Zöldség-Gyümölcs

Nagy bejelentést tett a Lidl az egyik kedvenc magyar terméke kapcsán

Lidl/Agrárminisztérium

Előreláthatólag június 21-től érkeznek a Lidl Magyarország raktáraiba a kizárólag magyar termelőktől és beszállítóktól származó görögdinnyék.

Ezzel a piacvezető áruházláncnál hivatalosan is elkezdődik az idei dinnyeszezon – hangzott el a vállalat és az Agrárminisztérium közös sajtótájékoztatóján. A magyar termesztésű gyümölcs bel- és külpiaci népszerűsítésének erősítése továbbra is kiemelt terület a Lidl Magyarország számára.

Ennek eredménye az is, hogy az elmúlt 6 évben mintegy 14 milliárd forinttal járult hozzá a magyar görögdinnye piaci pozíciójának erősítéshez.

A hazai beszállítók előreláthatólag június 21-én kezdik meg a görögdinnyék transzportját a Lidl Magyarország négy logisztikai központjába, így július elején az üzletlánc már teljes mértékben le tudja fedni a belföldi igényeket.

Ezzel együtt pedig megindul az export is más Lidl-országok felé. A vásárlói szokások alapján a legnépszerűbb továbbra is a normál magos görögdinnye, de mellette a magnélküli, a mini és a sárgabélű fajták is igen kelendők.

A friss gyümölcs több tucat magyar termelőtől érkezik a Lidl-áruházakba, akik szerint zamatos, édes termés várható, ha az időjárás a továbbiakban is a termesztésnek megfelelően alakul.

Exportra is jut

A dinnyeszezon kezdetét a vállalat az Agrárminisztériummal közösen tartott sajtótájékoztatón jelentette be, dr. Nobilis Márton élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkár beszélt a magyar dinnye kiemelt szerepéről, a hazai termelők, valamint beszállítók támogatásáról.

„Hálával tartozunk a Lidl-nek, hogy a magyar gazdák és a hazai dinnyetermelők sorsát a szívükön viselik, és ezzel is segítik az ágazat, valamint a magyar agrárium helyzetét. Ráadásul a magyar dinnyékkel nemcsak az itthoni boltok polcain találkozhatnak a vásárlók, hanem összesen öt európai ország Lidl-áruházaiban is.

Az Agrárminisztérium minden olyan kezdeményezésben partner, amely a honi termelőket segíti, és bízunk abban, hogy a továbbiakban még több hazai termelésű és előállítású élelmiszer esetében valósulnak meg ilyen és ehhez hasonló kezdeményezések. A magyar termelőknek jelentős uniós forrásokkal – közel 750 milliárd forinttal – segítünk abban, hogy egyre hatékonyabban, egyre jobb minőségben és nagyobb mennyiségben tudjanak termelni.

Ez segítheti azokat a törekvéseinket, amellyel biztosítható, hogy az összes hazai áruházláncon belül még több magyar termék kerülhet az üzletek polcaira itthon és külföldön egyaránt” – fejtette ki az államtitkár.

Megháromszorozott forgalom

Ezt követően Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke beszédében kiemelte:

„Piacvezető áruházláncként elkötelezettek vagyunk aziránt, hogy az élvonalból támogassuk a magyar beszállítókat és a magyar gazdaságot. A több mint egy évtizede működő Lidl a magyar beszállítókért programunk egyik kiemelt területe a magyar görögdinnye piaci pozíciójának erősítése.

Partnereink összesen több, mint 600 hektáron, korszerű megoldásokkal kizárólag a Lidl számára termesztenek görögdinnyét, és együttműködésünknek köszönhetően 2018 óta megháromszorozták a forgalmukat.

Büszkék vagyunk arra, hogy az elmúlt 6 év során mintegy 45 ezer tonna magyar görögdinnyét értékesítettünk itthon és 6,7 milliárd forint értékben jutott el a gyümölcs a külföldi áruházakba.

Összességében pedig közel 14 milliárd forinttal járultunk hozzá a magyar görögdinnye piaci pozíciójának erősítéséhez, a magyar beszállítók támogatásához és a magyar gazdaság fejlődéséhez. A Lidl Magyarország és az Agrárminisztérium közös érdeke a magyar élelmiszeripar és agrárium sikere, és mi ebben továbbra is maximálisan partnerek vagyunk.”

