A Starbucks, amely a kávéutánpótlás 3%-áról gondoskodik világszerte, több beruházást hajt végre az ellátási láncban, mivel a szakértők szerint a melegedő klíma és általában a változó éghajlat drámaian átalakítja a termelést, és 2050-re a felére csökkenthet a kávétermesztésre alkalmas földterület. A Starbucks kizárólag a változásokra jobban reagáló arabica fajt vásárolja fel és pörköli.
A Costa Rica-i és guatemalai gazdálkodók drónokat és hibrideket tesztelnek majd, mivel a vállalat a régió előtt álló legégetőbb kihívások közül néhányat igyekszik megoldani.
A Climate Institute szerint már az érzékeny fenológiai állapotban bekövetkező fél fok hőmérséklet-különbség is nagy hatással lehet a kávé hozamára, ízére és aromájára. Az éghajlatváltozás következtében emelkedő hőmérséklet miatt a világ számos vezető termesztési régiójában befellegzett a termesztésnek. Brazíliában és Vietnámban a súlyos aszályok a közelmúltban a kávé árát is felfelé hajtották, és ellátási hiány fenyegette a kávéfogyasztókat.
Az olyan vállalatok számára, mint a Starbucks, az innováció kulcsfontosságú lesz a kávéellátás biztosításában és a termelésbővítésre váró nagyobb akadályok leküzdésében, különösen a globális kereslet további növekedése miatt.
Az Egyesült Államokban a napi kávéfogyasztás idén 20 éves csúcsot ért el, és a globális kereslet tovább erősödött, többek között Kínában. A Costa Rica-i Hacienda Alsacia innovációs gazdaságában a Starbucks olyan fajtát fejlesztett ki, amely ellenáll a kávérozsdának. Ez a gombabetegség jelentősen csökkenti a terméshozamot, és továbbra is égető probléma Latin-Amerikában. A vállalat mintegy 90 millió klímarezisztens kávécserjét és több mint 53 millió kávépalántát osztott szét a gazdák között.
Az új innovációs gazdaságoknak köszönhetően Ázsiában és a világ más területein lehetővé válnak az új, konkrét földrajzi területekhez illeszkedő kutatások, és ennek köszönhetően az új megoldásokat széleskörűen tudják alkalmazni a kávétermesztésre alkalmas régiókban. Az éghajlatváltozással szembeni ellenálló képességen túl a Starbucks a saját környezeti lábnyomának csökkentésére irányuló megoldásokat is kutatja. Az üzletlánc célja, hogy 2030-ra a szén-dioxid-semleges zöld kávét tudjon előállítani.
Fotó: Pixabay