Agrárgazdaság

Az élelmiszerdrágulás lassulása nem nyugtatja meg a vásárlókat

Agrofórum Online

A vásárlók szerte a világon óvatosabban költenek élelmiszerre, figyelmeztetett a svájci élelmiszeripari óriáscég, a Nestlé. Mindez arra késztette a csomagolt élelmiszereket gyártó céget, hogy növelje promócióit, hogy rávegye a fogyasztókat a vásárlásokra.

„A fogyasztók mindenütt, de különösen az Egyesült Államokban azt gondolják, hogy az élelmiszerárak magasak” – mondta Laurent Freixe vezérigazgató egy interjúban, hozzátéve, hogy sok vásárló úgy érzi feszültnek magát a megugrott infláció időszaka után.

Miután az elmúlt években többször emelték az árakat a magasabb költségek ellensúlyozása érdekében, Laurent Freixe jelezte, hogy a Nestlé több engedményt kínál és csökkenti az árakat, hogy a vásárlókat a KitKat csokoládéhoz, a Nescafé kávéhoz és a Purina állateledelhez csábítsa vissza.

„Túl vagyunk a magas infláció időszakán, de a piaci környezet most intenzívebb” – tette hozzá.

Gyengébb negyedév

A kommentárok azután érkeztek, hogy a Nestlé a vártnál gyengébb harmadik negyedéves eredményről számolt be, és csökkentette egész éves értékesítési előrejelzését. Figyelmeztetve arra, hogy a fogyasztók világszerte visszafogják a költekezést, még akkor is, amikor az áremelkedések enyhülnek.

Célcsökkentés

A svájci székhelyű, kávét, édességeket, reggeli gabonapelyheket és táplálék-kiegészítőket gyártó cég 2024 egészére 2%-os organikus árbevétel-növekedést vár a korábbi, legalább 3%-os, illetve az azt megelőző 4%-os célhoz képest.

Ez nem jelentene gyorsulást az év első kilenc hónapjához képest, amikor az eladások 2,4%-kal 67,15 milliárd svájci frankra (77,59 milliárd dollárra) csökkentek az egy évvel korábbihoz képest – közölte a Nestlé.

Az árfolyamhatásoktól megtisztított 2%-os növekedés nagyjából megfelelt az elemzői várakozásoknak a társaság becslései szerint – számolt be a Dow Jones alapján a nemzetközi sajtó.

Fogyasztók visszaszerzése

Az eredmények az elsők azóta, hogy a Nestlé váratlanul menesztette Mark Schneidert, akit szeptember elején Laurent Freixe váltott a cég vezérigazgatói székében. Ez a gyenge részvényárfolyam-teljesítmény közepette történt, a részvények akkoriban mintegy 15%-kal alacsonyabbak voltak, mint egy évvel korábban.

Freixe ígéretet tett arra, hogy innovációra és márkaépítésre költ, miközben a csoport az eladások és a piaci részesedés növelésére törekszik, és visszaszerzi azokat a fogyasztókat, akik az elmúlt években olcsóbb termékeket kerestek.

1,6 százalék

A Nestlé mindössze 1,6%-kal emelte az árakat január és szeptember között, szemben a 2022 utolsó hónapjaiban tapasztalt több mint 10%-kal, a világméretű inflációs válság csúcsán.

Mi lesz az élelmiszeriparral?

A Jefferies elemzőcég szerint a befektetők figyelme most a Nestlé tőkepiaci kilátásai felé fordul a jövő hónapban. A vállalatra nyomás nehezedik, hogy középtávú útmutatást adjon, és a visszafogott idei kilátások valószínűleg a Nestlé, valamint a tágabb élelmiszer- és fogyasztási cikkek szektorára vonatkozóan növelheti az várakozásokat.

(Kép: Nestlé)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

1000 nap: mennyibe került az oroszok inváziója Ukrajnának?

2024. november 20. 09:10

Ukrajna az állami bevételek nagy részét a védelem finanszírozására költi. Minden egyes napi harc körülbelül 140 millió dollárba kerül.

Rohannak eladni gabonájukat az orosz gazdák

2024. november 18. 09:40

Könnyebb azonnal eladni a gabonát és 20% feletti kamattal bankba tenni, és elfelejteni a gabona ármozgásának kockázatát.

Fegyverszállításra használhatják a fekete-tengeri agrárfolyosót?

2024. november 17. 16:10

Az ukrán fekete-tengeri kikötők elleni orosz támadások hat polgári hajót és gabona-infrastruktúrát károsítottak meg szeptember 1. óta.

Történelmi csúcson a vaj és a tejszín ára az EU-ban

2024. november 15. 11:10

Az Európai Unióban a tejtermékek, különösen a vaj és a tejszín ára új rekordokat ért el. A tejszínt most történelmi, 10 155 eurós tonnánkénti áron lehet kapni.

Pepsi-jövőkép műanyag hulladék nélkül

2021. január 5. 07:03

A PepsiCo élelmiszeripari-óriásvállalat meg akar szabadulni a műanyag hulladéktól és a cukortól, mint összetevőtől a jövőben.

2000 forint is lehet a kenyér kilója jövőre

2022. november 8. 15:29

Európa-szerte állnak a műtrágyagyárak, ennek következtében jövő tavasszal több százezer tonnányi hiány alakulhat ki nitrogén műtrágyából, ami nélkül viszont lehetetlen szántóföldeken jövedelmezően növényt termeszteni.

Magyarország a világ élmezőnyében - Az élelmiszer-termelésünk fenntartható

2018. december 30. 08:25

A CNN Intelligence Unit és a Barilla közös felmérése alapján Magyarország a 10. helyet szerezte meg 2018-ben a Food Sustainability Indexen.

Megnyitotta kapuit a Nemzetközi Zöld Hét Berlinben

2019. január 20. 08:49

A Nemzetközi Zöld Hét 93 éves történetében az idén mutatkozik be a legtöbb kiállító, 61 országból 1750-en. Önálló nemzeti standdal 36 ország jelentkezik, ami szintén rekord. Magyarország előkelő helyen, Franciaország és Lengyelország mellett kapott helyet.