Életmód, gasztronómia

Ezek a legnépszerűbb gyorsétterem-láncok

Agrofórum Online

Milliók esznek naponta gyorséttermekben, amelyhez már minden eddiginél több lehetőség áll rendelkezésükre. A hamburgertől kezdve a thai étkezésig szinte minden kategóriában létezik már gyorsétterem.

2019-ben az ötven legnagyobb gyorsétteremlánc több mint 200 milliárd dolláros bevételt ért el az Egyesült Államokban. Nem meglepő, hogy a McDonald’s áll az első helyen, több mint 40 milliárd dolláros árbevétellel. A vállalatnak sikerült jelentősen felülmúlnia versenytársait. A társaság majdnem a dupláját érte el a második legnagyobb gyorsétterem-lánc, a Starbucks kávézó árbevételének. Igaz a 21,55 milliárd dollár a Seattle-i kávézóláncnál 5 százalékos növekedést jelentett a 2018-as adathoz képest. Utánuk a Chick-fil-A csirkézőlánc következik, majd a mindenféle élelmiszert kínáló Taco Bell. Ötök a hamburgerező Burger King, majd a Subway szendvicsező jön a sorban. A Wendy’s hamburgerlánc árbevétele már nem éri el a tízmilliárd dollárt. A Dunkin’ fánkozó, a Domino’s pizzázó és a Panera Bred szendvicsező fért még be az első tízbe.

A rangsor alapján egyértelmű, hogy az amerikaiak még mindig szeretik McDonald’s-jukat és még mindig a hamburgerezők a legnépszerűbb gyorséttermek. Ha az ötven legnagyobb gyorsétterem-láncot nézzük, akkor azok árbevétele közül 81,6 milliárd dollárral a 14 hamburgerező az első. Utánuk a fánkozók jönnek 36,3 milliárd dollárral, majd az alapvetően csirkéből készült ételeket kínálók 27,2 milliárd dollárral. A szendvicsezők 26,4 milliárd dollárral, az általános kínálatú gyorséttermek pedig 22,8 milliárd dollárral folytatják a sort. A kategórialista végén a pizzázók vannak 20,4 milliárd dollár bevétellel.

A tíz legnépszerűbb gyorsétteremlánc (helyezés, cégnév, kategória, Az Egyesült Államokban 2019-ben elért árbevétel milliárd dollárban), Forrás: visualcapitalis

Fontos megjegyezni, hogy ezek a számok csak a gyorséttermek adatait tartalmazzák és 2019-esek, tehát teljes egészében a koronavírus járvány előtti időszakról van szó. A QSR Magazine adatait felhasználva a visualcapitalist nézte meg egyébként, hogy miként néz ki ez a piac. A globális pandémia számos láncot lépéskényszerre szorított, például a McDonald’s 14 000 amerikai helyszíne közül 200-at tartósan bezárt, a Dunkin’ pedig 2020 végéig 450 éttermet fog bezárni. A Starbucks bejelentette, hogy 2021 közepéig véglegesen 400 egységet kíván bezárni.

Mivel az online értékesítés minden eddiginél fontosabb, az erős digitális jelenlétű láncok jobb helyzetbe kerültek, mint a járvány előtt voltak. A fizikai távolságtartási lehetőségekkel rendelkező láncok, például az áthajtásos kiszolgálásúak is jobb helyzetben vannak.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Mi legyen a barackkal? Tippek a kajszi otthoni feldolgozásához

2025. július 12. 16:10

A friss barack gyorsan romlik, de szerencsére sokoldalú gyümölcs: mutatjuk, hogyan és mire dolgozhatjuk fel a nyár egyik legnépszerűbb termését.

5 ok, amiért a levendula nélkülözhetetlen otthon

2025. július 3. 16:10

A levendula nem csak illatos virág: nyugtat, szépít, fűszerez, és molyűzőként is működik – valódi kincs a háztartásban és a kertben is.

Diéta alatt is lehet gyümölcsöt enni – mutatjuk, hogyan

2025. június 30. 16:10

Nem minden gyümölcs emeli meg hirtelen a vércukorszintet – mutatjuk, melyeket és hogyan fogyassza IR vagy diéta mellett is biztonsággal!

A borsmenta, ami megmenti a nyári kánikulától

2025. június 29. 14:10

A borsmenta hűsít, frissít és gyógyít: mutatjuk, hogyan használja italban, borogatásként, vagy akár aromaterápiában a nyári hónapokban!

Egyre nagyobb a verseny a húshelyettesítő ételek piacán

2020. július 14. 04:36

A Beyond Meat elsődleges terméke a hamburgerekbe való húspogácsát helyettesítő, növényi alapú pogácsa.