Gépinfo

Luxusautóként kényeztet a legújabb Toyota pickup

Agrofórum Online

A Toyota Tundra pickup 2025-ös kiadása olyan szolgáltatásokkal nyűgözi le az ügyfeleket, amelyek egynémely prémiumkategóriás személyautóban sem maguktól értetődők – és mindemellett könnyedén vontat több mint 5 tonnát.

Idén huszonöt éves a Tundra, a kifejezetten az észak-amerikai piacra fejlesztett, nagyméretű Toyota pickup, amely annak idején méretosztályában elsőként ötvözte a japán minőséget az észak-amerikai gyártásból adódó költséghatékonysággal.

Elektronikus kényelmi és biztonsági szolgáltatások

A 2021-ben bevezetett, harmadik széria már arra az innovatív TNGA-F platformra épül, amely a bevált, robusztus létravázhoz a modern Toyota személyautók elektronikus kényelmi és biztonsági szolgáltatásait társítja.

A digitális műszeregységtől kezdve a vezeték nélküli szoftverfrissítésen (OTA) át az előre telepített zenei streaming alkalmazásokig; a jelzőtábla-felismerő rendszertől a kormányzásba beavatkozó, sávban tartó rendszeren át a megállásra és ismételt elindulásra is képes, adaptív tempomatig.

Két újdonság

Ezt a szolgáltatási arzenált a 2025-ös modellévre két fontos újdonsággal egészíti ki a Toyota. Az egyik a TRD Rally-csomag, és sokkal inkább a Tundra terepjárós, kalandozós énjét erősíti, mintsem a kifinomult, személyautós karakterét.

Az elmaradhatatlan, kívül és belül egyaránt alkalmazott piros-narancs-sárga színvilág és a 18 colos TRD keréktárcsák már előre vetítik a lényeget: vegyes használatú abroncsok, Bilstein lengéscsillapítók és masszív fenékvédő lemezek erősítik a modell terepalkalmasságát.

Ehhez jön a GA-F platformból adódó Multi-Terrain Select terepüzemmód-váltó, a kis sebességű terepezést támogató Crawl Control vezérlés, valamint az elektronikusan zárható hátsó differenciálmű. Nyilvánvaló, hogy a TRD Rally-csomagos Toyota Tundra az egyik legütőképesebb nagy pickup, ha terepen közlekednénk.

Masszázsfunkciós pickup

Ha mégis inkább komfortosan suhanna valaki az országúton, egy másik újdonságot ajánl figyelmünkbe a Toyota. A 2025-ös kivitelű Tundra nagy szenzációja, hogy az első ülések masszázsfunkcióval is rendelhetők.

A 10 irányban motorosan állítható, finom bőrrel borított masszázsfotelek külön veszik kezelésbe az alsó- és felsőtestet, illetve több erősségi fokozatba kapcsolhatók – mindez közvetlenül a hatalmas, 14 colos érintőképernyőről vezérelhető.

Futómű

A GA-F platform másik hozadéka a kifinomult futómű: a Toyota Tundra elöl kettős keresztlengőkaros független felfüggesztést alkalmaz, hátulra pedig automatikus vagy kézi szintszabályozás funkcióval felvértezett légrugózás rendelhető, amihez adaptív lengéscsillapítás társul.

Terephasználatra számos futóműopció közül választhatnak a vevők, a terepverseny-kategóriájú FOX lengéscsillapítóktól az egyedi fejlesztésű felső lengőkaron át a fent említett védőelemekig.

A vontatást a pickup környezetét megmutató panorámakamera-rendszer, valamint a frissen bevezetett, vezeték nélküli utánfutókamera (wireless trailer camera, WTC) rendszer segíti.

Hajtásláncok

A Tundra kétféle hajtáslánccal érhető el. Az i-Force ikerturbós V6-os benzinmotor szívó- és kipufogóoldali változó szelepvezérléssel biztosít 394 lóerős csúcsteljesítményt és 649 Nm maximális forgatónyomatékot, míg az i-Force Max öntöltő hibrid 443 lóerő maximális teljesítmény mellett biztosít 790 Nm nyomatéki csúcsot, már 2400 1/perc fordulatszámtól. A hasznos terhelhetőség 863 kg, a legnagyobb vontatható tömeg 5,3 tonna.

(Kép: Toyota)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A gazdák új legjobb barátja: így dolgozik a robotkutya

2025. augusztus 9. 16:10

Tényleg jönnek a robotkutyák! Egy új fejlesztés azt ígéri, hogy a négylábú gépek hamarosan a gazdák legjobb segítőivé válhatnak.

Forradalom a traktorok alatt: jönnek az okos abroncsok

2025. július 13. 11:10

Az agrár gumiabroncspiac 2025-ben világszerte eléri a 7 milliárd dollárt, Európában 2,3 milliárdot – fenntarthatóság és IoT vezérli a jövőt.

100 éve mozgásban – jubileumot ünnepel a Kramer

2025. július 9. 14:10

A mezőgazdasági és építőipari gépek egyik legismertebb európai gyártója, a Kramer idén ünnepli alapításának 100. évfordulóját.

Töretlenül nő a kereslet az akkumulátoros gépekre

2025. június 7. 14:10

Egyre népszerűbbek Magyarországon is az akkumulátoros kerti gépek és a robotfűnyírók – a Husqvarna szerint a piac szárnyal.

Pickup-változat készül a Kodiaqból

2019. június 27. 11:33

A 2014 óta minden évben megvalósított gyakorlati projekt jól szemlélteti a Škoda-akadémia kiemelkedő színvonalú, több mind 90 éves hagyományokkal bíró képzését.

Ismét bizonyított a Toyota Land Cruiser: szinte lehetetlen elpusztítani

2023. november 8. 08:10

Egy súlyosan sérült, 70-es sorozatú pickup annak ellenére ment el lábon a szervizbe, hogy úgy nézett ki, mintha egy roncstelepről szabadult volna.

Elképesztően sok Toyota Hiluxot helyeztek forgalomba itthon

2024. november 16. 16:10

Az összevont listán októberben Ford, Toyota, Suzuki, Skoda, Volkswagen, Kia, Opel, BMW, Mercedes-Benz és Renault sorrend alakult ki az élen.

Kiszivárgott: beszállhat az elektromos pickupok versenyébe a Toyota

2024. február 26. 09:40

Elképzelhető, hogy nagyméretű elektromos platós haszonjármű fejlesztését tervezi a Toyota. A jelek egyelőre csak áttételesek, de nehezen félreérthetők.