A John Deere folyamatosan fejleszti jól bevált traktortípusait a felhasználók igényeinek megfelelően. Az 5M traktorcsalád tagjainak frissítésére is sor kerül. A 75-115 lóerő motorteljesítmény tartományba tartozó új univerzális traktorok 5075M, 5090M, 5100M és 5115M típusjelzést viselnek.
A John Deere 5M sorozat tagjai Európában a legnagyobb példányszámban értékesített traktortípusok egyike, amelyek az állattartó, a szántóföldi, a vegyes és a speciális kertészeti gazdaságok igényeinek kielégítésére készülnek. Az elődök sikere után az új, 2018-ban megjelenő sorozat tagjai nagyobb kényelmet és teljesítményt nyújtanak, miközben továbbra is sokoldalúak, egyszerűek és gazdaságosak.
John Deere 5075M traktor
A John Deere 5075M típusjelzésű traktor az új 5M traktorcsalád legkisebb motorteljesítményű tagja. Ez a traktortípus választható két- vagy, négykerék hajtással, fülke nélküli vagy vezetőfülkés kivitelben. A traktor JD PowerTech 3029 jelzésű dízelmotorja soros, 3 hengeres, 4 ütemű, folyadékhűtésű, egy wastegate vezérlésű turbófeltöltővel és levegő-levegő utánhűtővel rendelkezik. A 106,5 mm furatú, 110 mm löketű, 2,9 liter összlökettérfogatú, 16,9 kompresszióviszonyú dízelmotor-teljesítménye 55 kW (73,8 LE) 2200-2400 1/min fordulatszám tartományban, a maximális forgatónyomatéka 280 Nm 1600 1/min fordulatszámon. A hajtóanyag-ellátó rendszer HPCR rendszerű common-rail, amelynek maximális befecskendezési nyomása 1600 bar. A 400 kg száraz tömegű dízelmotor Stage IV/Tier 4 final környezetvédelmi előírást teljesíti, a dízeloxidációs katalizátorral (DOC) és dízelrészecske szűrővel (DPF) ellátott kipufogógáz utókezelő berendezéssel.
Alap kivitelben a traktor erőátviteli berendezése PowrReverser rendszerű, és 16 előre és 16 hátra sebességfokozattal rendelkezik. Opcionálisan rendelhető a traktorhoz 12 előre/4 hátra fokozatú SyncShuttle Plus, de kérhető 16 előre/16 hátra, vagy 32 előre/16 hátra fokozatú PowrReverser Plus sebességváltó is.
Az új JD 5075M traktor erősebb hidraulikus rendszerrel rendelkezik, amelynek két szivattyúja 94 liter/perc kapacitású. A külső hidraulikarendszerekhez hátul 2 vagy 3, illetve oldalt 2 vagy 3 szelektív szabályozású szelepcsatlakozás van, amelyek joystickműködtetésűek. A II. kategóriájú elmozdulás- és terhelésszabályozású hátsó hidraulikus hárompont emelőszerkezet emelőképessége 2700 kg, az opcionálisan rendelhető első emelőszerkezet 2000 kg emelőképességű. A TLT hajtás fordulatszáma 540/540E, opcionálisan kérhető 540/540E/1000 1/min hajtás is.
A traktor tengelytávolsága 2350 mm, nyomtávolsága kétkerék hajtású kivitel esetén elől 1520-2020 mm, hátul 1349-2055 mm, négykerék hajtású kialakítás esetében elől 1299-1997 mm. A hidraulikus szervokormányzású traktor esetében a minimális fordulási sugár kétkerék hajtású kivitel esetén 3,67 m, míg négykerék hajtású kivitel esetén 3,85 m. Az alkalmazott alap gumiabroncsok kétkerék hajtásnál elől 12.4R24R1 és hátul 18.4R30R1, míg négykerék hajtásnál elöl 320/85R24 és hátul 460/85R30 méretjelölésűek. A traktor tömege kétkerék hajtású kivitel esetén 3700 kg, vezetőfülkével 3900 kg, négykerék hajtású kialakításkor 3975 kg, fülkés esetben 4175 kg.
