Szőlő-Bor

Tavaly 50 százalékkal nőtt a Lidl magyar borexportja

Agrofórum Online

Tavaly a Lidl Magyarország révén a magyar borászatok 6,1 millió palack bort exportáltak, ami mintegy 50 százalékkal több az előző évi 4 millió palackhoz képest - mondta a cég beszerzési ügyvezető igazgatója szerdán Budapesten.

Nepp Zoltán a Lidl Wine Expo Hungary rendezvényen közölte, az export 52 százaléka a vállalat által 2016-ban értékesített magyar boroknak. Kifejtette, a teljes magyar borexportból származó bevétel mintegy 11 százalékát a Lidl Magyarország által értékesített bor teszi ki, 2016-ban a társaság több mint 3 milliárd forintért adott el magyar bort külföldön. Az összeg az előző évinek több mint kétszerese.

Az ügyvezető elmondta, a magyar borok külföldi népszerűsítését támogató rendezvényen mintegy 800 magyar bort mutattak be a beszerzőknek, 7 borrégió 21 borvidékének több mint 100 borászatából.

A Lidl Magyarország által Európa 10 országának – például Nagy-Britannia, Németország, Bulgária, Szlovákia, Lengyelország, Csehország – több mint 5 ezer Lidl üzletében kaphatók magyar borok.

A beszerzési ügyvezető igazgató elmondta, a Lidl Magyarország borexpóját negyedik éve rendezik meg. A Lidl 2013-ban indította el a magyar beszállítókért elnevezésű programját, amelynek részeként szervezték meg a borexpót.     Szabó Zoltán, a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) parlamenti államtitkára az esemény sajtótájékoztatóján elmondta: a magyar gazdaság kivitel nélkül nem tudna növekedni, a 2015. volt az első év, amikor az ország exportjának értéke meghaladta a GDP-t. Tavaly ugyancsak megdőlt minden rekord ezen a területen. Példaként hozta, hogy a külkereskedelmi mérleg többlete 2015 után 2016-ban is rekordszintre nőtt és megközelítette a 10 milliárd eurót (mintegy 3 ezer milliárd forint).

Aláhúzta: az, amit a Lidl Magyarország a borkivitelben megvalósított, más cégek számára is követendő. A vállalat nemcsak a mennyiséget tudta növelni, hanem az exportált borok árát is.

Hozzátette, egy üzletileg is eredményes stratégiai összefogás van kibontakozóban a magyar borászati szakma, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) és a Magyar Turizmus Ügynökség között a magyar borok külföldi piaci sikere érdekében. A Lidl Magyarország ebben folyamatban fontos szerepet tölt be – hangsúlyozta az államtitkár.

(MTI)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A bor a rekordszintű balkáni hőség nyertese

2024. október 8. 12:10

A balkáni bortermelők szerint ritka nyertesei lehetnek ezeknek a folyamatoknak, mert a meleg időjárás miatt nőtt a szőlő cukortartalma.

Extrém klíma: már szüretelnek a Balaton-felvidéken

2024. szeptember 9. 11:10

A száraz nyári hónapok miatt a szőlő idén a szokásosnál jóval gyorsabban érett, így a betakarítást a tervezettnél három héttel hamarabb kellett elkezdeni.

Fordított tájkép alakult ki a Balaton-felvidéken – ezt most díjazták is

2024. szeptember 5. 13:10

Talán kevesek számára ismert az, hogy földtörténeti léptékben mérve nem is olyan régen hazánkban is aktív vulkánok működtek.

Hihetetlen, de a globális szőlőtermesztés felülmúlja a banánét, narancsét, almáét is

2024. augusztus 18. 08:10

A szőlőtermesztés több fejhosszal más gyümölcsök előtt jár: a világ ugyanis évente 72 millió tonna szőlőt termel.

Bemutatkoznak a hazai pincészetek legjobbjai a pécsi Adventi Borszalonon

2022. november 7. 14:07

Magyar és külföldi pincészetek legjobb boraikkal, helyi termelők kézműves termékeikkel mutatkoznak be a pécsi vásárcsarnokban zajló 4. Adventi Borszalonon december 4-én, bronzvasárnap.

A szekszárdi borvidéken is korábban szüretelnek

2018. augusztus 8. 11:46

A mostani melegben a szőlő fejlődése lassulni fog, de mennyiségben és minőségben egyaránt jó évjáratra számíthatnak a szekszárdi termelők.

Szőlő 2022 – Minden rosszban van valami jó

2022. december 6. 06:34

A 2022-es ágazati összefoglalók szerint az aszály volt a főszereplő minden mezőgazdasági kultúrában, szántóföldön és ültetvényekben egyaránt.

Egyre versenyképesebbek a japán borok

2018. november 20. 04:36

A japán bor külföldi értékesítésének esélyei egyre nőnek. Amíg 2016-ban 164 millió jen értékű bort exportált a szigetország, tavaly már 493 millió jenre ugrott a bevétel.