Az eseményen elhangozott az is, hogy a magyar görögdinnye iránt élénk exportpiaci igény mutatkozik. Ennek bizonyítéka, hogy 2023-ban az exportált mennyiség a megelőző évhez képest megduplázódott és már Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban, Romániában és Litvániában is hozzájuthattak a fogyasztók a magyar termesztésű gyümölcsökhöz.

Ezáltal a vállalat nemcsak a friss magyar zöldség-gyümölcsök minőségét és kedvező ár-érték arányát népszerűsíti Európa-szerte, hanem biztos felvevőpiacot teremt, és biztos megélhetést, további fejlődési lehetőséget biztosít a magyar termelők számára. Utóbbi elősegíti és erősíti a hazai dinnyetermesztés fejlődését, támogatva ezt a kiemelkedő mezőgazdasági ágazatot, valamint általa a magyar gazdaság versenyképességét.

A diszkontlánc beszállítói programja keretében ma már több mint 500 hazai beszállítóval dolgozik együtt, akiknek köszönhetően több mint 4500 kiváló minőségű, kedvező árú hazai terméket kínál vásárlóinknak. Az áruházlánc partnerei között megtalálhatóak nagy, a hazai élelmiszergyártás ékköveinek számító cégek és kicsi, kézműves szériákat előállítani képes vállalkozások is.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Brutális hozam, kemény bogyók, kevesebb növényvédelem – a Kara® szamóca komolyan felkavarta a piacot

2025. december 28. 07:10

A Kara® új klubfajta magas hozamával, ellenállóságával és hosszú eltarthatóságával hívja fel magára a figyelmet.

Ha sokat vettünk karácsonyra, nem kell kidobni – így menthető meg a kelbimbó

2025. december 26. 07:10

Karácsony után maradt kelbimbó? A fagyasztás segít megőrizni az ízt és a vitaminokat akár egy évig.

A magaságyással egy dolgot mindenképpen meg kell tenni télen, szánjuk rá az időt

2025. december 25. 09:10

A legtöbben magukra hagyják télen a magaságyást, pedig ezzel a talajéletnek igen sokat árthatnak, és a következő szezonban szinte borítékolható a gyengébb termés.

Fermentálás otthon: egészséges savanyúság lilakáposztából

2025. december 20. 07:10

A lilakáposzta fermentálása egyszerű, természetes eljárás, amely javítja a beltartalmat és hónapokra biztosítja az eltarthatóságot.

SPAR: slágertermék lesz a magyar dinnye

2018. július 5. 13:20

A fogyasztói visszajelzések azt bizonyítják, hogy nagyon kedvelt a magyar dinnye, különösen a „hagyományos” magvas görögdinnye iránt folyamatos a kereslet a SPAR és INTERSPAR áruházakban.

Beérett az első magyar dinnye, elindult a szezon

2021. július 14. 11:44

Elindult a magyar dinnye értékesítése, a következő hetekben mintegy 150-160 ezer tonna görögdinnyét és 12,5 ezer tonna sárgadinnyét takarítanak be a hazai termelők. Mint a Syngenta nagykamarási szakmai rendezvényén elhangzott: Európában az elmúlt 5 évben jelentős átrendeződés zajlott le a termelésben, amely hatással van a piaci folyamatokra is.

Hihetetlenül olcsón adja a magyar dinnyét a Penny, ágálnak is ellene az ágazati szereplők

2023. július 12. 07:42

Alig kezdődött el a hazai dinnyeszezon, máris letörné az árakat az egyik külföldi tulajdonú üzletlánc.

Elkezdődött a dinnyeszüret - nem lesz gond a minőséggel

2020. július 16. 14:43

A napokban országszerte megkezdődött a dinnyeszüret, és a hazai görögdinnye még szeptemberben is elérhető lesz az üzletekben, piacokon. Az átlagos dinnyefogyasztás 10 kg/fő/év; egyre népszerűbbek a többféle formájú valamint a magnélküli dinnyék – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara körképéből.