Harminc százalékkal bővült az első négy hónapban a hazai személyautó és kishaszonjármű forgalomba helyezések száma – derült ki a Datahouse adatiból.
Összesen 50 395 járművet adtak el a két kategóriában eddig ebben az évben. A két évvel ezelőttihez képest látványosabb 47 százalékos a bővülés. Az összevont listán áprilisban Suzuki, Ford, Toyota sorrend alakult ki áprilisban. A teljes négy hónap dobogósait nézve viszont már Suzuki, Ford, Skoda a sorrend.
A tavalyhoz képest 18 százalékkal 1599 darabosra hízott piack-up-piacon továbbra is a Ford Ranger az első 36 százalékos piaci részesedéssel a január-április időszak adatai alapján. Őrzi második helyét a jó 160 darabbal lemaradó Toyota Hilux, a harmadik helyen továbbra is az Isusu D-Max áll 14 százalékos piaci részesedéssel. A további helyezetek sorrendje sem változott a márciusi végi állapothoz képest.
A szegmensek közötti versenyt 32 százalékos piaci részesedéssel vezető és egy év alatt 48 százalékkal 16 165 darabosra ugrott SUV-piacon csak az első négy helyezett sorrendje ugyanaz, mint egy hónappal ezelőtt. Az Esztergomban készülő Suzuki Vitara vezető pozíciója megkérdőjelezhetetlen, már 4300 darabnál tartanak, ami a szegmensben 27 százalékos részesedés, de a teljes újautó-piacon is a legnépszerűbb modell már jóideje. A Ford Kuga 7, a Nissan Qashqai 5, a Dacia Duster pedig szintén 5 százalékos szeletet hasított ki magának a SUV-eladásokban. Az első három hónap utáni sorrendhez képest változás, hogy a Kia Sportage megelőzte a Toyota C-HR-t, a Renault Captur pedig a Hyundai Tucsont, így a Sportage ötödik, a Captur pedig nyolcadik az április végi adatok alapján készült rangsorban. A Lada 4×4 50 darabos idei eladásai az ötvenedik helyre voltak elegendőek a SUV-szegmensben.
Az éves alapon 18 százalékkal bővülő furgon-piacon továbbra is a Fiat Ducato az első, a Ford Transit is második, míg a Renault Master is harmadik volt egy hónappal ezelőtt. Itt annyi változás történt egy hónap alatt, hogy az egy konszernhez tartozó és egy gyártósoron készülő Ford Boxer megelőzte a Citroen Jumpert. Emellett a Volkswagen Transporter is megelőzte a Renault Trafficot, igaz a németek előnye csak három darab. A lista többi helyén nem változott a sorrend az elmúlt egy hónapban.
„A személyautópiacon az valószínűsíthető, hogy a céges vásárlások egy része – különösen az egy-három autós céges vásárlások – magánvásárlásnak tekinthetők. Az alacsony betéti kamat és a mostanra kifutott deviza alapú forint hitelek nagy részének lezárása is fogyasztás ösztönző hatásúak. Ennek megfelelően az új és a használt gépjármű import is fejlődik, erősödik az idősödő autópark lecserélésének folyamata, miközben – ennek a folyamatnak ellentmondva – a használtautó import korösszetétele továbbra is egészségtelen” – hívta fel a figyelmet Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének ügyvezető elnöke. Erdélyi hozzátette, hogy a kishaszonjármű-piac visszaesése megállt és emelkedést mutatott, azonban az előrejelzés mögött van a negyedik hónap végén. „Továbbra is szükségesnek tartjuk és szorgalmazzuk a vegyeshasználatú kishaszonjármű kategória felélesztését. Ez a kategória nagymértékben támogatná a kis-, és középvállalatokat, ami a kormányzat deklarált célja is. A kishaszon jármű piac trendje az előre jelzett növekedést támasztja alá” – fűzte hozzá az ügyvezető elnök.