Életmód
Életmód

A csökkenő ásványvizes piac nem törte meg a Magyarvíz lendületét

A csökkenő ásványvizes piac nem törte meg a Magyarvíz lendületét

Magyarvíz Kft.

A hazai ásványvízgyártás egyik legfontosabb szereplője, a lajosmizsei Magyarvíz Kft. a 2019-es csökkenő piac ellenére ismét növelni tudta eladott palackjainak számát, árbevétele 7 százalékkal nőtt 2018-hoz képest, így elérte a 9,5 milliárd forintot. A vállalat egy év alatt összesen 257 millió palack vizet értékesített, ez összesen 378 millió liter. A Mizse – a család vize – továbbra is a vállalat legkedveltebb terméke, 115 millió darab fogyott belőle, a vállalat további márka termékei a Primavera és a Zafír.

„Büszkén mondhatom, hogy sikeres évet zártunk 2019-ben. A stabil piacunknak köszönhetően az ágazatra háruló többletköltségeinket (pl. árfolyamveszteség) érvényesíteni tudtuk az árainkban, hiszen a fogyasztók továbbra is szívesen választanak minket. Érezhetően tovább nőtt a Mizse termékcsaládunk ismertsége, népszerűsége, a saját márkás termékeink mennyisége is emelkedett 2019-ben, és nem utolsó sorban hozzá tudtunk járulni a környezettudatosság növeléséhez, a szelektív hulladékgyűjtés népszerűsítéséhez. Anyavállalatunkkal, az olasz San Benedetto-val együttműködve több területen környezettudatos beruházást hajtottunk végre, lajosmizsei üzemünkre elkészítettünk egy környezettanulmányt, aminek segítségével a zöld szemléletet 2020-ban még tovább fogjuk erősíteni. Kiemelném még, hogy az egyik legtöbb embert megmozgató NN Ultrabalaton futóversenyen 2020-ban a PET palackokat össze fogjuk gyűjteni, hogy újrahasznosíthatók lehessenek” – mondta Balog Zoltán, a Magyarvíz Kft. kereskedelmi vezetője.

Majd így folytatta: „A Magyar Üdítő és Ásványvíz Szövetséggel egyetértve úgy gondoljuk, indokolt lenne, hogy uniós és kormányzati segítséggel egy PET palack újrahasznosító üzem is létrejöjjön Magyarországon, amelynek termékeit a hazai cégek ismételten italcsomagolások gyártására tudnák felhasználni. A szövetség javasolja az újrahasznosított csomagolóanyagok térnyerését támogató ösztönzők bevezetését is.”

Balog Zoltán úgy véli, hogy idén, illetve a következő években az ásványvízpiac stagnáló tendenciát fog mutatni, az egy főre jutó fogyasztás tekintetében további bővülés nem várható, mivel Magyarország a harmadik legnagyobb ásványvízfogyasztó a világon. 2020-ban arra számít, hogy az ipar egyik korábban meghatározó szereplőjének csődje miatt az áruházláncok sajátmárkás kategóriájában újra vízhiány várható a nyári hónapokban, ahogy ez 2019-ben is volt.

A Mizse 2012 és 2013 után 2019-ben harmadik alkalommal kapta meg a világ egyik legrangosabb innovációs termékdíját, az Év Terméke Díjat, aminek ismételt elnyeréséhez a saját fejlesztésű, csökkentett súlyú 1,5 literes hasáb alakú palack nagyban hozzájárult. A hagyományokhoz híven továbbra is támogatják a tömegeket vonzó sportprogramokat.

 

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Mihez kezdjünk a rebarbarával?

2024. április 27. 08:10

A rebarbara lekvár elkészítése pofonegyszerű. Savanykás ízeket kedvelőknek igazi ünnepi csemege lehet ez télen a megszokott édesebb befőttek és lekvárok mellett.

Mit tegyünk, ha koszossá vált a napelem?

2024. április 26. 15:10

Érdemes a napelemet tisztán tartani, mert csökkenhet a rendszer hatékonysága. Azonban nem mindegy, a tisztítás hogyan és mivel történik.

Kiderült, tartaniuk kell-e a rákkeltő aflatoxinoktól a magyar fogyasztóknak

2024. április 22. 08:10

Az aflatoxin terhelést vizsgáló, nemzeti kiválósági program eredménye alapján a magyar lakosságnak egyelőre nem kell jelentős mértékű aflatoxin-kockázattól tartania.

Gyógynövénytörténetek: a százszorszép

2024. április 20. 16:10

A szerény százszorszépnek ritkán szentelünk figyelmet, noha a tavasztól őszig terjedő időszakban szépséges virágai tömegesen díszítik a gyepünket, az út menti területeket és a végtelen mezőket.

A szélsőséges nyár az ásványvízforgalmat se kímélte, egyszerre tépázta meg és húzta fel

2019. október 1. 05:47

A hazai ásványvizek árát ma három fő tényező befolyásolja: a forint árfolyama, a disztribúciós és a bérköltségek.

Tiszta vizet öntünk a pohárba! - Nő a szénsavmentes ásványvizek piaci aránya

2018. október 29. 15:43

A Mizse és a Primavera tovább erősödik és orrhosszal a piac előtt jár. A Nielsen kiskereskedelmi indexe szerint az ásványvízeladási adatokat vizsgálva, az első 9 hónapban a hazai gyártók közül a legnagyobb arányú növekedést a Magyarvíz Kft. mutatta fel 2018-ban

A magyar ásványvíz „királyhoz” került a Pepsi

2018. január 23. 11:52

A csehországi Karlovarské Minerální Vody és Balogh Levente üzletember közösen szerzik meg az amerikai PepsiCo magyarországi érdekeltségeit, míg a cseh és szlovák PepsiCo cégeket a KMW egyedül vásárolja meg.

Reményteli a kínai exportpiac

2018. november 8. 08:47

Az első Kínai Nemzetközi Import Expón (CIIE) nagy volt az érdeklődés például a borok, a libatoll, a sajtkészítmények, valamint az ásványvizek iránt.