Milliók esznek naponta gyorséttermekben, amelyhez már minden eddiginél több lehetőség áll rendelkezésükre. A hamburgertől kezdve a thai étkezésig szinte minden kategóriában létezik már gyorsétterem.
2019-ben az ötven legnagyobb gyorsétteremlánc több mint 200 milliárd dolláros bevételt ért el az Egyesült Államokban. Nem meglepő, hogy a McDonald’s áll az első helyen, több mint 40 milliárd dolláros árbevétellel. A vállalatnak sikerült jelentősen felülmúlnia versenytársait. A társaság majdnem a dupláját érte el a második legnagyobb gyorsétterem-lánc, a Starbucks kávézó árbevételének. Igaz a 21,55 milliárd dollár a Seattle-i kávézóláncnál 5 százalékos növekedést jelentett a 2018-as adathoz képest. Utánuk a Chick-fil-A csirkézőlánc következik, majd a mindenféle élelmiszert kínáló Taco Bell. Ötök a hamburgerező Burger King, majd a Subway szendvicsező jön a sorban. A Wendy’s hamburgerlánc árbevétele már nem éri el a tízmilliárd dollárt. A Dunkin’ fánkozó, a Domino’s pizzázó és a Panera Bred szendvicsező fért még be az első tízbe.
A rangsor alapján egyértelmű, hogy az amerikaiak még mindig szeretik McDonald’s-jukat és még mindig a hamburgerezők a legnépszerűbb gyorséttermek. Ha az ötven legnagyobb gyorsétterem-láncot nézzük, akkor azok árbevétele közül 81,6 milliárd dollárral a 14 hamburgerező az első. Utánuk a fánkozók jönnek 36,3 milliárd dollárral, majd az alapvetően csirkéből készült ételeket kínálók 27,2 milliárd dollárral. A szendvicsezők 26,4 milliárd dollárral, az általános kínálatú gyorséttermek pedig 22,8 milliárd dollárral folytatják a sort. A kategórialista végén a pizzázók vannak 20,4 milliárd dollár bevétellel.
Fontos megjegyezni, hogy ezek a számok csak a gyorséttermek adatait tartalmazzák és 2019-esek, tehát teljes egészében a koronavírus járvány előtti időszakról van szó. A QSR Magazine adatait felhasználva a visualcapitalist nézte meg egyébként, hogy miként néz ki ez a piac. A globális pandémia számos láncot lépéskényszerre szorított, például a McDonald’s 14 000 amerikai helyszíne közül 200-at tartósan bezárt, a Dunkin’ pedig 2020 végéig 450 éttermet fog bezárni. A Starbucks bejelentette, hogy 2021 közepéig véglegesen 400 egységet kíván bezárni.
Mivel az online értékesítés minden eddiginél fontosabb, az erős digitális jelenlétű láncok jobb helyzetbe kerültek, mint a járvány előtt voltak. A fizikai távolságtartási lehetőségekkel rendelkező láncok, például az áthajtásos kiszolgálásúak is jobb helyzetben vannak.