Újabb üzemét állítja az elektrifikáció szolgálatába a Stellantis, amely a 60 éves angliai üzemét is az elektromos átállás igényei szerint működteti tovább.
Az Ellesmere Portban működő gyár mostantól a Peugeot e-Partner mellett a Stellantis három másik márkájának, a Citroën, a Fiat és a Vauxhall/Opel áruszállítóit gyártja. Ezek a modellek népszerűek a mezőgazdasági szektorban is.
A nyugat-angliai Ellesmere Portban immár hat évtizede zajlik az autógyártás. Az üzemet 1962-ben kezdték építeni, majd a termelés két évvel később indult meg. Ekkor a csoport még nem létezett, ám az Opel – amely az Egyesült Királyságban Vauxhallként ismert – itt hozott létre gyártóbázist. A Stellantis 2021-es létrejöttekor az Opel/Vauxhall, illetve létesítményei is a Stellantis csoporthoz kerültek.
100 millió angol font
A vállalat nem késlekedett sokat, és hamarosan úgy határozott, hogy komoly fejlesztéseket hajt végre a Liverpooltól délre fekvő üzemben. Az összesen 100 millió angol fontos beruházás célja az volt, hogy az üzemet felkészítsék a kompakt elektromos áruszállítók gyártására.
275 és 330 km közötti hatótávolság
Az e-Partner akkucsomagja 50 kWh-s, amely kiviteltől függően 275 és 330 km közötti hatótávolságot tesz lehetővé, tehát az e-Partner fő működési területe a város. A Peugeot áruszállítójának raktere akár 4,4 köbméteres is lehet, és két vagy háromüléses kabinnal kapható, míg a hasznos terhelés közel van a nyolc mázsához. Takarékos és megbízható a hajtáslánc, amelynek előnyeit az agráriumban érdekelt vállalkozások is ki tudnak használni.
A francia márka három méretben kínál villanyhajtású furgont (e-Partner, e-Expert és e-Boxer), és az egyik első márka volt, amely teljes haszonjármű-palettáját kínálja elektromos kivitelben. Az elektrifikáció a következő években sem áll meg a Peugeot-nál: a márka 2030-ra szeretné elérni, hogy az általa kínált autók kizárólag elektromos hajtásúak legyenek.
Az első ilyen gyár
Az Egyesült Királyságban ez lesz az első olyan autógyár, amely kizárólag tisztán elektromos hajtású autókat, a Peugeot e-Partnert és műszaki ikertestvéreit (Vauxhall/Opel Combo Electric, Citroën ë-Berlingo, Fiat e-Doblò) állítja elő.
Így Ellesmere Port kulcsfontosságú helyszíne lesz a szigetország EV-gyártásának. A Stellantis másik angliai üzeme, a lutoni is hamarosan beáll a sorba, hiszen 2025-től itt is elektromos áruszállítókat gyártanak az európai piacokra.
Karbonsemleges
A fejlesztések a csoport Dare Forward 2030 célkitűzésének jegyében történtek. Ez az önkéntes vállalás azt a célt tűzi ki a csoport márkáinak, hogy 2038-ra a cégcsoport teljes mértékben karbonsemlegessé váljon.
A cég amellett is elkötelezett, hogy jó vállalati polgárként hasznos és megbecsült tagja legyen annak a közösségnek, amelyben működik és prosperál. A helyi gyártás megkezdésének 60 éves évfordulójára rendezett ünnepségen például olyan dolgozó is jelen volt, aki a gyár megnyitásakor már itt dolgozott, majd mindhárom fia is ugyanitt helyezkedett el, így ők négyen eddig összesen 152 évet dolgoztak Ellesmere Portban.
A gyár jövőjét a Stellantis most azzal garantálja, hogy a legmodernebb, lokális emisszió nélkül üzemelő áruszállítók gyártását telepítette ide. Ezek egyike a Peugeot e-Partner, amely saját kategóriájának egyik legnépszerűbb modellje.
(Képek: Peugeot)