Gépészet

Bemutató: új Toyota Land Criuser

Agrofórum Online

Több mint 65 évnyi off-road hagyománnyal a háta mögött a Land Cruiser továbbra is egyedinek számít saját szegmensében, hiszen a kimagasló minőség, a strapabírás és a megbízhatóság páratlan kombinációjához lenyűgöző terepképesség és minden eddiginél magasabb szintű kényelem, valamint presztízs társul. Megújult a mezőgazdászok egyik kedvenc terepjárója, mindenes munkaeszköze.

A több mint 190 országban forgalmazott Toyota Land Cruiser sziklaszilárd hírnevet vívott ki magának. Legendás off-road képességei miatt az autót sokan a világ legkeményebb és legmegbízhatóbb terepjárójának tartják – nem véletlen hát, hogy több mint 10 európai országban ez a modell áll a szegmens élén.

Modernebb és egyben robusztusabb stílus

A sikeres Land Cruiser-generációk külső dizájnjában mindig keveredett a minden környezetben otthonosan mozgó autó stílusos szépsége és a tökéletes terepjárótól elvárt elpusztíthatatlanság és erő robusztus kisugárzása. Az új Land Cruiser is erre a bevált alapra építkezik, és bár formavilága agilisabb és dinamikusabb lett, továbbra is őrzi a modell közismert off-road értékeit biztosító három alapelvet:

Praktikum – a fényszórókat és a hűtőrács nyílásait úgy pozícionálták, hogy maximális védelmet és nagy gázlómélységet biztosítsanak; Strapabírás – a hajtáslánc és minden fontos rész jól védett; Jó adottság – a szűk fordulókör és a nagy hasmagasság alapvető fontosságú ahhoz, hogy az autó a legkeményebb terepen is jól mozogjon.

Az új Land Cruiser hossza 60 mm-rel 4.840 mm-re nőtt (a háromajtós modell hossza 4.565 mm). A mindössze 5,8 méteres fordulókörnek (háromajtós: 5,2 méter) köszönhetően a jármű kiválóan manőverezhető. Bár a motorháztető, a hűtőrács, a fényszóró, az első lökhárító és a sárvédő új tervezésű, a Land Cruiser orrkialakítása mégis hatásosan idézi a korábbi modellgenerációk hangulatát. A motorháztetőt úgy formálták meg, hogy középső részén át a vezető jobban lásson lefelé. A lökhárítók oldalsó része jobban védi a motorteret. A lökhárító alsó sarka – ami a beépített ködfényszórókat is magában foglalja – látványosan előreugrik, a középső rész pedig olyan formát kapott, mint egy kartervédő. A sárvédők erőteljesebb domborításának köszönhetően a vezető jobban érzékelheti járművének sarkait és széleit. A Land Cruiser hagyományaihoz ragaszkodva a hűtőrács vaskos, krómozott függőleges oszlopai légbeeresztő réseket rejtenek.

A Land Cruiser széles, erőteljes kiállását még inkább kihangsúlyozza az orr-rész alsó traktusának éles lemetszése, ami hatásosan javítja az autó első terepszögét. A legkisebb hasmagasság 215 mm (a háromajtós modell esetében 205 mm), így az első terepszög 31, a hátsó terepszög 25, a rámpaszög pedig 22 fokos.

Még több kényelem az utastérben

Az új Land Cruiser áttervezett műszerfalán a műszeregység és a középkonzol új dizájnja mutatja a leglátványosabb változást. A formatervezők arra törekedtek, hogy minden kezelőszervet könnyebb legyen használni, és hogy kidolgozásuk még kifinomultabb legyen. A funkciók szerint kialakított zónáknak köszönhetően a hajtáslánchoz, a vezetéshez és a kényelemhez tartozó kapcsolók egyértelműen elkülönülnek, formájuk pedig még ergonomikusabb lett, hogy extrém körülmények közt is egyszerűen használhatók legyenek.

A középkonzolon kapott helyet az új, 8 colos színes multimédia képernyő, a konzol síkjába simuló klímavezérlő panel és a hajtáslánc összes kezelőszerve. A komfortnövelő megoldások közt az első ülések fűtése és szellőztetése is megtalálható.

Jól bevált hajtáslánc

A 3 és 5 ajtós kivitelekhez egyaránt megrendelhető 2.8 D-4D Global dízelmotorhoz egyaránt csatlakozhat hatfokozatú manuális és hatfokozatú automata sebességváltó. A 2.755 köbcentiméter lökettérfogatú, 16 szelepes, DOHC rendszerű, változó geometriájú turbófeltöltővel és közteslevegő-hűtővel felszerelt négyhengeres egység teljesítménye 130 kW/177 LE 3.400 1/perc fordulatszámon. A motorban számos fejlett műszaki megoldás szolgálja a tömegcsökkentést, a hatékonyabb égést és a súrlódás mérséklését. Az erőforrás elektronikus vezérlésű közös nyomócsöves üzemanyag-befecskendezési rendszere nagyobb nyomással és fejlettebb befecskendezési nyomásvezérléssel működik. A precíz előbefecskendezés a mindenkori külső környezethez igazodva lerövidíti a gyújtási késlekedést, így az égés még szélsőséges körülmények közt is stabil marad, garantálva a motor csendes működését és kiváló termikus hatásfokát. Hatfokozatú manuális sebességváltóval az autó 12,1 másodperc alatt gyorsít 100 km/órás tempóra; a végsebesség 175 km/óra, az átlagos üzemanyag-fogyasztás 7,4 l/100 km, a CO₂-kibocsátás pedig 194 g/km.

