A vásárlók szerte a világon óvatosabban költenek élelmiszerre, figyelmeztetett a svájci élelmiszeripari óriáscég, a Nestlé. Mindez arra késztette a csomagolt élelmiszereket gyártó céget, hogy növelje promócióit, hogy rávegye a fogyasztókat a vásárlásokra.
„A fogyasztók mindenütt, de különösen az Egyesült Államokban azt gondolják, hogy az élelmiszerárak magasak” – mondta Laurent Freixe vezérigazgató egy interjúban, hozzátéve, hogy sok vásárló úgy érzi feszültnek magát a megugrott infláció időszaka után.
Miután az elmúlt években többször emelték az árakat a magasabb költségek ellensúlyozása érdekében, Laurent Freixe jelezte, hogy a Nestlé több engedményt kínál és csökkenti az árakat, hogy a vásárlókat a KitKat csokoládéhoz, a Nescafé kávéhoz és a Purina állateledelhez csábítsa vissza.
„Túl vagyunk a magas infláció időszakán, de a piaci környezet most intenzívebb” – tette hozzá.
Gyengébb negyedév
A kommentárok azután érkeztek, hogy a Nestlé a vártnál gyengébb harmadik negyedéves eredményről számolt be, és csökkentette egész éves értékesítési előrejelzését. Figyelmeztetve arra, hogy a fogyasztók világszerte visszafogják a költekezést, még akkor is, amikor az áremelkedések enyhülnek.
Célcsökkentés
A svájci székhelyű, kávét, édességeket, reggeli gabonapelyheket és táplálék-kiegészítőket gyártó cég 2024 egészére 2%-os organikus árbevétel-növekedést vár a korábbi, legalább 3%-os, illetve az azt megelőző 4%-os célhoz képest.
Ez nem jelentene gyorsulást az év első kilenc hónapjához képest, amikor az eladások 2,4%-kal 67,15 milliárd svájci frankra (77,59 milliárd dollárra) csökkentek az egy évvel korábbihoz képest – közölte a Nestlé.
Az árfolyamhatásoktól megtisztított 2%-os növekedés nagyjából megfelelt az elemzői várakozásoknak a társaság becslései szerint – számolt be a Dow Jones alapján a nemzetközi sajtó.
Fogyasztók visszaszerzése
Az eredmények az elsők azóta, hogy a Nestlé váratlanul menesztette Mark Schneidert, akit szeptember elején Laurent Freixe váltott a cég vezérigazgatói székében. Ez a gyenge részvényárfolyam-teljesítmény közepette történt, a részvények akkoriban mintegy 15%-kal alacsonyabbak voltak, mint egy évvel korábban.
Freixe ígéretet tett arra, hogy innovációra és márkaépítésre költ, miközben a csoport az eladások és a piaci részesedés növelésére törekszik, és visszaszerzi azokat a fogyasztókat, akik az elmúlt években olcsóbb termékeket kerestek.
1,6 százalék
A Nestlé mindössze 1,6%-kal emelte az árakat január és szeptember között, szemben a 2022 utolsó hónapjaiban tapasztalt több mint 10%-kal, a világméretű inflációs válság csúcsán.
Mi lesz az élelmiszeriparral?
A Jefferies elemzőcég szerint a befektetők figyelme most a Nestlé tőkepiaci kilátásai felé fordul a jövő hónapban. A vállalatra nyomás nehezedik, hogy középtávú útmutatást adjon, és a visszafogott idei kilátások valószínűleg a Nestlé, valamint a tágabb élelmiszer- és fogyasztási cikkek szektorára vonatkozóan növelheti az várakozásokat.
(Kép: Nestlé)