztázia, Tas, Oktávia
Gépinfo

Vadonatúj hajtásláncot kap a Lexus UX

Agrofórum Online

Egy viszonylag visszafogott modellfrissítés részeként megkapja a cégcsoport ötödik generációs hibrid hajtásláncát a Lexus UX, amely 300h néven vadonatúj hibrid hajtáslánccal érkezik.

Az újdonságról egyelőre csak a Lexus észak-amerikai képviselete számolt be, ám vélhetően Európában is megjelenik a feljavított alsó-középkategóriás crossover.

Az újonc az első Lexus, amely megkapja a Toyota-csoport ötödik generációs hibrid hajtásláncát. A belső égésű motor ugyanúgy kétliteres, és itt is mindkét tengelyre jut egy villanymotor, ha szeretnénk. A negyedik generációs konfigurációban alkalmazott nikkel-metál-hidrid (NiMH) akkumulátor helyett azonban itt egy nagyobb energiasűrűségű lítium-ion akku kerül a hátsó ülések alá.

199 lóerő

Az első villanymotor az eddigi 80 helyett 83 kW csúcsteljesítményre képes, hátul pedig még látványosabb a fejlődés: itt 5,3 kW-ról 30 kW-ra nőtt a legnagyobb elérhető teljesítmény. A hajtáslánc kombinált teljesítménye az eddigi 184-ről 199 lóerőre (+8%) emelkedett, a rendszernyomaték legnagyobb értéke egyelőre nem ismert.

A 0-60 mérföld/óra gyorsulás ideje mintegy 0,4 másodperccel javult; hasonló fejlődésre számíthatunk az Európában könnyebben értelmezhető 0-100 km/óra sprintben is.

Ez a dinamikusabb viselkedés nem csak az erősebb hajtásláncnak és az akkumulátor nagyobb teljesítményének köszönhető, hanem annak is, hogy a 2025-ös modellévtől elektronikus (by-wire) váltóvezérlést kap a modell, ami finomabb és gyorsabb kapcsolásokat ígér. Ezzel együtt a gyártó az üzemanyag-fogyasztás minimális csökkenésével számol az UX 250h-hoz képest.

Belső tér 

A külső optikai frissítésre ezúttal nem helyezett hangsúlyt a Lexus, annál izgalmasabb a belső tér megújulása. Míg a központi érintőképernyő továbbra is 8 vagy 12,3 colos képátlójú (felszereltségi szinttől függően), újdonságként immár a műszeregység is elérhető 12,3 colos, teljesen digitális kivitelben (az alapmodell esetében 7 colos monitor tájékoztatja a vezetőt).

A fent említett by-wire váltóvezérlés kézzel fogható eredménye a kompaktabb váltókar, ami szellősebbé teszi a padlókonzolt – kár, hogy az így felszabadult helyet semmilyen praktikus formában nem hasznosítja az UX.

Dugókövetés

Az ilyen feltűnő újdonságok mellett szinte észre sem vesszük, hogy átrendezték az ajtópanelen lévő kapcsolókat, illetve új dekorrészletek kerültek az ajtóra és a középkonzolra. 

Új viszont az eleve csak az idei modellévre bevezetett Lexus Safety 2.5 rendszert váltó 3.0-ás biztonsági verzió. Az ütközésmegelőző rendszer újdonsága, hogy mostantól optimális adottságok mellett fékezéssel és irányváltással kerüli ki az akadályokat az UXh, illetve fékez, ha balra kanyarodáskor fennáll a kockázat, hogy szemből érkező járművel ütközünk.

Az adaptív sebességtartó automata képessé vált a dugókövetésre, és akár állóra fékez, majd továbbindul. Emellett az autó aktívan a sáv középvonalában tartja magát, míg a kamera és radar alapú proaktív vezetési asszisztens fékezéssel és kormányzással segíti a kanyarodást, illetve a biztonságos követési távolság tartását.

(Fotók: Lexus)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Elmarad a NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow-Mezőfalva

2025. április 15. 15:29

Ragadós száj- és körömfájás miatt elmarad a 2025-ös NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow mezőfalvi rendezvénye.

Sekély művelés 12 méteren: AMAZONE TopCut 12000-2T

2025. április 12. 16:10

Az AMAZONE TopCut 12000-2T, egy 12,1 m munkaszélességű kombinált aprítóhenger, rugalmasan alkalmazkodik a különböző növénykultúrákhoz.

AMAZONE Venterra VR 4: maximális precizitás a gyomirtásban

2025. április 5. 16:10

Az AMAZONE legújabb fejlesztése, a Venterra VR 4 kultivátor hatékony, precíziós megoldás a mechanikus gyomirtás terén.

Integrált növénytermesztés: technológia és jövő

2025. március 29. 13:10

Az idei Agritechnica szakkiállításon az integrált növénytermesztés új lendületet kap a modern technológiák és a precíziós megoldások révén.

Vezessen inkább az autó – itt a Jeep Compass

2023. december 25. 11:10

Az új Jeep Compass egy sor fejlett biztonsági funkciót vonultat fel, beleértve a rendelkezésre álló félautonóm vezetési rendszert.

A Bayer komplex ajánlata kukoricatermelőknek a termésbiztonság fokozására

2022. október 11. 07:34

Field Shield hibridek pajzzsal a kukoricatáblákon

Újdonságok a DEKALB kukoricavetőmag-portfóliójában

2023. október 25. 06:40

Ahogy a partnereink már megszokhatták, idén is több új DEKALB kukoricahibriddel bővítjük portfóliónkat, alkalmazkodva a jelen kor kihívásaihoz. Az intenzív, precíziós nemesítői munka új termékei és azok gyors, helyes pozícionálása révén a DEKALB nemesítői és fejlesztői munkatársai évről évre képesek kiaknázni a genetikai előrehaladásban rejlő potenciált, melyet digitális megoldásainkkal karöltve kínálunk a hazai gazdák számára.

A Corteva kukorica hibridjei elismerést kaptak a 2023-as Ajánlati Fajtalista Díjátadón Magyarországon

2024. február 7. 17:10

A Corteva Agriscience nemzetközi mezőgazdasági kutató-fejlesztő vállalat által előállított Pioneer® kukorica hibridek elismerést kaptak a 2023-as kukorica posztregisztrációs fajtakísérletben Magyarországon. A győztes hibrideket a 2024 januárjában megrendezett AGROmashEXPO mezőgazdasági kiállításon hirdették ki.