Gépészet
Gépészet

Bemutató: Mercedes-Benz X-osztály

Bemutató: Mercedes-Benz X-osztály

Agrofórum Online

Villányban mutatkozott be Magyarországon a Mercedes-Benz első pickup modellje, mellyel új szegmensbe lépett a német autógyártó.

Az új Mercedes-Benz X-osztály sokoldalú felhasználási lehetőségeket kínál – kiválóan helyt áll pickupként, de akár családi szabadidő-autóként is, amellyel kitolja a hagyományos pickup kategória határait. A középkategóriás pickup tulajdonságait a Mercedes-Benz modellekre jellemző menetdinamikával, kényelemmel, formavilággal, biztonsággal, modern kapcsolódási lehetőségekkel és személyre szabott megoldásokkal fokozza. Ezzel a Mercedes-Benz kiszolgálja a folyamatosan változó ügyféligényeket, és új szegmensbe lép.

Három különböző formaterv- és felszereltség-változat közül lehet választani, a kínálatban pedig négy- és hathengeres motorok, hátsó, valamint kapcsolható és állandó összkerékhajtás, továbbá hatfokozatú kézi, illetve hétfokozatú automataváltó is rendelkezésre áll. A hat különböző üléskárpittal (közülük két bőrkárpitozás), a három különböző belső formavilággal, valamint a Mercedes-Benz által fejlesztett kiegészítők széles választékával a modell minden igényt kielégít, a kategóriában soha nem látott sokszínűséget biztosítva a személyre szabhatóság tekintetében. Az európai piaci bevezetés 2017 novemberében kezdődik.

Az X-osztály a kategóriájában egyedi módon látszólagos ellentmondásokat old fel: a modern formaterv kompromisszumok nélküli robusztussággal találkozik, valódi terepjáró-képességek fonódnak össze kimagasló menetdinamikával, a stílusos komfort találkozik a kivételes praktikummal.

Az új modell a pickup kategória Mercedese, amely minden elvárásnak megfelel – a menetdinamika és a menetkényelem tekintetében is. Ez a kényelemre hangolt futómű érdeme, amelyet a Mercedes-Benz mérnökei tökélyre csiszoltak. A modell a kategóriatársaihoz hasonlóan robusztus létra-alvázzal és többlengőkaros hátsó merevtengellyel rendelkezik, de első független kerékfelfüggesztése és tekercsrugói kimagasló képességűvé teszik.

Ugyanazon alapokra épülve az X-osztály három különböző modellváltozatban érhető el a különböző életstílusok által támasztott igényeknek megfelelően.

Az X-osztály PURE alapváltozat a funkcionális felhasználás jegyében készült, eleget téve az „igáslóként” történő felhasználás követelményeinek. Ugyanakkor kényelme és formája a magáncélú felhasználást is lehetővé teszi. Az X-osztály PROGRESSIVE olyan embereket szólít meg, akik robusztus pickupra vágynak magasabb presztízsű megjelenéssel és kényelmi funkciókkal. Egy autóra saját üzletük fellendítésére, amely kényelmes és presztízsben gazdag megoldásként szolgál magánhasználatra is. Az X-osztály POWER a felszereltségi lehetőségek csúcsát jelképezi. Olyan ügyfeleknek szól, akik számára a stílus, a teljesítmény és a kényelem különösen fontos. A változat egy igazán különleges szabadidő-autó, amely jól boldogul civil felhasználásban, sportos, szabadidős programokon, és akár az útról letérve is.

Az X-osztály akár 1,1 tonnát is szállíthat és 3,5 tonnát vontathat.

Az orrész a Mercedes-Benz SUV modelljeire emlékeztet – a középen elhelyezett csillag, a lamellás hűtőrács, a magasan ívelő motorháztető és a hátranyúló lámpák ezt a hatást erősítik. Mindezt pedig a személyre szabhatóság fokozza: kilenc vonzó külső szín, egyedi 17, 18 és 19 colos keréktárcsák, valamint különböző belső kiegészítők választhatók a három felszereltségi változat mentén.

A megjelenés is sokszínű. A PURE alapváltozat például fényezetlen, míg a PROGRESSIVE felszereltségi szint a jármű színére fényezett lökhárítókkal érkezik, miközben a POWER verzió az utóbbit már króm alsó betétekkel is kombinálja. Ehhez hasonlóan változik a hátsó lökhárító is: PURE változatnál fekete, PROGRESSIVE kiadásban pedig a jármű színére fényezett. A POWER króm lökhárítója pedig igazán stílusos megjelenést biztosít. A csomagtérhez való könnyű hozzáférés érdekében a lökhárítóban beépített fellépő található. Amennyiben pedig az alaphelyzetben 90 fokban nyíló csomagtérajtó nem elég, opcionálisan hátsó lökhárító nélkül, 180 fokban nyitható csomagtérajtóval is elérhető az X-osztály.

