A nordheimi székhelyű p2raumdesign olyan kirakatablakot fejlesztett ki, amelyet Németország-szerte több közvetlen forgalmazó által használt friss élelmiszerpultokhoz terveztek, és amely szükség esetén a pult testébe illeszthető. Az eladói személyzettel ellátott, teljes körű szolgáltatást nyújtó pult pillanatok alatt átalakítható önkiszolgáló hűtőpulttá.
A P2raumdesign tavaly már széles körben alkalmazta ezt a technológiát az alsó-szászországi Strampe spárgafarm új mezőgazdasági üzletében a hűtött spárga- és bogyós gyümölcsök értékesítésére.
A visszajelzések az első értékesítési szezon után nagyon pozitívak voltak
– részletezte Rainer Palinkasch, a P2raumdesign munkatársa.
A technológia számos előnyt kínál mind a fő-, mind a mellékszezonban. A főszezonban a kiváló minőségű tömegárut a pulton keresztül, a teljes körű kiszolgálás mellett értékesítik. Szezonon kívül vagy ha szükséges, az elülső ablakot le lehet engedni, hogy előre csomagolt termékeket, például tálkában kínált bogyós gyümölcsöket vagy becsomagolt spárgát lehessen bemutatni az önkiszolgáló hűtőben.
Annak érdekében, hogy a vásárlók számára a kirakat lehajtott állapota esetén nagyobb legyen a hozzáférési felület, a pult felső vízszintes üvegtartója („fizető polc”) is hátrébb tolható. Ez megkönnyíti a kiállított árucikkek szemből történő lemosását is.
Összehasonlítva a régi mezőgazdasági áruházzal, a Spargelhof Strampe eladási területe mára megháromszorozódott, ezért egy normál hűtőrészleget és egy fagyasztott élelmiszer részleget is kialakítottak. A szerkezeti követelmények miatt két részleget, egy spárgapultot és egy bogyósgyümölcs-pultot kellett kialakítani. Mindkét pultnak leengedhető kirakata van, így lehetővé válik, hogy szerviz és önkiszolgáló üzemmódban is lehessen használni. Ezenkívül a spárga- és bogyós gyümölcsök szezonjának végén a pultok hűtés nélkül is használhatók polcokként vagy más termékek prezentációs kirakataként. A pulton belüli polcok magassága állítható, így könnyen hozzáigazíthatók a ládák vagy tálcák mélységéhez.
A modern termelői bolt másik fénypontja a világítás, amelyet kifejezetten az élelmiszerekhez terveztek. A lámpatestek nagyon magas LED CRI értékkel rendelkeznek, ami nagy színvisszaadási indexet jelent. Ez lehetővé teszi, hogy a termék egy az egyben vissza tudja adni a színeket, mondta a P2raumdesign. További figyelemfelkeltő elemként három nagyméretű, arany belsejű dekoratív lámpát helyeztek el a bejárat területén. Ezeket a díszlámpákat is CRI-lámpákkal látták el, hogy azok színei megfeleljenek a bemutatott termékének.
A Strampe család termelői áruházát egy modern, szintén kifejezetten az élelmiszerekhez tervezett légkondicionáló rendszerrel és a Liftboxx nevű mobil prezentációs felülettel egészítették ki, amely 2018-ban elnyerte az expoSE innovációs díját. A Liftboxxot a bejárat mellett helyezték el a burgonya vagy az alma bemutatására, és a szokásos ládaformátumok méreteihez igazították. A Liftboxx bemutatófelületének magassága egy integrált leengedő és emelő szerkezet segítségével folyamatosan változtatható. Egy másik sajátos előny, hogy a kirakat az értékesítés függvényében a Liftboxx felső széléig emelhető.
A moduláris farmshop-koncepciók egyre népszerűbbek
A másik olyan rendszer, amelyet az ipar egyre nagyobb érdeklődéssel szemlél, a moduláris felépítésű (konténeres) farmshop-koncepciók. Jelenleg az integrált önkiszolgáló értékesítési koncepcióval, mint az egységes megoldással kapcsolatban egyre nagyobb az igény erre a témakörre, ami viszont nagymértékben a jelenlegi munkaerőhiány és a magas munkaerő-költségek következménye is. Az első projektek fejlesztése már folyamatban van
– folytatja Palinkasch.