Szőlő-Bor
Szőlő-Bor

Elindult a Buborékok Nyara bormarketing-kampány

Elindult a Buborékok Nyara bormarketing-kampány

MTI

A pénteken kezdődött Balatonfüredi Borheteken mutatkozik be a Magyar Bormarketing Ügynökség első belföldi kampánya, a Buborékok Nyara, amely a magyar fröccs, pezsgő, habzóbor, a bor- és pezsgőkoktélok népszerűsítését tűzte ki céljául.

Rókusfalvy Pál, a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos a Balatonfüredi Borhetek megnyitóján – az esemény fővédnökeként – hangsúlyozta: kampányuk az Y és Z generációk tagjait célozza meg, lebontva a borral kapcsolatos prekoncepciókat, megmutatva annak friss és innovatív arcát, és felhívva a figyelmet a kulturált borfogyasztásra.

A kormánybiztos emlékeztetett: az elmúlt időszakban a borászok és a borfogyasztók sok kedvezőtlen hírrel nézhettek szembe, egyrészt a csökkenő szőlőterületekkel, a borkedvelők idősödésével, a magyar bor alacsony exportárával, az emelkedő költségekkel és a konkurenciával.

A Magyar Bormarketing Ügynökség megalakulásával és a Magyar Bormarketing Stratégia elkészítése során számos kitörési pontot sikerült azonosítani a bormarketing területén – mondta Rókusfalvy Pál.

Ismerjük a magyar borok és borászok értékeit, illetve azokat a kulturális és gasztronómiai értékeket, amelyeket a kulturált borfogyasztás élménye nyúlt – jelentette ki. Hozzátette: a Balatonnál külön jelentősége van a borturizmusnak.

Rókusfalvy Pál a borhetek megnyitója előtt MTI-nek nyilatkozva elmondta: az alkoholos termékeken belül a bor 23 százalékos részesedéssel csak a harmadik a piacon a sör (40 százalék) és a tömény italok (30 százalék) mögött.

Kevés olyan alkoholos ital van, amely olyan kultúrával és tradícióval bír, mint a bor, és ez a tradíció a fiatal, innovatív borászokkal együtt képes lesz megújítani az ágazatot – foglalta össze a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos.

Az augusztus 4-27. közötti Balatonfüredi Borheteken a Balatonfüred-Csopaki Borvidék huszonnégy borásza harminc fajtából csaknem háromszáz féle bort kínál a Tagore sétányon.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Tényleg van íze a talajnak? Magyar kutatók is válaszolnak erre

2024. március 17. 16:10

Megalakul Magyarország első olyan kutatócsoportja, amely egy adott régió, terület komplex vizsgálatát képes elvégezni, ezzel segítve a gazdasági szereplőket – elsősorban a borászokat –, hogy terméküket tudományos alapokra helyezett módon állítsák elő.

Jelentősen visszaesett a bortermelés Ausztriában

2024. március 13. 09:10

Az osztrák statisztikai hivatal közzétette a 2023-as bortermelés végleges mérlegét. Ausztria-szerte éves összevetésben nyolc százalékkal csökkent az előállított mennyiség. A Magyarországgal szomszédos Burgenland tartományban még nagyobb volt a visszaesés.

Megválasztották az év bortermelőjét

2024. március 6. 12:10

Március első vasárnapján a Marriott Hotelben, egy elegáns gálaebéd keretében átadták a Magyar Bor Akadémia által gondozott „Év Bortermelője Magyarországon 2023” címet elismerő oklevelet, a magyar borászok által elnyerhető legrangosabb hazai kitüntetést Günzer Tamás villányi borásznak.

Mit tartogathat idén a villányi Franc&Franc?

2024. február 7. 12:10

A rendszerváltás utáni időszakban a Villányi borvidék szakemberei eszméltek az elsők között, így meghatározó szerepet vállalnak hazánk borkultúrájának alakításában, és az évek során sorban érdemelték ki ,,Az év bortermelője” címet már a kilencvenes évektől. Rövid összefoglalót kísérlek meg első sorban a fajtára kiélezve a Franc&Franc 2023 Fórumról.

Borászatok: már csak 40 százalékuk veszteséges

2017. július 26. 11:58

Alaposan megerősödtek a magyar borászatok: kevesebb a veszteséges cég, egyúttal a bevételi átlag jelentősen nőtt tavaly.