Kevesen tudják, hogy az erőforrásai révén a Rolls-Royce is „nyakig” benne van a mezőgazdaságban, bár most a termékvonala egy részét a hasonlóan patinás Deutz AG veszi át.
Az MTU Friedrichshafen GmbH nevű céget még Wilhelm Maybach és fia, Karl alapították 1909-ben, hogy belsőégésű motorokat gyártsanak kereskedelmi célokra. Kezdetben a repülőgépiparban vetették meg a lábukat, de a második világháborúban tankokat is hajtottak az erőforrásaik.
A vállalatot az 1960-as években nevezték át MTU Friedrichshafenre, és a Leopard 2-es harckocsikat továbbra is ők látják el motorokkal. Egészen 2006-ig a DaimlerChrysler leányvállalataként működtek, 2011-től azonban a Daimler AG és a patinás Rolls-Royce tulajdonát képezik.
Továbbra is a nagy teljesítményű erőforrások alkotják a portfóliójuk túlnyomó részét, és ezen keresztül a Rolls-Royce egyre szorosabb kötődéseket alakít ki a mezőgazdaságban is. Néhány éve jelentették be a Claas céggel való együttműködésüket, és most egy újabb fontos lépést tettek az agráriumban.
A legfrissebb hírek szerint a Deutz AG vállalattal kötöttek motorgyártói szerződést. A német cég foglalkozik a jövőben a Rolls Royce Power Systems által készített, legfeljebb 480 kW (643 LE) teljesítményű – nem közúti használatú – erőforrások értékesítésével és szervizelésével.
Ez 5–16 literes dízelerőforrásokat takar, amelyeket a mezőgazdaság mellett leginkább az építőiparban használnak. Az MTU 1000–1500-as, valamint a korábbi OM900 és OM460 szériájú termékek kerülnek hamarosan a Deutz gondoskodó kezei közé.
Mindezt a német vállalat nagy lépésnek tartja abba az irányba, hogy tovább bővítsék a modern belsőégésű motorjaik kínálatát. Az üzletet várhatóan 2024 közepén ütik nyélbe, és a Deutz ennek révén évi 300 millió eurós forgalombővülésre számíthat.