Otthonosan a szántóföldön, dűlőkben is

A szegmensben jelenleg egyedülállónak számító alvázas konstrukció a terepen számos előnyt kínál a vetélytárs SUV-k önhordó karosszériáival szemben. A könnyen karbantartható és javítható szerkezet szilárdsága és strapabírása nemcsak a sérülésektől védi meg a járművet, hanem a kocsitestre ható torziós erőket is jelentős mértékben csökkenti, így a vezető mindig tökéletesen uralhatja az autót.

Az új Land Cruiserben független, kettős keresztlengőkaros első és négy lengőkaros hátsó felfüggesztés található. A mérnökök optimalizálták a lengéscsillapító olajtömítésének szerkezetét, és ezzel együtt a csillapítás mértékét; az így kialakított, megbízható szerkezet tovább javítja az autó stabilitását és rugózási komfortját. Az autó terepképességeit még magasabb szintre emeli, hogy a Toyota mérnökei egy új AUTO üzemmóddal egészítették ki a Multi-terrain Select (MTS) rendszert.
Az MTS ötféle terepbeállítást kínál a vezetőnek: Sár és Homok, Laza sziklás, Kaptató, Sziklás, valamint Sáros-sziklás. A rendszer automatikusan, a terepviszonyoknak megfelelően módosítja a gázadást, a fékek és a kipörgésgátló működését szabályozó rendszerek működését, hogy bármilyen helyzetben optimális tapadást és vezethetőséget biztosítson.

Az új Land Cruisernél a hátsó differenciálmű zárható, sőt az autóhoz immár részlegesen önzáró Torsen (LSD) hátsó differenciálmű is rendelhető.

Bőséges biztonsági felszereltség

A Land Cruiser ezentúl a Toyota Safety Sense rendszerrel is felszerelhető: az aktív biztonsági technológiákat egybe foglaló új megoldás a legkülönfélébb forgalmi helyzetekben is képes megelőzni a baleseteket, vagy mérsékelni azok súlyosságát. Ez a csomag a következő funkciókat tartalmazza: ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS) gyalogosvédelmi funkcióval, adaptív sebességtartó automatika (ACC), sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA), valamint automatikus távolságifény-vezérlés (AHB) és útjelzőtábla-felismerés (RSA).

Nehéz még egy olyan SUV-t találni, ami a terepképességek és a közúti menettulajdonságok olyan kombinációját kínálná, mint az új Land Cruiser. Tekintélyt parancsoló megjelenése és fedélzeti technológiái igazi prémium terepjáróvá avatják ezt a kőkemény, mégis kifinomult és kényelmes autót.

(Agrofórum Online)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Nagy tömeghez extratartós gumiabroncsot

2024. december 16. 16:10

Legelőször az Alliance VF750/50R26, VF650/65R38 és VF620/70R46 méretek lesznek azonnali hatállyal elérhetők.

Terepre tervezve: újdonság érkezett a John Deere-től

2024. december 12. 16:10

Számos feladat végrehajtása hatékonyabbá válik az új Gator XUV 875M géppel, amely mostantól nagyobb rakodókapacitást, több kényelmet kínál.

Jön az AGROmashEXPO 2025!

2024. december 12. 12:40

2025-ben ismét megnyitja kapuit hazánk legjelentősebb mezőgazdasági eseménye, a 43. AGROmashEXPO kiállítás és vásár.

Megújult szervizháttér az AGRI CS Magyarországnál

2024. december 11. 10:40

A Case IH kizárólagos magyar márkakereskedőjeként az AGRI CS Magyarország Kft. számos jelentős átalakulással fut neki 2025-nek.

Ezeket szeretjük: Suzuki Vitara, Ford Ranger és Ford Transit

2019. február 12. 05:47

A hazai újautó-piac bővülés folytatódik. Idén januárban összesen 11 722 személyautót és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba.

Sikerrel birkózott meg a namibiai sivataggal Fernando Alonso

2019. szeptember 4. 10:26

Miután korábban már hivatalosan is bejelentette, hogy megkezdi a felkészülést a lehetséges indulásra a 2020-as Dakar Rallyn, Fernando Alonso néhány hete háromnapos, intenzív tereprally képzésen esett át a TOYOTA GAZOO Racing munkatársaival a Namíbiai sivatagban. A FIA Hosszútávú Világbajnoki címvédő közel 1000 kilométert vezetett a 2019-es Dakar-győztes Toyota Hilux kormánya mögött.

A Toyota elektromos Hilux tanulmányt mutatott be

2023. január 2. 05:47

Hivatalosan meg nem erősített információink szerint az elektromos Toyota pickup 2024-ben kerülhet gyártásba.

Újautó-piac: márciusban Ford, Suzuki, Toyota sorrend alakult ki

2019. április 8. 11:33

Az éves alapú havi bővülés üteme februárban 13,9, míg januárban 11,2 százalékos volt – derült ki a Datahouse adatiból. Tehát míg februárban gyorsult a bővülési dinamika az előző hónaphoz képest, addig márciusban lassult.