Az Alfa Romeo új kompakt modellje a Milano, amellyel a márkára jellemző sportosság tér vissza Európa legnagyobb piaci szegmensébe.
A gyártó szerint a Milano újraírja a szépség fogalmát. Az autó elektromos és hibrid hajtáslánccal érkezik, ősztől a hazai utakon is találkozhatunk vele.
A torinói Alfa Romeo Centro Stile által megálmodott, olasz formatervezés jellemzi az modellt. A márka jellegzetes stíluselemeinek újraértelmezésével első pillantásra szoros érzelmi kapcsolódást akarnak teremteni. Kategóriaelső menetdinamikai jellemzőket ígérnek. A Milano révén az Alfa Romeóra jellemző vezetési élmény visszatér az alsó-középkategóriába, köszönhetően azoknak a különleges műszaki megoldásoknak, amelyek fejlesztését ugyanaz a csapat vezényelte le, amely a Giulia GTA-n is dolgozott.
400 literes csomagtartó, 410 kilométeres hatótáv
A kategória kiemelkedő kényelmi és praktikus megoldásait ígérik. A prémiumversenytársak körében tágasnak számító, 400 literes csomagtartótól kezdve az Alfa Romeo kábelrendező megoldásig sok minden megtalálható benne.
A Milano „Elettrica” 54 kWh kapacitású akkumulátorral, kétféle teljesítményszinten (156 LE vagy a Veloce csúcskivitelben 240 LE) érkezik. A hatótávolsága meghaladja a 410 kilométert, köszönhetően a hirtelen levágott, zömök far (coda tronca) által meghatározott formavilágból adódó, alacsony légellenállásnak, valamint a prémium kompakt kategória egyik legalacsonyabb tömegének. A 100 kW-os egyenáramú gyorstöltő állomásokon nem egészen 30 percre van szükség ahhoz, hogy az akkumulátor töltöttségi szintje 10 százalékról 80 százalékra emelkedjen.
Különleges jellemzők
A Milano Veloce az Alfa Romeo sportos szellemiségének megtestesítője, amely olyan különleges jellemzőket vonultat fel, mint a mechanikus önzáró differenciálmű; a kategória egyik legközvetlenebb kormányáttétele; a szélesített nyomtáv egyedi első és hátsó kanyarstabilizátorral; a sportfutómű, illetve -fékrendszer; vagy a 20 colos keréktárcsák.
136 lóerős hibrid
A Milano lehet „Ibrida” is: a 136 lóerős 48V Hybrid VGT (változó geometriájú turbófeltöltő) az egyetlen olyan prémium kompakt modell, amely Q4 összkerékhajtással is elérhető, méghozzá automatizált szabályozású hátsókerék-hajtással. A belső égésű motor egy 1,2 literes, háromhengeres, Miller-ciklusú egység.
Az elektromos komponens egy 48 V-os lítium-ion akkumulátorból és egy 21 kW-os villanymotorból áll. Városi üzemben a menetidő több mint 50 százalékában képes tisztán elektromosan haladni. Parkolás, illetve kis sebességű, városi közlekedés esetén kizárólag villanymotorja hajtja, akárcsak országúton, ha 150 km/óránál nem gyorsabban, kis terheléssel haladunk.
Ősszel érkezik
Szívében sportos, alkatában kompakt és stílusában első pillantásra olasz a Milano. Az első autók várhatóan az ősz folyamán érkeznek meg a magyar piacra.
Fotó: Alfa Romeo