Gépészet

Új Claas Jaguar 970-980 járvaszecskázók

Agrofórum Online

A Claas Jaguar típusú járvaszecskázók évek óta kiemelkedő minőséget és megbízhatóságot képviselnek a piacon. A 2017-ben elérhető új Jaguar 970 és 980 típusú járvaszecskázók számos újdonsággal mutatkoznak be.

Claas Jaguar 970

Az újdonságok közül kiemelkedő a fokozatmentesen szabályozható adapter hajtás, a továbbfejlesztett szecskázó rendszer, az újratervezett járószerkezet és a Claas Auto Fill rendszer, amely képes automatikusan megtölteni a gép mellett és mögött haladó pótkocsit is.

Az opcionálisan választható fokozatmentesen szabályozható adapter hajtás lehetővé teszi a nagy hatásfokú teljesítményátadást a gép és az adapter között különböző haladási sebességek mellett. Ez a rendszer különösen előnyös akkor, amikor a betakarítás Claas Pick-Up vagy Orbis kukorica adapterekkel történik, ugyanis a rendszer képes automatikusan és precízen szabályozni az adapter fordulatszámát, ha a szecska hossza változik. Ennek eredménye a nagyon egyenletes anyagáram a gépben és a jobb szecskaminőség.

A szecskázó rendszer a járvaszecskázók lelke, ezért minden modellfrissítésénél tökéletesítik egy kicsit. A hidraulikusan szabályozható állókés beállítás lehetővé teszi, hogy az állókés helyzetét gyorsan, pontosan és ellenállás nélkül állítsuk be a forgó szecskázó hengerek előtt. A pontos beállítással kisebb terhelés jut az állókés elemeire, amely kedvezőbb kopási feltételeket, így hosszabb élettartamot eredményez. Az élező rendszert könnyebben hozzáférhetővé és karbantarthatóvá tették, továbbá az élező elemek jobb beállítási lehetősége segíti a szecskázó élek állapotának optimális szinten tartását. Az új modellek is rendelkeznek a korábban rendszeresített automatikusan beállítható szecskázó dob elemekkel, amelyek abban segítenek, hogy a szecskázó hengerek és szecskázó dob között minden esetben azonos rés legyen, így elősegítve az egyenletes anyagáramot, a kések állandó és kedvezőbb kopását és üzemanyag felhasználást.


Fokozatmentesen szabályozható adapter hajtás

Az újratervezett járószerkezet bármilyen körülmények között képes nagyobb komfortérzetet biztosítani a gépkezelőnek. A fokozatmentesen szabályozható hidrosztatikus motorok nagy sebességtartományt tesznek lehetővé. Közúton haladáskor akár a 40 km/h sebesség is elérhető amellett, hogy a belsőégésű motor fordulatszáma csupán 1300 1/min, amely kedvezően hat az üzemanyag-fogyasztásra. Nem csak közúton érhető el alacsony fogyasztás, hanem betakarítás során is, az automatikus motorfordulatszám szabályzó egységnek hála.

A járószerkezethez opcionálisan kérhető differenciál zár, amely automatikusan vagy manuálisan is működtethető, így biztosítva az optimális húzóerőt még a legnehezebb körülmények között is.

Az új Claas Auto Fill rendszer képes a gép mellett és mögött haladó pótkocsit is megtölteni, minimális terményveszteség és a gépkezelő kisebb terheltsége mellett. Ebben a rendszerhez újonnan hozzáadott nagy felbontású kamera és képfeldolgozó egység segít, amely követi a pótkocsi és a termény sugár kontúrját. A valós idejű képek valamint a mozgásirányok és sebességek alapján, a vezérlő egység képes bármilyen körülmények között automatikusan beállítani a szecskatoronyból kiáramló termény irányát.


Claas Auto Fill rendszer

Az új modellek minden tekintetben követik a fejlesztési trendeket: veszteségek csökkentése, szervizélettartam növelése, gépkezelő terheltségének csökkentése és természetesen kisebb üzemanyag felhasználás. Idén a két új modellel együtt a Claas már összesen tíz különböző gépet kínál három Jaguar modellszériában: négy modell a 800-as szériában (406-585 lóerő között), négy alap modell a 900-as szériában (462-626 lóerő között), továbbá a 980-as típus (884 lőerővel) és a 970-es típus (775 lóerővel).

Források:
1) http://www.claas.co.uk/
2) http://www.wnif.co.uk/2016/10/claas-new-jaguar-980-and-970-models-launched/
3) http://www.farmmachinery.co.uk/article/claas-launches-new-jaguar-980-and-970-models/

(Agrofórum Online – Kovács Ádám – BME Gép- és Terméktervezés Tanszék)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Rossz út a villamosítás, jöhetnek a hidrogénüzemű traktorok?

2024. november 17. 10:10

Megfelelő módosításokkal a hidrogén műszakilag képes meghajtani az eredetileg dízel- vagy benzinüzemű belsőégésű motorral felszerelt járművet.

A Väderstad növeli a Spirit gabonavetőgépek kapacitását

2024. november 15. 13:10

2024 októberétől minden 6 méter munkaszélesség feletti Väderstad Spirit vetőgép, valamint a 4 méteres Spirit 400C tartálya 5000 literesre bővül.

Innováció és fejlesztések üzemközelből, fókuszban a hűtve tárolás

2024. november 12. 09:10

November 28-án Kecskeméten rendezik meg a HETECH Group éves Szakmai Napját. A fókuszban idén a hűtve tárolás áll.

700 fölött az idei mezőgazdasági pótkocsieladások

2024. november 5. 16:10

A pótkocsieladások számát nézve ugyanakkor a múlt havi 50 darabos mennyiség a legalacsonyabb volt ebben az évben.

Nő a traktorok iránti kereslet

2019. szeptember 3. 12:33

A gépkeresletet egyre inkább a szükségletek, és nem a támogatások irányítják.

Új mérce a professzionális mezőgazdasági traktorok területén

2022. november 21. 06:34

A Kubota M7003 szériája tökéletesen ötvözi a nyers erőt a japán csúcstechnológiával és precizitással. A traktort kifejezetten az európai piac igényeihez igazodva tervezték, ezért nemcsak erős, hanem kényelmes is. Az intelligens precíziós gazdálkodási megoldásokkal karöltve pedig garantált a csúcsteljesítmény.

Sokan keresik a használt agrárgépeket

2019. február 1. 12:17

Az önerős beruházások jelentős része inkább a használt piacon realizálódott, és a kisebb gazdaságok választották ezt a beszerzési forrást.

Bővíti svédországi gyárát a Väderstad

2023. március 21. 11:36

A Väderstad, mint a világ egyik vezető talajművelő- és vetőgép gyártója, újabb 12.600 négyzetméterrel bővíti a Väderstadban található gyárát. A bővítés további területeket biztosít majd a szerelési és a festési munkálatokhoz, a cél pedig az, hogy 2028-ra évi 10.000 munkagép gördüljön le a központi gyártósorról.