Belül az X-osztály új szintre emeli a kényelmet és a minőséget a középkategóriás pickupok mezőnyében. A műszerfal kialakítása a Mercedes-Benz többi modelljére emlékeztet, amelynek teljes hosszában díszbetét fut – a szegmensre korábban nem jellemző nemes vonásként. Matt fekete, alumínium vagy barna matt fahatású betét is választható. A minőségérzetet tovább emelheti a műszerfal felső részének ARTICO műbőrborítása, amely a fekete mellett dióbarna színben is elérhető. Az alaphelyzetben 5,4 colos központi kijelző a valósidejű forgalmi jelentésekre is képes, a COMAND Online multimédiás rendszer megrendelése esetén 8,4 colos lesz, amely a szegmens legnagyobb kijelzőméretét jelenti. 960×540 pixeles felbontásával és IPS technológiás megjelenítésével a kijelző különlegesen éles képet nyújt, fokozva a navigációs térképek és az opcionális 360 fokos kamerarendszer képminőségét. Az ülések kényelmének is fokozott figyelmet szenteltek a tervezők. A számos irányban beállítható, komfortos ülések az X-osztály POWER esetében elektromosan állíthatók, és kétirányú gerinctámasszal rendelkeznek.

A piaci bevezetéskor kétféle erőteljes és hatékony fogyasztású erőforrás lesz elérhető. A 2,3 literes common-rail dízel hajtáslánc két teljesítményszinten érhető el. Az egyturbós X 220 d 163 lóerőt, míg a dupla turbós X 250 d nem kevesebb, mint 190 lóerőt teljesít. Mindkét dízelmotor elérhető hátsó és kapcsolható összkerékhajtással is. Bizonyos piacokon elérhető lesz a benzines X 200 is, 165 lóerős teljesítménnyel és hátsókerék-hajtással. Az erőforrások közös jellemzője a halk, alacsony vibrációjú működés, valamint a kivételes teljesítményleadás és hatékonyság. Az erőt alaphelyzetben hatfokozatú kézikapcsolású váltó továbbítja, de az X 250 d esetében opcionálisan hétfokozatú automataváltó is elérhető.

A különösen nyomatékos V6-os motor 2018 derekán érkezik, emelt szintű menettulajdonságokról gondoskodva. A háromliteres erőforrás 258 lóerőt és 550 Nm nyomatékot teljesít. Ezzel az X 350 d vezető helyen áll a szegmensben. Az X-osztályok csúcsa állandó 4MATIC összkerékhajtással és 7G-TRONIC PLUS hétfokozatú, kormányról vezérelhető automata váltóval érkezik.

Az X-osztály az első pickup, amely terepen és közúton ugyanolyan jól helyt áll. Széles nyomtávja, nagy tengelytávja és kényelmes, Mercedesre jellemző futómű hangolása kivételesen dinamikussá és élvezetessé teszi közúton – anélkül, hogy ez a terepképességeket hátrányosan befolyásolná. A kategória különlegessége: az első és a hátsó tengelyen is használt tekercsrugók, amelyek gondoskodnak a harmonikus kényelemről. A komfort futómű elől kettős keresztlengőkaros első tengelyt, hátul pedig többlengőkaros merev tengelyt kapott, amely ideális nagy terhelés és terepjárás esetén. Ez a kombináció kényelmes közlekedést és biztonságos viselkedést biztosít bármilyen terheltségi szint esetén.

1632 mm-es első és 1625 mm-es hátsó nyomtávjával az X-osztály a legtöbb konkurensénél nagyobb nyomtávval rendelkezik. Ez ideális feltételeket teremt az optimális stabilitás és a nagy kanyarsebességek szempontjából. A kategóriatársak átlagánál nagyobb, 3150 mm-es tengelytáv csökkenti a vibrációkat és jó egyenesfutást tesz lehetővé. A Mercedes-Benz a szegmens egyetlen gyártójaként minden tengelyen tárcsaféket használ. Elől 320, hátul pedig 308 mm-es tárcsákat találhatunk, melyek rövid féktávot, gyors reakciót és magas hőellenállást biztosítanak.

A komfort futómű szériafelszereltség lesz az európai piacon. A modell szabad hasmagassága ezzel 202 milliméter, de opcionális extraként 20 mm-rel magasabb futómű is elérhető. Az emelt hasmagasság még inkább javítja a terepképességeket, magasabb üléspozíciót és látványos off-road megjelenést is lehetővé téve. A Mercedes-Benz modellekre jellemző biztonságos és kényelmes vezethetőség a magasabb futóműnél is megmarad.

Az X 220 d 4MATIC és X 250 d 4MATIC modellek esetén elérhető kapcsolható 4MATIC összkerékhajtás minden terepen otthon van. Az első kerekek szükség szerint elektronikusan kapcsolhatók be a hajtásba. 2018 közepétől a Mercedes-Benz pickupja állandó összkerékhajtással is elérhető lesz, amellyel az X-osztály maximális teljesítményt és tapadást nyújt még nagysebességű haladásnál is közúton. Az állandó összkerékhajtás csak a V6-os dízelmotorral lesz elérhető. Terepen mindkét 4MATIC hajtásrendszer kiváló képességekkel rendelkezik az osztóműnek és az opcionális hátsó differenciálzárnak köszönhetően.

