A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa átfogó szőlészeti és borászati ágazati stratégiát készített. A dokumentumot szakmai vitára bocsátották.
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa átfogó szőlészeti és borászati ágazati stratégiát készített. A dokumentumot szakmai vitára bocsátották.
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) – a Földművelésügyi Minisztériummal (FM) kötött együttműködési megállapodásának megfelelően – elkészítette a teljes magyar szőlő-bor ágazatot átfogó stratégiát.
A dokumentum megalkotását egyeztetés-sorozat előzte meg a termékpálya szereplőivel, a szaporítóanyag-termelőktől a borkereskedőkig. A cél ugyanis az volt, hogy minél több, az ágazat működését meghatározó szereplő szempontjai és elképzelései jelenjenek meg. A stratégia feladata egy jövőkép felmutatása, egy út kijelölése a szőlészet-borászat szereplői számára, amely alapján az ágazat fenntartható, jövedelmező és vonzó a jövő generációi számára is.
A véleményezés alatt lévő dokumentumban a szakmai szervezet 13 cselekvési területet határozott meg a piacképes, fenntartható magyar szőlő- és bortermelés elérése érdekében. A megjelölt területek között szerepel többek között: a közösségi bormarketing operatív programjának és szervezeti rendszerének kialakítása; a piacilag átgondolt eredetvédelmi rendszer (termékleírások, termékpozícionálás) megalkotása; a vertikális koordináció, integráció és piacépítés; a pénzügyi fenntarthatóság biztosítása; a termőterületek csökkenésének megállítása; a hiteles minőség szavatolása.
A tanács a stratégia első változatát széleskörű szakmai vitára bocsájtja. A szöveg megtalálható a HNT honlapján, az észrevételeket és javaslatokat a strategia@hnt.hu e-mail címre várják szeptember 1-ig
(MTI/HNT)