Az árbevétel tekintetében a tavalyi eredményhez képest 5,2 százalékos visszaesés volt tapasztalható, 6,54 milliárd dollárt realizáltak, elemzői becslések minimálisan többre számítottak, 6,6 milliárd dollárra.
A vállalat negyedik negyedéves EBITDA, azaz a kamatfizetés, adózás, értékcsökkenés és amortizáció előtti eredmény értéke 1,56 milliárd dollár, ami megegyezik az 1,55 milliárd dolláros elemzői prognózissal. Az élelmiszer- és italgyártó Kraft Heinz Company organikus árbevétele 2,2 százalékkal csökkent, ez több, mint amire az elemzők számítottak (1,33 százalékos csökkenés), de magasabb a tavalyi negyedik negyedéves értéknél 2,4 százalékkal. A vállalat egy részvényre jutó nyeresége 72 cent, ami a 68 centes becslést meghaladja – állapította meg az Equilor Befektetési Zrt. A cég vezetése nem volt megelégedve a 2019-ben nyújtott teljesítménnyel. Az első negyedéves jelentés a vállalat számvitelét érintő vizsgálat miatt késett. Februárban 15 milliárd dollárért írták le a Kraft és Oscar Mayer márkákat és a kifizetett osztalékot 62,5 centről 40 centre módosították. A vállalat részvényeinek árfolyama 7,6 százalékot zuhant. Idén már 13,6 százalékos mínuszban a társaság, de az elmúlt egy évben különösen sokat, 41,7 százalékkal csökkent a társaság értéke.
A Kraft Heinz Company fűszereket, szószokat, sajtot és tejtermékeket, húsokat, frissítő italokat, kávét és egyéb élelmiszeripari termékeket is gyárt. A társaság számos márkanéven hozza forgalomba termékeit, ilyen többek között a Kraft, a Heinz, az ABC, a Capri Sun, a Classico, a Jell-O, a Kool-Aid, a Lunchables, a Maxwell House, az Ore-Ida, aPhiladelphia, a Planters, a Plasmon, a Quero, a Weight Watchers Smart Ones és a Velveeta. A teljes bevételek 26 százaléka ketchupokból és szószokból származik, a sajtokból és a tejtermékekből 20, snackekből és fagyasztott termékekből is 20 százaléknyi.
Az elemzők optimisták a céggel kapcsolatban, az átlagos célárfolyam 15 százalékkal haladja meg a jelenlegi szintet.