A DLG teszt programjában a Fendt 1042 Vario és a Fendt 1046 Vario kategóriájában a legjobb eredményt érte el. Az 517 LE teljesítményű Fendt 1050 Vario pedig fajlagos fogyasztásban állított fel új rekordot (233g/kWh).
A German Agricultural Society (DLG) új görgős fékpadján mindhárom modell hétciklusos vizsgálaton esett át. A teszteredmények szerint mindhárom modell új fogyasztási rekordot ért el.
Ráadásul a DLG tesztje mellett a Fendt 1050 traktort a németországi Profi magazin szakértői vezetési és üzemeltetési vizsgálatoknak is alávetették. (Profi 3/2018). A DLG tesztközpontban először a 1050 Vario traktor TLT fékezését végezték el, amely során a névleges 380kW/517LE (ECE R 120 szerint) teljesítményű motorral 1700/min fordulatnál 360,3 kW teljesítményt értek el. A motor ezt a teljesítményt tartotta 1500/min fordulatig, miközben a nyomaték 2000 Nm-ről 2300 Nm-re növekedett. A 13,8 %-os nyomatéknövekedés az MAN és a FENDT szakembereinek köszönhető, akik folyamatosan dolgoznak a motor és a fokozatmentes hajtómű illesztésén. A nyomatékstabilitás a TLT használatakor különösen fontos. Ezért jelentős a maximális TLT teljesítménynél elért nagyon alacsony, 204 g/kWh fajlagos fogyasztási érték.
A Fendt 1050 Vario-val elért 233g/kWh (+23,1 g/kWh AdBlue) fajlagos hajtóanyag-fogyasztás egy új csúcs. Ennek eredményeként a traktor 20%-kal gazdaságosabb, mint a korábban vizsgált típusok. A kis és közepes terhelésű munkák során a fogyasztás 25%-kal volt alacsonyabb, de a legnehezebb munkáknál is 15% volt a megtakarítás.
Az 500 lóerős traktor FendtVarioDrive hajtásláncának előnye a szántóföldi munkáknál jól érvényesül. A fejlesztés során arra törekedtek, hogy a nagy motorteljesítmény a változó körülmények ellenére is (a talajállapot függvényében) megfelelő mértékű vonóerő formájában legyen érvényesíthető, viszonylag alacsony motor fordulatnál.
A traktor vontatási teljesítménye kiváló. Az új TA400 fokozatmentes váltóval a DLG tesztállomás 313,7 kW maximális vontatási teljesítményt mért 236 g/kWh fajlagos hajtóanyag-fogyasztás mellett, ami egy fantasztikus, új érték fokozatmentes váltó esetén.