Jól sikerült a Walmartnak a harmadik negyedév, felrobbant az e-kereskedelmi forgalma. Árbevétel soron a kiskereskedelmi láncot üzemeltető vállalat 134,7 milliárd dollárt realizált, ami 5,2 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest, és 2,5 milliárd dollárral több a Wall Street-i elemzők prognózisánál is.
A vállalat 1,34 dolláros egy részvényre jutó igazított eredménnyel zárta az elmúlt három hónapot, ami szintén pozitív meglepetés, ezzel 16 centtel haladva meg a konszenzust. A kiskereskedelmi lánc a járvány időszaka alatt sikerrel állt át az online értékesítésekre, amit mi sem bizonyít jobban, minthogy a harmadik negyedévben a vállalat e-kereskedelmi értékesítései 79 százalékos növekedést tudtak produkálni év/év alapon. Az amerikai vállalat vezérigazgatója kiemelte, hogy magabiztos abban, hogy a Walmartnak sikerült új fogyasztói szokásokat kialakítania és ezeket a fogyasztói szokásokat – többek között az online értékesítéseket – meg fogják tudni tartani a következő időszakokban is – hívta fel a figyelmet az Equilor Befektetési Zrt. A gyorsjelentést követően 2 százalékot esett a Walmart részvénye.
A Walmart, amely az Egyesült Államok legnagyobb munkáltatója hasonlóan a többi, jelentős élelmiszerforgalmazási tevékenységet végző kiskereskedelmi cégekhez, jelentős hasznot húzott az élelmiszerek iránti kereslet növekedéséből. Rengeteg új munkavállalókat kellett felvenniük a koronavírus terjedése miatt, hogy lépést tudjanak tartani a kereslettel.
A Walmartnak összesen 2,2 millió alkalmazottja van a Marketscreener adatai szerint. A vállalat 11 600 üzlettel rendelkezik 28 országban. Ezek közül 3570 szupermarket és 386 diszkont outlet. Tizenegy országban az e-kereskedelemben is jelen vannak. Kis- és nagykereskedelmi egységeket is működtetnek. Három fő szegmensük van, a Walmart USA, a Walmart International és a Sam’s Club nevű bolthálózat. Az árbevétel 76 százaléka az Egyesült Államokból származik, de erős a jelenlétük Mexikóban, Közép-Amerikában, az Egyesült Királyságban, Brazíliában és Kínában is.