28℃ 19℃
június 7. Róbert, Robertina, Arianna, Fülöp, Roberta
Nagyvilág

Hat órán át tartott a traktor és a megpakolt pótkocsi kiszabadítása (+KÉPEK)

Agrofórum Online

Egy Mercedes traktor és megpakolt pótkocsija nem mozdulhatott órákon át a kiskunhalasi Fazekas Mihály utcából.

Több mint hat órán át tartott annak a mezőgazdasági vontatónak a mentése, amelynek  megrakott pótkocsija tengelyig süllyedt az útpadka mellett földbe a kiskunhalasi Fazekas Mihály utcában. Zákányszékről érkezett egy másik szerelvény, öten, órákon át, kézi erővel pakolták át a rakományt.

Egy Mercedes traktor és megpakolt pótkocsija nem mozdulhatott órákon át a Fazekas Mihály utcából. Mivel a gépek nem használhatják az 53-as főutat, évek óta ezen a szakaszon közlekednek. A zákányszéki fiatalembernek ez volt aznap, az utolsó fuvarja, amikor megtörtént a baj.

Egy autó miatt kellett lehúzódnia az útról, de néhány másodperc is elegendő volt ahhoz, hogy tengelyig süllyedjen a vontatmány, amely trágyát szállított. Mivel az elmondások alapján a megyei  katasztrófavédelmi ügyelet úgy ítélte meg, hogy nem akadályozza a szerelvény a forgalmat, így nem riaszthatták a tűzoltókat sem. Rendőrök is jártak az esetnél, de ők sem tudtak segíteni.

Végül egy másik szerelvény érkezett Zákányszékről. Öten, egy utcabeli fiatalember segítségével kézi erővel pakolták át a rakomány nagy részét a másik pótkocsira. Este tíz óra körül, hat órával az elakadás után a vontatmány kiszabadult. Az ott élők teával, étellel, meleg ruhával, szerszámokkal és kézi erejükkel segítették a mentést.

Nem ez az első eset, hogy a Fazekas Mihály utcában traktor és pótkocsija került nehéz helyzetbe. Két évvel ezelőtt, alig ötven méterre a pénteki esettől egy MTZ vontatmánya süllyedt el a homokban. Ezen a nyomvonalon fektették le a szennyvízcsatornát, akkor a szakemberek meg is szemlélték a területet. Most is értesítette szerkesztőségünk Vili Gábort, a Halasi Víziközmű Társulat elnökét. Úgy tűnik, hogy megoldást kell találni a bajra…

(Halasmédia – Jáger Levente)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Globális kukoricahiány fenyeget 2025-26-ban

2025. június 1. 16:10

Rekordalacsony lehet a globális kukoricakészlet 2026-ra. A kínálat szűk, a kereslet erős – az USA és Kína kulcsszerepben.

Uniós könnyítések: kevesebb szabály, több támogatás

2025. május 31. 16:10

Brüsszel csökkentené a gazdák adminisztrációs terheit, miközben több támogatás és nagyobb mozgástér is járna a termelőknek.

Farkasprobléma: szigorú védelem helyett új vadgazdálkodás?

2025. május 25. 16:10

Az EU csökkentette a farkas védelmi szintjét, így a tagállamok, köztük Németország is, vadgazdálkodási eszközökkel kezelhetik a növekvő populáció okozta konfliktusokat.

Pulykaválság Amerikában: kivonul a Cargill?

2025. május 24. 09:10

A madárinfluenza és a csökkenő kereslet kikezdi az amerikai pulykaipart: a Cargill fokozatosan kivonulhat, a hiány már látszik.

Izmos törzscsuklós traktor készül Fehéroroszországban

2024. április 28. 08:10

A legújabb traktorok az 5350AG (350 LE), 5450AG (440 LE) és 5550AG (490 LE) típusjeleket viselik, és immár 13,5 literes motorokkal és 16/4-es váltókkal vannak felszerelve.

20 százalékkal zuhant vissza a traktorpiac áprilisban

2020. május 7. 09:29

A márciusi éves alapú 23 százalékos mínuszt egy 20 százalékos követte áprilisban a hazai traktorpiacon. Az első négy havi összesített adat is csökkenést mutat.

74-es mindenes traktor érkezett Dél-Koreából

2024. augusztus 1. 16:10

A Kioti RX8040PC erős és komfortos, összkerékhajtású, 74 LE-s traktor, amely számtalan kiegészítővel ellátható.

Massey Ferguson 6700 GLOBAL – erőgépek 120-130 lóerővel - nagy teljesítményű univerzális traktorok kiváló ár/érték aránnyal!

2020. május 18. 11:11

A Massey Ferguson 6700 GLOBAL szériája az univerzális szegmens tetején helyezkedik el 120 és 130 LE teljesítményű erőforrásaival. Az erőgépek rendkívül egyszerű felépítésűek és rengeteg hagyományos építési elvet követnek (pl: hosszú tengelytáv, nagy önsúly). A Massey Ferguson márkanév pedig megköveteli a prémium jellegeket is: nyugat-európai gyártás, hatalmas fülke, magas alapfelszereltség.