Gépészet
Fizetett tartalom
Gépészet
Fizetett tartalom

Az új Deutz-Fahr 7 TTV sorozat – mindig egy lépéssel előrébb

Az új Deutz-Fahr 7 TTV sorozat – mindig egy lépéssel előrébb

DORKER Kft.

A Deutz-Fahr új, a lauingeni DEUTZ-FAHR LAND gyárban készült 7 TTV sorozatú modelljei egy olyan sorozat legújabb fejlesztései, amely a bemutatkozása óta kategóriájának etalonjává vált. Az új 7 TTV sorozat legújabb tagjai: a 7250 TTV és a 7250 TTV HD modell – mindkettő még nagyobb kényelmet, nagyobb vonóerőt, és ugyanakkor az új kombinált rendszerű SDF TTV fokozatmentes váltó révén kiemelkedő hatékonyságot is kínál. A motorolaj csereintervalluma kitolódott 1000 üzemórára, a sebességváltó-olajé pedig 2000 üzemórára, aminek köszönhetően nemcsak kiváló minőségével és rendkívüli megbízhatóságával emelkedik ki a versenytársai közül, de az üzemeltetési költségei is alacsonyabbak, mint valaha.

DEUTZ: MEGBÍZHATÓSÁG, KIMAGASLÓ TELJESÍTMÉNY ÉS HATÉKONYSÁG
A DEUTZ TCD 6.1 Stage V motor teljesítménye eléri a 247 LE-t, és akár 1072 Nm nyomaték leadására is képes. Az új fokozatmentes váltónak köszönhetően a 7 TTV sorozatú modellek kimagasló vonóerőt és kiváló gyorsulást biztosítanak, és már 1800 ford./percnél kisebb motorfordulatszámnál elérik a 60 km/h sebességet (és kevesebb mint 1200 ford./perc motorfordulatszámnál a 40 km/h sebességet). Az új sebességváltókba beépítették a PowerZero funkciót és a jól ismert PowerShuttle irányváltót, amellyel a kezelő szabályozhatja az irányváltási reakció szintjét. A hatékonyság és a megbízhatóság tekintetében a TTV sebességváltók új mércét állítanak fel kategóriájukban. Két rendkívül hatékony hidrosztatikus egység tökéletes kombinációját alkotják, amelyhez optimalizált mechanikus részegységek párosulnak. Az új hajtáslánc rendkívüli robusztusságot garantál, hiszen a szokványos munkakörülmények között kiváló a hajtáslánc mechanikai erőátadása – alacsony és magas fordulatszámokon egyaránt.

Az új 7 TTV sorozatú modellek nagyobb átmérőjű (2,05 m) hátsó gumiabroncsokkal kaphatók, míg a hasznos terhelésük max. 6,5 tonnára emelkedett. A legnagyobb megengedett össztömegük 15,5 t-ra, a 7250 HD változat esetében pedig 16 t-ra változott. Természetesen intelligens elsőtengely-felfüggesztéssel és száraz tárcsafékekkel is felszerelték, ami jelentősen javítja a traktorok közlekedésbiztonságát. A 600/65R30 méretű első gumiabroncsoknak és az új elsőtengely-elrendezésnek köszönhetően a fordulókör sugara majdnem 2 méterrel kisebb lett.

Az új motorháztető még meredekebben lejt, a fülke pedig magasabbra került – ez javítja a kilátást, és lehetővé teszi, hogy a kezelő mindig tökéletesen az irányítása alatt tartsa a csatlakoztatott munkaeszközöket. Az 5450 kg teherbírású első függesztőmű összekapcsolható a DUAL SPEED első TLT-vel, így a kezelő az InfoCentrePro kijelzőn átválthatja a TLT-fordulatszámot 1000 és 1000ECO között. Az ECO TLT-fordulatszámok természetesen a hátsó tengelyen is elérhetők, így a kezelő részfordulatszámokon is dolgozhat, ami érzékelhetően kisebb fogyasztást és kopást eredményez.

MINDIG EDDIGINÉL NAGYOBB TELJESÍTMÉNY, HATÉKONYSÁG ÉS TEHERBÍRÁS
Az új 7-es sorozatú modellek hidraulika-rendszerében csúcstechnológiás prémium megoldásokat alkalmaznak. A hidraulikakör független a sebességváltó kenőkörétől, míg a terhelésérzékelős szivattyú 3 különböző – akár 210 l/perces – térfogatáramú változatban is elérhető. Az új CleanOil hidraulika-rendszer 90 liter eltávolítható olajmennyiséget tartalmaz. Ezenfelül az összes kihelyezett hidraulika csatlakozó elektronikus vezérlésű, így proporcionális módon programozhatók és vezérelhetők. Opcióban az új Power Beyond csatlakozók is elérhetők. A hátsó függesztőmű teherbírása 10 000 kg (a HD változat esetében 11 100 kg), és hidraulikus vagy automatikus alsó stabilizátorok is felszerelhetők rá. Az alsó függesztőkarok szállítási helyzete mindig alul van, így a gépre könnyen csatlakoztathatók a pótkocsik. Az új 7 TTV sorozatú modelleket TIM előkészítéssel is felszerelik. Ez kétirányú kommunikációt tesz lehetővé a traktor és a munkaeszközök között, így bizonyos traktorfunkciók automatikusan vezérelhetők, ami tovább növeli a munka hatékonyságát és minőségét.

Ebben a teljesítménykategóriában elsőnek számít a DEUTZ-FAHR mérnökei által kifejlesztett Light és ReadyKit homlokrakodó-előkészítés az új 7 TTV sorozatú modellekhez. A kifejezetten ehhez a traktorhoz fejlesztett Profiline FZ80.1 homlokrakodónak hála az új 7 TTV sorozatú modellek a homlokrakodók ideális alapgépei. Több mint 4,5 méteres emelési magasságával és 3770 daN felszakító erejével az új 7 TTV sorozat nagy igénybevételt jelentő feladatokhoz is kiválóan használható.

