Áprilisban 131 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, ami 23 százalékos csökkenés 2018. azonos időszakához képest – derült ki a Datahouse adatiból. A két évvel ezelőttihez képest kisebb, csupán 2 százalékos. Idén eddig összesen 419 mezőgazdasági pótkocsit adtak el, ami 14 százalékos mínusz éves alapon, a kétéves adatokkal összehasonlítva 16 százalékos a bővülés a négy teljes hónap adatit vizsgálva.
Áprilisban is az egy hónapja piacvezető Fliegl nyerte az eladási versenyt. Huszonöt darabbal és 19 százalékos piaci részesedéssel végzett az élen. A Pronar mindössze 2 darabbal maradt le, de az Agrogép már 8 darabbal. Az első tízbe a Metal-Fach, a Meprozet, az Oehler, a Joskin, a ZDT és kilencedik helyen holtversenyben a Bagodi Mezőgép, a Zaslaw és a Labinprogres fért be.
A teljes idei eladásokat nézve az első két helyen a Fliegl és az Agrogép áll, az előző hónaphoz hasonlóan. A Pronar azonban megelőzte a Metal-Fach márkát és a dobogó harmadik fokára állhatott. A Meprozet és a Joskin őrzi ötödik és hatodik helyét. Ezzel szemben javított pozícióján az Oehler, a Zaslaw és a Labinprogres is. A hetedikről a tizedik helyre esett vissza a PPHU Wodzinski, amely egyetlen mezőgazdasági pótkocsit sem adott el áprilisban.
Tömegkategória szerinti bontásban toronymagasan a 10 és 30 tonna közöttiek vezetnek 291 darabbal, ami 69 százalékos piaci részesedés. A 3,5 és 10 tonna közöttiekből 98 darabot, a 0,75-3,5 tonnásakból 17, a 30 tonna felettiekből 11, a 0,75 tonna alattiakból pedig csupán 2 darabot adtak el 2019-ben eddig.