27℃ 19℃
július 7. Apollónia, Vilibald, Bene
Gépészet
Fizetett tartalom

Három Fendt Vario traktor is új fogyasztási rekordot állított fel a DLG tesztjein

Agrofórum Online

A DLG teszt programjában a Fendt 1042 Vario és a Fendt 1046 Vario kategóriájában a legjobb eredményt érte el. Az 517 LE teljesítményű Fendt 1050 Vario pedig fajlagos fogyasztásban állított fel új rekordot (233g/kWh).

A German Agricultural Society (DLG) új görgős fékpadján mindhárom modell hétciklusos vizsgálaton esett át. A teszteredmények szerint mindhárom modell új fogyasztási rekordot ért el.

*PowerMix 2.0. – A megadott értékek AdBlue fogyasztás nélkül értendők. Fendt 1042 Vario: 236 g/kWh (+19,1 g/kWh AdBlue), Fendt 1046 Vario: 234 g/kWh (+21,3 g/kWh AdBlue), Fendt 1050 Vario: 233 g/kWh (+23,1g/kWh AdBlue)

Ráadásul a DLG tesztje mellett a Fendt 1050 traktort a németországi Profi magazin szakértői vezetési és üzemeltetési vizsgálatoknak is alávetették. (Profi 3/2018). A DLG tesztközpontban először a 1050 Vario traktor TLT fékezését végezték el, amely során a névleges 380kW/517LE (ECE R 120 szerint) teljesítményű motorral 1700/min fordulatnál 360,3 kW teljesítményt értek el. A motor ezt a teljesítményt tartotta 1500/min fordulatig, miközben a nyomaték 2000 Nm-ről 2300 Nm-re növekedett. A 13,8 %-os nyomatéknövekedés az MAN és a FENDT szakembereinek köszönhető, akik folyamatosan dolgoznak a motor és a fokozatmentes hajtómű illesztésén. A nyomatékstabilitás a TLT használatakor különösen fontos. Ezért jelentős a maximális TLT teljesítménynél elért nagyon alacsony, 204 g/kWh fajlagos fogyasztási érték.

A Fendt 1050 Vario-val elért 233g/kWh (+23,1 g/kWh AdBlue) fajlagos hajtóanyag-fogyasztás egy új csúcs. Ennek eredményeként a traktor 20%-kal gazdaságosabb, mint a korábban vizsgált típusok. A kis és közepes terhelésű munkák során a fogyasztás 25%-kal volt alacsonyabb, de a legnehezebb munkáknál is 15% volt a megtakarítás.

Az 500 lóerős traktor FendtVarioDrive hajtásláncának előnye a szántóföldi munkáknál jól érvényesül. A fejlesztés során arra törekedtek, hogy a nagy motorteljesítmény a változó körülmények ellenére is (a talajállapot függvényében) megfelelő mértékű vonóerő formájában legyen érvényesíthető, viszonylag alacsony motor fordulatnál.

A traktor vontatási teljesítménye kiváló. Az új TA400 fokozatmentes váltóval a DLG tesztállomás 313,7 kW maximális vontatási teljesítményt mért 236 g/kWh fajlagos hajtóanyag-fogyasztás mellett, ami egy fantasztikus, új érték fokozatmentes váltó esetén.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

F8 és F9: silózás felsőfokon a John Deere-től

2025. július 5. 14:10

Még jobb vezetési élmény, intuitív kezelés, még jobb minőségű silótakarmány. A John Deere bemutatja az új F8 és F9 önjáró szecskázógépet.

30 éves a John Deere 8000-es sorozat

2025. július 4. 16:10

A legendás 8000-es sorozat mind megjelenésében, mind műszaki megoldásaiban egy teljesen új technológiai világot nyitott meg.

Kubota Országos Tavaszi Demó 2025 – Ültetvényekben a Két-KATA gépei!

2025. június 30. 14:10

Májusban országjáró turné keretében öt helyszínen, élőben lehetett megtekinteni a Kubota ültetvénytechnológia legjobbjait.

Lemken munkagépekkel a tarló megmunkálásáért

2025. június 28. 14:10

A tarlóművelés hatékony eszköze lehet a talajkímélő, mulcsos technológia. A LEMKEN intelligens gépláncai segítik ebben a gazdákat.

Változásra kell számítani a Fendt traktorok értékesítésében

2023. június 16. 11:33

Az AXIÁL Kft. 2023. július 1-jétől átadja a német Fendt kerekes traktorok magyarországi importőri jogát a leányvállalatának az AgroVario Kft.-nek, ezáltal - a hevederes traktorok kivételével - a teljes Fendt termékpaletta elérhetővé válik az AgroVario Kft. értékesítési hálózatából.

Kombájnok a Dunán: új „útvonalak” a mezőgépek európai szállításában

2020. október 4. 06:36

A közúti szállítással járó problémák miatt a CNH Industrial Transport Logistics csapata új lehetőségeket keresett és talált a Dunán történő szállításban.

Felavatták a CLAAS cég új tesztközpontját

2019. április 25. 04:34

Az új tesztállomás segítségével lerövidíthető és a termelési ciklusoktól függetleníthető a kombájnok, járvaszecskázók és traktorok fejlesztési ideje. A szimuláció lehetővé teszi a mérnökök számára a gép működési és megbízhatósági ellenőrzését még a fejlesztés korai stádiumában.

Cséplés a 100 éves gőzgéppel - Veteránok Bábolnán

2020. szeptember 21. 09:50

Akkoriban a kor legtöbb gőzgépét csak jó minőségű feketeszénnel lehetett üzemeltetni, a magyar fejlesztők azonban célul tűzték ki, hogy a tulajdonosok fával, kukoricaszárral, kukoricacsutkával, az erdőn, a táblán megtalálható melléktermékekkel, hulladékokkal is felfűthessék.

Gépészet Videó