John Deere 5090M, 5100M és 5115M traktorok
Az 5090M, 5100M és 5115M traktortípusok alapkivitelben négykerék hajtásúak, de az 5090M és az 5100M típusok opcionálisan kétkerék hajtással is kérhetők. Ezek a traktorok fülke nélküli, vagy vezetőfülkés kivitelben rendelhetők.
Az 5M traktorcsalád ezen tagjai John Deere PowerTech PWL FJDXL04.5211 típusjelzésű dízelmotorral rendelkeznek (3. kép). Ez a dízelmotor soros, 4 hengeres, 4 ütemű, folyadékhűtésű, wastegate vezérlésű turbófeltöltővel és levegő-levegő utánhűtővel rendelkezik. A motor 106 mm furatú, 127 mm löketű, 4,5 liter összlökettérfogatú, 17 kompresszióviszonyú, a HPCR rendszerű common-rail hajtóanyag-ellátórendszer maximális befecskendezési nyomása 1975 bar.
A John Deere PowerTech PWL 4,5 literes dízelmotor névleges teljesítménye beszabályozástól függően 67 kW (90 LE) az 5090M típusnál, 74 kW (100 LE) az 5100M típusnál, 85 kW (115 LE) az 5115M típusnál.
A PowerTech PWL dízelmotor a Stage IV/Tier 4 final környezetvédelmi előírásnak megfelelő feltételeket teljesíti a hűtött kipufogógáz-visszavezetéssel (EGR), dízeloxidációs katalizátorral (DOC) és szelektív katalitikus katalizátorral (SCR), AdBlue segédfolyadékkal rendelkező kipufogógáz-utókezelő rendszerrel. A jövőben életbe lépő EU Stage V szigorúbb előíráshoz dízel részecskeszűrő (DPF) berendezést is alkalmazni fognak.
A traktorok sebességváltó típusai, a TLT hajtása, a hidraulikus berendezése, a hidraulikus szervokormány kialakítása, valamint a traktor méretei lényegében megegyeznek az 5075M típussal. A hátsó hárompont emelőszerkezet nagyobb emelőképességű, maximálisan 3600 kg. A traktorok tömege 200 kg-mal nagyobb. A négykerék hajtású traktorok alap gumiabroncs mérete is nagyobb, elől 480/65R24 és hátul 540/65R38 méretjelzésűek. A nagyobb gumiabroncsok alkalmazása mellett a legkisebb fordulási sugár 4 m alatt marad.
John Deere 5M traktor vezetőfülkéje
Az új John Deere 5M traktorcsalád tagjai nyitott, fülke nélküli vezetőállás esetén rendkívül keskeny, 1721 mm-es kialakításúak. Valamennyi típus igen kényelmes, borulás esetén védelmet nyújtó (Rollover) vezetőfülkével is rendelhető. Négy különféle kiépítésű vezetőfülke közül lehet választani: gazdaságos fülke (billenthető szélvédővel és fűtéssel), standard fülke (fix szélvédővel és klímaberendezéssel), prémium fülke (fix szélvédővel, klímaberendezéssel és tetőablakkal), keskeny fülke (fix szélvédővel és klímaberendezéssel).
Az új 5M traktorsorozat vezetőfülkéi világos színekkel, kiváló minőségű belső anyagokkal, kényelmes, csendes (78 dBA) és barátságos munkakörnyezetet kínál. A fülkéből a kilátás is tökéletes az ívelt hátsó ablakok, a rendelkezésre álló napfénytető és a választható vízszintes kipufogócső révén. A jól szellőző vezetőülés mechanikus vagy légrugózású lehet. A kezelőszervek elhelyezése ergonomikus, az új digitális kijelzésű műszerfal jól áttekinthető.