Gépinfo

A Toyota Hilux vezet a globális pickup-piacon

Kép: Toyota

A D-pickup-szegmens globálisan a legnépszerűbb a pickup kategóriában. Az értékesítés 2,53 millió darabot tett ki 2020-ban, ami 11 százalékos csökkenést jelent az előző évhez képest.

Míg a szokásos modellek továbbra is az élmezőnyben vannak, a nagy meglepetés a kínai piaci szereplők által elért haladás volt. Kína új fellegvárává válik ebben a kategóriában, mivel manapság ideális választásnak tekintik a helyi vásárlók a munkához és a szabadidőhöz kapcsolódó célokhoz is.

Valójában Kína volt a harmadik legnagyobb piac, a globális piaci részesedés 17 százalékával, Délkelet-Ázsia (27 százalék) és az Egyesült Államok és Kanada (27 százalék) mögött. A Toyota részesedése 28 százalék volt globálisan.

A legnépszerűbb modell a Toyota Hilux volt 450 ezer darabbal, amely éves szinten 16 százalékos eladáscsökkenést jelentett – derült ki a carindustryanalysis Instagram oldalon közzétett infografikából. A 84 ország piacainak összesítése alapján készült adatsorban az ezüstérmet a Ford Ranger szerezte meg 340 ezer példánnyal, ami 8 százalékos csökkenést jelentett. Harmadik helyen az Isuzu D-Max végzett 280 ezer darabbal, ami 2 százalékos mínusznak felelt meg.

Negyedik helyen a Toyota Tacoma végzett 265 ezer darabbal, amely adat 3 százalékos értékesítési mérséklődést követően alakult ki. Ötödik helyre ért oda egy kínai modell a Great Wall Cannon/Pro, amelyből 205 ezer darabot értékesítettek. Ez az eladási adat éves szinten látványos 39 százalékos pluszt mutat. A hatodik helyet a Mitsubishi L200 szerezte meg 130 ezer darabbal, és ez elég jelentős 22 százalékos piaci visszaesést jelentett. A hetedik a globális listán a Chevrolet Colorado 118 ezer darabbal. Itt még nagyobb, 24 százalékos az éves alapú eladáscsökkenés.

A listán nyolcadik Nissan Navara modellnél ennél is nagyobb 32 százalékos az éves plusz, amelyet követően a 2020-as eladások 108 ezer darabra nőttek. Kilencedik helyen a Nissan Frontier áll 102 ezer darabbal. A tizedik helyet pedig a Jeep Galdiator szerezte meg 88 ezer értékesítéssel.

A D-pickup-szegmens tavalyi eladási listáján 48 különböző modell szerepel.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Bemutatta új elektromos pickup-platformját a Stellantis

2024. december 19. 11:10

A PSA és a FiatChrysler egyesült részei platformkáoszának megszüntetése érdekében négy platformot jelentettek be az elektromos modellek számára.

Román kistraktorok a fiatal gazdáknak

2024. december 13. 08:40

Uniós országként Romániában is működik a Fiatal Gazda pályázat, amelyen a termelők 45 éves korukig vehetnek részt.

Letarolják a kínaiak az európai autópiacot?

2024. december 8. 14:10

A Chery vállalat 2024-ben kezdte meg európai terjeszkedését, elsőként az Omoda és Jaecoo márkák bevezetésével.

A Ford Ranger év végére megelőzheti a Toyota Hiluxot a magyar pickup-piacon

2024. december 5. 13:10

A tavalyihoz képest 13 százalékkal 4966 darabosra hízó pick-up-piacon a Toyota Hilux az első 43,1 százalékos piaci részesedéssel.

Húsz százalékkal bővült a hazai pick-up-piac

2019. március 6. 12:45

A tavalyhoz képest 21 százalékkal 1046 darabosra hízott pick-up-piacon továbbra is a Ford Ranger az első 59 százalékos piaci részesedéssel a január-február időszak adatai alapján.

Új VW Amarok: prémium pick-up a mezőgazdaság számára?

2022. július 22. 09:17

A rövidebb vezetőfülkés, úgynevezett Singlecab változatban akár két euroraklap is szállítható a menetirányra merőlegesen.

Egyedi Toyota Hilux érkezik: jön az Invincible 50 Black Edition

2018. április 17. 09:49

A 4x4-es autók között verhetetlennek tartott Toyota különleges kivitellel ünnepli legnépszerűbb pickupja, a Hilux fennállásának 50. évfordulóját.

Tömény luxus és elektromos pick-up: Hercules Alpha

2021. január 1. 08:37

A Hercules Electric Vehicles nevú vállalatot két évvel ezelőtt olyan mérnöki vezetők alapították, akik belefáradtak abba, hogy megvárják, amíg a hagyományos autógyártók belemennek abba, hogy elektromos járműveket gyártsanak.