Gépinfo

Óriástraktor érkezett Kínából, kerekes rakodóból született meg

Agrofórum Online

Pár év alatt fejlesztette ki a kínai LiuGong az óriástraktorát, amely a fő termékei közé tartozó kerekes rakodók alapjaira épült.

A LiuGong neve hallatán sokan talán hajlamosak legyinteni, hogy csak egy „szokványos” kínai világvállalatról van szó, ám ebben az esetben súlyosan tévednek. Az 1958-ban alapított cég elsősorban az építőipari gépgyártás terén érdekelt, globálisan két tucat gyárat működtet, és a 17 ezer alkalmazottjából bő 2000-en a kutatás-fejlesztés terén dolgoznak.

A LiuGong tehát megbízható, minőségi termékeket kínál, amelyek a Föld bármely pontján, a legnagyobb kihívást jelentő környezetben is megállják a helyüket. A vállalat a saját ágazatán belül a világ 10 legnagyobbja közé tartozik.

Négy esztendeje már a traktorgyártásba is belefogtak, és ezen a téren sem aprózzák el. A 360 LE-s LT3604 modell a közelmúltban debütált a közönség előtt egy kínai szakkiállításon. A fontosabb részegységek mind saját fejlesztésűek, és a masinát kifejezetten nagy igénybevételre tervezték.

Eddig a LiuGong a 90–260 LE-s tartományban kínált traktorokat, de immár a felsőbb teljesíténykategóriák felé is nyitni kezdett. A törzscsuklós „szörnyeteg” valójában a kínai vállalat óriási kerekes rakodóinak alapjaira épült, vagyis az újdonsága ellenére is kiforrott technológia áll mögötte.

A meghajtásról Guangxi Cummins motor gondoskodik, amelynek ereje hidrosztatikus átvitellel ér le a talajra. A fülkét az alapként szolgáló kerekes rakodóéhoz képest felfrissítették, így még kényelmesebb munkakörnyezetet biztosít a kezelőnek. A kiállított traktor elöl-hátul hatalmas ikerkerekekkel volt szerelve, ami a káros talajtömörödés elkerülése érdekében a szántóföldön is mindenképpen javasolt.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Ez lett a nemzet kedvenc traktora Németországban – meglepő?

2025. február 20. 09:40

2024-ben összesen 29 291 darab új traktor talált gazdára Németországban. Ez 1042 darabos, vagyis 3,4 százalékos visszaesést jelent.

Háromtengelyessé szerelték át az orosz nagytraktort

2025. február 19. 08:10

A Kirovec 6x6 erőgép immár 20,5 tonnás tömeggel büszkélkedhet, amivel persze nem túl kíméletes a talajhoz.

Elsőként a világon: elektromos hajtású forgóborona született – de mennyire bírja a kemény munkát?

2025. február 17. 14:40

Az olasz gyártó egyelőre a legkisebb, 3 méteres munkaszélességben készítette el az elektromos munkagép prototípusát.

Bikaerős gumihevederes traktorral kísérleteznek a kínaiak

2025. február 12. 13:10

Az egyelőre prototípusként létező gép 220 LE-s motorral szerelt, powershift váltóval ellátott, és meglepően fordulékony.

Lendületesen bővült a traktorpiac májusban

2019. június 12. 05:37

A májusi versenyt a John Deere nyerte 63 darabbal és 19 százalékos piaci részesedéssel. Az elmúlt havi listán a New Holland és a Claas 32, illetve 30 darabbal állhatott még fel a dobogóra.

Barnakpusztán csak Manitou rakodhatja a terményt

2020. július 2. 10:47

Jelenleg is öt Manitou rakodógép végzi a munkáját Pölöske határban vagy a telephelyeken. Két évtized alatt rengeteg tapasztalat halmozódott fel a gazdaságban.

Világrekordernek szánt új rotoros kombájnnal és biogázas nagytraktorral készül a New Holland az Agritechnicára

2023. október 6. 12:40

Több mezőgép-kategóriában a szabályok újraírásával szeretné búcsúztatni 2023-at a New Holland, a gyártó mérnökei ugyanis a „legjobbat a legjobbaknak” elvét követve, az év legfontosabb újdonságait meghagyták a november 12-18. között tartott hannoveri Agritechnica kiállításnak.

John Deere 8R/RT/RX új nyomatékváltó-opcióval: az egyedi EVT/eAutoPowr

2024. szeptember 16. 15:10

Az EVT nyomatékváltó fokozatmentes kategóriájú, ami az 50 m/h – 50 km/h sebességtartományban bármekkora haladási sebesség kiválasztását lehetővé teszi.