A pénteken kezdődött Balatonfüredi Borheteken mutatkozik be a Magyar Bormarketing Ügynökség első belföldi kampánya, a Buborékok Nyara, amely a magyar fröccs, pezsgő, habzóbor, a bor- és pezsgőkoktélok népszerűsítését tűzte ki céljául.
Rókusfalvy Pál, a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos a Balatonfüredi Borhetek megnyitóján – az esemény fővédnökeként – hangsúlyozta: kampányuk az Y és Z generációk tagjait célozza meg, lebontva a borral kapcsolatos prekoncepciókat, megmutatva annak friss és innovatív arcát, és felhívva a figyelmet a kulturált borfogyasztásra.
A kormánybiztos emlékeztetett: az elmúlt időszakban a borászok és a borfogyasztók sok kedvezőtlen hírrel nézhettek szembe, egyrészt a csökkenő szőlőterületekkel, a borkedvelők idősödésével, a magyar bor alacsony exportárával, az emelkedő költségekkel és a konkurenciával.
A Magyar Bormarketing Ügynökség megalakulásával és a Magyar Bormarketing Stratégia elkészítése során számos kitörési pontot sikerült azonosítani a bormarketing területén – mondta Rókusfalvy Pál.
Ismerjük a magyar borok és borászok értékeit, illetve azokat a kulturális és gasztronómiai értékeket, amelyeket a kulturált borfogyasztás élménye nyúlt – jelentette ki. Hozzátette: a Balatonnál külön jelentősége van a borturizmusnak.
Rókusfalvy Pál a borhetek megnyitója előtt MTI-nek nyilatkozva elmondta: az alkoholos termékeken belül a bor 23 százalékos részesedéssel csak a harmadik a piacon a sör (40 százalék) és a tömény italok (30 százalék) mögött.
Kevés olyan alkoholos ital van, amely olyan kultúrával és tradícióval bír, mint a bor, és ez a tradíció a fiatal, innovatív borászokkal együtt képes lesz megújítani az ágazatot – foglalta össze a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos.
Az augusztus 4-27. közötti Balatonfüredi Borheteken a Balatonfüred-Csopaki Borvidék huszonnégy borásza harminc fajtából csaknem háromszáz féle bort kínál a Tagore sétányon.