Új szintre emelt KÉNYELEM
A megújult MaxiVision fülke még szebb és ergonomikusabb lett. Rendelhető továbbfejlesztett pneumatikus felfüggesztéssel, praktikus tartórúddal további monitorok felszereléséhez, továbbá légrugós üléssel, amely akár 23°-ban kifordítható, és aktív klímaberendezéssel.

A tökéletesen pontos munkavégzés érdekében az új SR20 GNSS RTK műholdvevő is beszerelhető. Az Auto-Turn funkció révén kezelői beavatkozás nélkül, automatikusan fordulhat a traktorral a táblavégi fordulókban.
Az iMonitor3 kijelzőn vezérelheti a 7-es sorozatú traktorok összes funkcióját, ezt használhatja az agrirouter egységgel való adatcseréhez, és megjelenítheti rajta az ISOBUS virtuális terminálokat és akár négy kamera képét is. Megújult kezelőfelülete még intuitívabban kezelhető, és hasznos új kiegészítő funkciókat is kínál. Az XTEND révén az iMonitor képernyője vezeték nélkül összekapcsolható külső táblagépekkel. Így a kezelő jobban át tudja tekinteni például a sorvezető rendszert, és a táblagépen az ISOBUS UT terminált használva kényelmesen megadhatja a munkaeszközök beállításait a fülkén kívülről. Az új 7 TTV sorozatú traktorok alapfelszereltségében megtalálható egy adatkezelési csomag és az SDF Fleet Management flottakezelő rendszer is, melyet az első évben díjmentesen használhat. Ez a távdiagnosztika lehetőségét is biztosítja, javítva a márkakereskedés és a kezelő közötti kommunikációt.

A vontatási igényektől függően az új 7 TTV sorozatú traktorokba hidraulikus és/vagy pneumatikus pótkocsiféket szerelhetnek. A Dual Mode funkciónak köszönhetően régi és újabb típusú, Hidraulikus fékkel szerelt pótkocsikat is csatlakoztathat. A légfékrendszerhez tartozik ugyanakkor a speciális pótkocsifék-vezérlési (aTBM) rendszer, amely jelentősen javítja a pótkocsik fékteljesítményét, csökkenti a féktávolságot, és fokozza a fékezési stabilitást. Az új traktorok motorfékkel is rendelkeznek, amely az E-visco ventilátor bekapcsolásával növeli a lassítási teljesítményt.

Végül, de nem utolsósorban egy 23 db LED-es munkalámpából álló csomag is kapható az új modellekhez, és a Coming Home („hazavezető”) funkciónak köszönhetően biztonságban hagyhatja hátra az új 7 TTV sorozatú traktort a hosszú munkanapok után.

Youtube videó

Ismerkedj meg az ÚJ Deutz-Fahr 7-es szériával
https://bit.ly/Dorker_Deutz-Fahr_Serie7

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Zseniális logisztikai megoldás egy traktorgyártótól – Volt egyszer egy FAHRContainer

2024. április 26. 08:10

A különböző célú, mezőgazdasági cserekonténerek és a hozzá tartozó, hidraulikus működtetésű, ollós emelőszerkezettel készült tandempótkocsi ötlete jövőbe mutató volt 1968-ban.

Ultrahatékony rendképző, kiemelkedő takarmányhigiénia biztosításával: ELHO

2024. április 25. 18:40

A V-TWIN 950 Super az ELHO legújabb fejlesztésű kosaras rendképzője, amely rendkívüli minőségben és tisztaságban kezeli a takarmányt.

Az elektronikus vezérlésbe is érkeznek a 100%-ban eredeti, de 30%-kal olcsóbb REMAN mezőgazdasági gépalkatrészek

2024. április 23. 05:40

A REMAN mezőgazdasági gépalkatrészek lehetőségeit a tapasztalt gazdáknak nem kell sokat ecsetelni. Egy gyárilag felújított motor összeállításához 80%-kal kevesebb energiára van szükség, mint egy új blokk legyártásához.

Olyat tudnak, amit mások nem: Iseki fűnyíró traktorok

2024. április 21. 16:10

A kategória legerősebb és legtartósabb motorjaival szerelik fel a japán Iseki fűnyíró traktorait, amelyeket akár gyűjtés nélkül is lehet használni.

Beelőzött a Fendt a hazai traktorpiacon, a John Deere most harmadik

2020. február 4. 10:33

Az év első hónapjában a Fendt nyerte a traktorpiacot, pedig tavaly egész évben a John Deere állt az élen. Az amerikai márka most csupán a harmadik helyre futott be, be ugyanis az ezüstérmet a New Holland szerezte meg.

Magyar gazdálkodókkal jártuk be Európa legmodernebb traktorgyárát

2018. július 9. 11:13

A 90 millió euróból felépített, 345 000 négyzetméteres Deutz-Fahr Land 150 000 négyzetméteres üzemében 16 típusból naponta 40 traktor készül el.

Gépészet Képgaléria Videó

Gyengén teljesített a traktorpiac augusztusban

2019. szeptember 9. 10:17

A traktorpiac legkedveltebb szegmense a 8 tonnánál nagyobb tömegű 1173 darabbal, ami 53 százalékos részesedés a piacból.

Itt a Deutz-Fahr új 6-os szériája: ezek már nem is traktorok!

2023. december 5. 09:10

A modern mezőgazdaság kihívásaira választ adó csúcstechnológiás erőgépek a Deutz-Fahr új generációs 6-os szériájú traktorai, amelyeket a közelmúltban mutattak be az Agritechnicán.