Mint minden Mercedes-Benz modell, az X-osztály is kivételesen magas biztonsági színvonallal rendelkezik. Az X-osztály kimagasló utasvédelme a kivételesen merev karosszériának, a magas szilárdságú utascellának, valamint az elől-hátul egyaránt nagyméretű energiaelnyelő zónáknak köszönhető. A passzív biztonságot tovább fokozza a szériában érkező hét légzsák, valamint a két gyerekülés-rögzítő rendszer. Az első utasok légzsákjai kétlépcsős kioldási mechanizmussal rendelkeznek.

Az aktív biztonságról három vezetési segédrendszer is gondoskodik. Az aktív fék-asszisztens figyelmeztet ráfutásos baleset esetén, a sávtartó rendszer, valamint a táblafelismerő pedig tovább gondoskodik a biztonságos közlekedésről. Továbbá pótkocsi-stabilizálás, abroncsnyomás-ellenőrző rendszer, vészhívó rendszer, tempomat, valamint a szegmens legjobb LED-es fényszórója is elérhető. Szükség esetén a tolatókamera funkcióját 360 fokos kamerarendszer egészíti ki.

Az X-osztály az első középkategóriás pickup, amely beépített SIM kártyás kommunikációs modullal is elérhető. Ez lehetővé teszi az átfogó Mercedes me connect szolgáltatások használatát, valamint a járműhöz való hozzáférést okostelefon segítségével. Az X-osztály vezetői 21 európai országban kaphatnak információt telefonjuk képernyőjén az üzemanyagszintről vagy az abroncsnyomásról, megnézhetik autójuk pozícióját, valamint ellenőrizhetik, hogy járművük mozgásban van-e.

A csillagos pickup a Renault-Nissan szövetséggel kötött termelési együttműködés keretén belül készül Barcelonában.

(Agrofórum Online – Mercedes-Benz Hungária)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Ultrahatékony rendképző, kiemelkedő takarmányhigiénia biztosításával: ELHO

2024. április 25. 18:40

A V-TWIN 950 Super az ELHO legújabb fejlesztésű kosaras rendképzője, amely rendkívüli minőségben és tisztaságban kezeli a takarmányt.

Az elektronikus vezérlésbe is érkeznek a 100%-ban eredeti, de 30%-kal olcsóbb REMAN mezőgazdasági gépalkatrészek

2024. április 23. 05:40

A REMAN mezőgazdasági gépalkatrészek lehetőségeit a tapasztalt gazdáknak nem kell sokat ecsetelni. Egy gyárilag felújított motor összeállításához 80%-kal kevesebb energiára van szükség, mint egy új blokk legyártásához.

Olyat tudnak, amit mások nem: Iseki fűnyíró traktorok

2024. április 21. 16:10

A kategória legerősebb és legtartósabb motorjaival szerelik fel a japán Iseki fűnyíró traktorait, amelyeket akár gyűjtés nélkül is lehet használni.

Vonóháromszöges, mezőgazdasági billenős pótkocsik új generációja

2024. április 18. 10:10

A kalocsai székhelyű Budamobil-Cargo Kft. az AGROmashEXPO-AgrárgépShow 2024 kiállításon mutatta be legújabb, high-tech gyártmányát, amely minimális önsúllyal, nagyobb hasznos teherbírással teszi hatékonnyá és környezetbaráttá a termény- és takarmányszállítást.

A nagy kereslet miatt nem fogadnak megrendeléseket a G-osztályra

2022. január 30. 11:34

A Mercedes-Benz előzetes értesítés nélkül a G-osztály megrendeléseinek leállítását rendelte el.

Nappal szántóföld, este opera - Mercedes-Benz X-osztály

2018. április 3. 07:39

A terepjáró egyedülálló a piacon, hiszen a pickupok klasszikus tulajdonságait egyesíti a Mercedes dizájnelemeivel, kényelmével és biztonságával.

Életmód Videó

Zöld karbonkarosszériát kapott a tuningolt Mercedes-Benz X-osztály

2021. március 9. 05:02

A Carlex Design alapos munkát végzett, a Mercedes-Benz X-osztály rendkívüli, zöld karbonkarosszériával készül és látványos belsőt kapott.

Permetező Unimog és öt felújított MB-Trac - Mercedes traktorszerelem Dunavecsén

2019. december 9. 14:38

Az elmúlt évtizedek egyik legkultikusabb márkáját jelentette és jelenti a Mercedes háromágú csillaga. Dunavecsén azonban nem személyautók viselik az emblémát, hanem mezőgazdasági gépek. Amikor ott jártunk, öt MB Trac és egy Unimog sorakozott fel Kiss László családi gazdaságának udvarán, hiszen egyetemista fiával már régóta imádja és gyűjti a német gyártmányú, univerzális erőgépeket.

Gépészet Videó